Τόσο ο αυτοκινητόδρομος Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη όσο και ο νέος δρόμος προς Μάνη είναι εξαιρετικά δαπανηρά έργα, οπότε ή θα κατασκευαστούν με τροποποίηση των συμβάσεων παραχώρησης των εθνικών οδικών αξόνων ή δεν θα κατασκευαστούν...στον αιώνα τον άπαντα. Το να γίνουν με δημόσια δαπάνη είναι ανέφικτο, καθώς καμία κυβέρνηση δεν πρόκειται να χρηματοδοτήσει τόσο υψηλού κόστους έργο αφού υπάρχουν άλλες προτεραιότητες. Οσο για την κατασκευή τους με αυτοχρηματοδότηση, αυτή χαρακτηρίζεται ουτοπική: Καμία εταιρεία δεν θα συμμετάσχει σε διαγωνισμό από τη στιγμή που δεν έχει να αποκομίσει οικονομικό όφελος, αφού η κίνηση στους συγκεκριμένους δρόμους είναι σχετικά μικρή.
Σε αυτά τα συμπεράσματα καταλήγουν -σχολιάζοντας την γνωστή πρόταση της “Ε”- στελέχη του τεχνικού κόσμου, μελετώντας τα οικονομικά στοιχεία για τους δύο αυτοκινητόδρομους, προς Μάνη και προς Πύλο. Εξαιτίας δε του μεγάλου κόστους κατασκευής των δρόμων αυτών, υπάρχει κίνδυνος να γίνουν μόνο... μπαλώματα, καθώς δεν υπάρχει φορέας χρηματοδότησης
των έργων.
Γι’ αυτό ακριβώς, οι πολιτικές δυνάμεις της Μεσσηνίας -και κυρίως οι βουλευτές και τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας- θα πρέπει να συναινέσουν και να ζητήσουν τροποποίηση των συμβάσεων παραχώρησης των εθνικών οδικών αξόνων Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, ώστε να μπορέσουν οι κοινοπραξίες “Μορέας” και “Ολυμπία Οδός” να αναλάβουν και τα έργα στη Μεσσηνία.
Η τροποποίηση των συμβάσεων παραχώρησης των εθνικών αξόνων είναι μονόδρομος για την κατασκευή των παραπάνω δρόμων. Για να γίνει όμως τροποποίηση των συμβάσεων και επέκταση του χρόνου παραχώρησης, απαιτείται έγκριση της Βουλής. Αρα, για να γίνει τροποποίηση της σύμβασης απαιτείται η συναίνεση τουλάχιστον των δύο μεγάλων κομμάτων.
Αν ΠΑΣΟΚ και Νέα Δημοκρατία συναινέσουν, είναι εφικτή η τροποποίηση των συμβάσεων ώστε να μπορέσουν ο “Μορέας” και η “Ολυμπία Οδός” να αναλάβουν τα εν λόγω έργα. Αν όμως η επέκταση των συμβάσεων μετατραπεί σε αντικείμενο πολιτικής αντιπαράθεσης, τότε η τροποποίησή τους θα είναι αδύνατη - και τελικώς θα γίνουν μόνο “μπαλώματα” στους υφιστάμενους δρόμους.
Ουσιαστικά, τα δύο μεγάλα κόμματα καλούνται να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων: να αφήσουν στην άκρη τις μικροπολιτικές αντιπαλότητες και να στηρίξουν την προσπάθεια κατασκευής των αυτοκινητόδρομων που είναι απαραίτητοι για την ανάπτυξη της Μεσσηνίας.
Προς αυτή την κατεύθυνση έχει κάνει κινήσεις ο νομάρχης Δημήτρης Δράκος, προσπαθώντας να πείσει τις πολιτικές δυνάμεις του νομού να συναινέσουν ώστε να προωθηθεί το σχέδιο τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης των εθνικών οδικών αξόνων. Σύμφωνα με πληροφορίες, για το θέμα έχουν δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και βουλευτές του νομού.
Υπέρ της τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης, ώστε να κατασκευαστούν και οι δυο αυτοκινητόδρομοι της Μεσσηνίας, έχουν ταχθεί επίσης με δημόσιες δηλώσεις τους ο ακαδημαϊκός Γρηγόρης Σκαλκέας και ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας, ενώ τόσο ο
Αντ. Σαμαράς όσο και ο επικεφαλής της ΤΕΜΕΣ που δημιουργεί τις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες Αχ. Κωνσταντακόπουλος έχουν δοθείσης ευκαιρίας χαρακτηρίσει ενδιαφέρουσα την πρόταση που πρώτη η “Ε” έθεσε δημόσια.
“ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ” 18/10/2009
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου