Η επικίνδυνη στροφή στην πρώτη διακλάδωση της Ανάληψης
Από το τροχαίο με τον Ισραηλινό μοτοσυκλετιστή που έχασε το πόδι του
Αν κάποιος “μπει” στη στροφή με αυξημένη ταχύτητα “φεύγει” απέναντι στο ανάχωμα, δίπλα στην πινακίδα
Επικίνδυνο το γεφύρι πριν τη στροφή μετά την έξοδο της Ανάληψης
Πολλές φορές οδηγοί φεύγουν... ευθεία απέναντι
Ρεπορτάζ Κέλλυ Δημητρούλια
Με δεκάδες επικίνδυνα σημεία για την οδική ασφάλεια ο δρόμος Ασπροχώματος - Πύλου έχει μείνει έξω από τον άμεσο τουλάχιστον προγραμματισμό του ΥΠΕΧΩΔΕ για τη μείωση της επικινδυνότητας στο οδικό δίκτυο, με παρεμβάσεις. Κι όμως, τα τελευταία 4 χρόνια μετράμε 13 χαμένες ζωές, γύρω στους 10 σοβαρά τραυματίες και πάνω από 20 με ελαφρά τραύματα, σε τροχαία που συμβαίνουν σε συγκεκριμένα κυρίως σημεία. Τα πολλές δεκάδες ατυχήματα με υλικές ζημιές, που γίνονται κατά μήκος του δρόμου, δεν καταγράφονται από την Τροχαία. Πολλά όμως από αυτά σημειώνονται στην επικίνδυνη στροφή “S” στη διασταύρωση με το δρόμο προς το Σαν Αγκοστίνο, όπου έχουν καταγραφεί και θανατηφόρα και πολλά με τραυματισμούς. Μάλιστα, αυτή η στροφή δεν περιλαμβάνεται στα στατιστικά της Τροχαίας, για τα προηγούμενα τουλάχιστον χρόνια, αφού κατά κύριο λόγο “δίνει” ατυχήματα μόνο με υλικές ζημιές όσο και αν αυτοκίνητα φεύγουν από το ρεύμα προς Πύλο και διασχίζοντας το οδόστρωμα και το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας πέφτουν απέναντι στο ανάχωμα, άλλοτε μόνοι τους και άλλοτε με... παρέα.
Από το 2004 μέχρι σήμερα στον εθνικό δρόμο Ασπροχώματος - Πύλου έχουν σκοτωθεί 13 συνάνθρωποί μας, σε δυστυχήματα που έχουν γίνει στην πλειοψηφία τους μεταξύ του 2ου και του 5ου χλμ. από το Ασπρόχωμα, στην ευθεία προς Μεσσήνη και από το 10ο μέχρι το 13ο χλμ. περίπου από την πρώτη διακλάδωση προς Ανάληψη μέχρι μετά τη διακλάδωση προς το Σαν Αγκοστίνο. Πολλά ελαφρά τροχαία καταγράφονται μεταξύ 28ου και 32ου χλμ. στις στροφές προς Πύλο, ενώ στην ευθεία της Μεσσήνης έχουν σημειωθεί πολλά ατυχήματα πιο σοβαρά αλλά και θανατηφόρα. Εκεί, λόγω της ευθείας, το πρόβλημα είναι γνωστό και κατά καιρούς γίνεται προσπάθεια να αντιμετωπιστεί με τροχονομικούς ελέγχους. Στην περιοχή όμως από την είσοδο της Ανάληψης μέχρι τη στροφή μετά τη διακλάδωση του Σαν Αγκοστίνο, τα πράγματα είναι πιο δύσκολα. Η μεγάλη στροφή μετά την είσοδο της Ανάληψης έχει καταγράψει πολλά και άσχημα ατυχήματα αλλά και δυστυχήματα. Πρόσφατα μάλιστα ένας νέος άνθρωπος έχασε τη ζωή του ενώ επέστρεφε από την υπηρεσία του. Η επικινδυνότητα του γεφυριού λίγο πιο μετά είναι δεδομένη και έχει και αυτό γράψει τη δική του ιστορία. Αλλωστε, θυμόμαστε ως πρόσφατο παράδειγμα το περιστατικό με το φορτηγό που μπήκε...μέσα στο γειτονικό σπίτι. Οσο για τη στροφή που ακολουθεί λίγο πιο μετά, το γνωστό πια επικίνδυνο “S” ή “στροφή καρμανιόλα”, όπου πριν μερικές ημέρες ακρωτηριάστηκε ο Ισραηλινός μοτοσυκλετιστής, εκτιμάται πως αν συνεχίσει με τέτοιους ρυθμούς θα καταρρίψει κάθε ρεκόρ σε ατυχήματα.
ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΥ “S”
Τα όσα συμβαίνουν καθημερινά μπροστά στα μάτια τους περιγράφουν οι περίοικοι και θαμώνες στο κιόσκι με τα οπωροκηπευτικά, που βρίσκεται σε απόσταση... ασφαλείας από το επικίνδυνο “S”. Πολύ συχνά οι άνθρωποι που συχνάζουν εκεί και εκείνοι που κατοικούν στην περιοχή κατά μήκος του δρόμου, γίνονται μάρτυρες τροχαίων. “Δίνει ο Θεός πολλές φορές και δε γίνονται δυστυχήματα” λέει γείτονας. Η σήμανση για την επικίνδυνη στροφή που ακολουθεί είναι έξω από το δρόμο, στην έξοδο προς το Σαν Αγκοστίνο, σε σημείο όπου έχει ήδη ξεκινήσει η στροφή, λέει, και υπογραμμίζει πως “τρέχουν πολύ εδώ. Είναι και ανάποδη η κλίση του δρόμου, είναι ολισθηρό το οδόστρωμα και δεν υπάρχει ορατότητα”. Οπως λέει με την εμπειρία που έχει αποκτήσει -παρατηρώντας επί ώρες το δρόμο- “μετά τη στροφή η φυγόκεντρη δύναμη χάνεται και χωρίς να το καταλάβει κάποιος βγαίνει από το δρόμο ακόμα και αν δεν τρέχει, ακόμα και αν δεν έχει καινούργιας τεχνολογίας αυτοκίνητο που έχει άλλες... απαιτήσεις από τους δρόμους”.
Μεγάλη εντύπωση προκαλεί επιπλέον η διακοπή στης διπλής διαγράμμισης σε σημείο που δεν εξυπηρετεί ούτε προστατεύει τους οδηγούς. Εχει γίνει πολύ χαμηλά, μακριά από εκεί που θα μπορούσε ο οδηγός να έχει καλή ορατότητα, όπως αναφέρεται από περίοικους, που εξηγούν πως πολλά τροχαία έχουν γίνει με αυτό τον τρόπο. Εξαιτίας της ελλειψης ορατότητας και της κλίσης του δρόμου αυτοκίνητο που είναι σε κίνηση πέφτει επάνω σε κάποιο άλλο που περιμένει να στρίψει. Ωστόσο, οι περισσότεροι οδηγοί που θέλουν να στρίψουν αριστερά ερχόμενοι από Ασπρόχωμα, επιλέγουν μόνοι τους το σημείο αναμονής, λίγο πριν τη στροφή. Οσο για την πινακίδα που προειδοποιεί για την επικινδυνότητά της και έχει τοποθετηθεί πάνω στη νησίδα της εξόδου προς το Σαν Αγκοστίνο, οι περίοικοι εκτιμούν πως η σήμανση θα έπρεπε να βρίσκεται πιο νωρίς, ώστε ο οδηγός να προετοιμάζεται. Συμπληρώνουν δε, πως θα έπρεπε να υπάρχει και άλλη σήμανση, ώστε τη νύχτα ειδικά, οι οδηγοί να μη φεύγουν... ευθεία προς τα ξενοδοχεία αντί να στρίβουν κανονικά στην εθνική.
Οπως εξηγούν θαμώνες που από το κιόσκι των οπωροκηπευτικών γίνονται πολύ συχνά μάρτυρες τροχαίων “Θέλει «γέμισμα» ο δρόμος όπως κατεβαίνουνε δεξιά, γιατί μέχρι να στρίψεις δεξιά πρέπει να επαναφέρεις αριστερά το τιμόνι, ενώ σε τραβάει το πολύ χαμηλό οδόστρωμα, δεξιά. Ετσι, το αυτοκίνητο βρίσκεται ξαφνικά απέναντι ακόμα και αν ο οδηγός δεν τρέχει”. Συνήθως όμως εκεί τρέχουν, αφού προηγείται (προς Πύλο) μια αρκετά μεγάλη ευθεία στο στενό δρόμο...
“ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ” 25/05/2009
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου