Σάββατο 18 Απριλίου 2009

Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ Μέχρι τέλος 2009: Αθήναιο - Λεύκτρο Καλοκαίρι 2010: Διάβαση Καλογερικού Μέσα στο 2010: Ισως Παραδείσια - Τσακώνα





Η παράδοση του σημαντικού τμήματος Αθήναιο - Λεύκτρο που περιλαμβάνει τη σήραγγα Ραψομμάτη, μέσα στο 2009, ώστε να αποτελέσουν παρελθόν οι στροφές της Μεγαλόπολης, είναι ο μεγάλος στόχος ΥΠΕΧΩΔΕ και κατασκευαστών.
Και σ’ αυτό το στόχο έχει επικεντρωθεί η περισσότερη προσπάθεια. Καλοκαίρι του 2010 αναμένεται να ολοκληρωθεί η διάβαση Καλογερικού με τη σήραγγα των 650 μέτρων, ενώ μάχη θα δοθεί, ώστε να παραδοθεί την επόμενη χρονιά το προβληματικό κομμάτι Παραδείσια -Τσακώνα που ανακατασκευάζεται, λόγω της εξαιρετικής δυσκολίας και της ιδιαιτερότητας κατασκευής της τοξωτής γέφυρας στο σημείο τηςμεγάλης κατολίσθησης.
Σύμφωνα με ενημέρωση που είχαμε από το ΥΠΕΧΩΔΕ και από τους κατασκευαστικούς ομίλους (Μορέας)και τις κοινοπραξίες (Alpine Mayreder - TΕΡΝΑ) καταγράψαμε την ακόλουθη εικόνα:
- Στο Ραψομμάτη γίνεται η μεγάλη μάχη για να παραδοθεί μέσα στο 2009, το φθινόπωρο, όλο το τμήμα από το Αθήναιο έως και το Λεύκτρο, τη γέφυρα Αλφειού. Δουλεύονται όλα τα μέτωπα, πριν και μετά τη σήραγγα Ραψομμάτη, η γέφυρα Αλφειού και η δεύτερη σήραγγα.
- Μέσα στον Αύγουστο θα είναι έτοιμη η δεύτερη σήραγγα στο Αρτεμίσιο. Οταν παραδοθεί η καινούργια, θα κλείσει η υφιστάμενη σήραγγα για να αναβαθμιστεί, να ενισχυθεί ο φωτισμός της. Και οι δύο υπολογίζεται να παραδοθούν στην κυκλοφορία προς το τέλος του χρόνου. Από το “Μορέα“ δουλεύονται ακόμα οι σήραγγες στο Νεοχώρι και στις “κεραίες“, προς τον κόμβο της Στέρνας. Εντατικά προχωρούν οι εργασίες στο Καλογερικό, όπου γίνεται προσπάθεια να οριστικοποιηθεί η απεμπλοκή από τα αρχαία.
Η σήραγγα των 650 μέτρων βρίσκεται κοντά στο ξετρύπημά της. Εκτιμάται πως η διάβαση, ο αυτοκινητόδρομος σ’ αυτό το κομμάτι, θα παραδοθεί το καλοκαίρι του 2010. Παράλληλα, προχωρούν οι εργασίες στο τμήμα Λεύκτρο - Παραδείσια και η διάνοιξη του νέου εθνικού δρόμου στα πρώτα 4 χιλιόμετρα της Μεσσηνίας, στα όρια του Δήμου Οιχαλίας, μέχρι και το Κατσαρού. Στέλεχος του “Μορέα“ μας επεσήμανε ότι «στη Μεσσηνία οι απαλλοτριώσεις πάνε καλά, ενώ έχουν βαλτώσει στην Αρκαδία» και υπάρχει προβληματισμός μήπως και καθυστερήσει το έργο. Ακόμα, πληροφορηθήκαμε πως ξεκίνησαν εργασίες και στον κόμβο της Κυπαρισσίας, καθώς έχει απαλλοτριωθεί η έκταση, αλλά παρουσιάστηκε κάποια εμπλοκή και σταμάτησαν.
- Στο τμήμα Παραδείσια -Τσακώνα που ανακατασκευάζεται: Στην κοιλαδογέφυρα των 470 μέτρων τελείωσε η θεμελίωση και τέλη καλοκαιριού θα είναι έτοιμο το κατάστρωμα. Στην τοξωτή γέφυρα γίνονται τα φρέατα της θεμελίωσης. Τα ακρόβαθρα είναι έτοιμα, το μεσόβαθρο είναι το πιο δύσκολο. Το κόστος κατασκευής της τοξωτής είναι 20 εκ. ευρώ κι επιβεβαιώνει πόσο δύσκολο έργο είναι. «Αλλο τέτοιο έργο στα Βαλκάνια δεν υπάρχει. Αλλη μία - το πολύ δύο τέτοιες γέφυρες να υπάρχουν στην Ευρώπη», σημείωσε στέλεχος της αναδόχου κοινοπραξίας και πρόσθεσε: «Γι’ αυτό γίνεται βήμα - βήμα η εργασία. Είναι πρωτόγνωρο έργο για τα ελληνικά δεδομένα». Στη μία 160άρα γέφυρα τελείωσαν τα βάθρα, ενώ στην άλλη γίνεται απάλυνση του πρανούς, καθώς και τώρα πέφτουν, κατρακυλούν χώματα γύρω από τη γέφυρα. Επίσης, ξεκίνησε και κατασκευάζεται ο ανισόπεδος κόμβος των Παραδεισίων.


"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 18/04/2009

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου