Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2009

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ Η ΜΕΛΕΤΗ ΣΤΗ ΝΟΜΑΡΧΙΑ Χωρίς χρονοδιάγραμμα το Ριζόμυλος - Πύλος

image

Καμία κουβέντα δεν έγινε για το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του σημαντικού και κρίσιμου για την ανάπτυξη της δυτικής Μεσσηνίας δρόμου Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη, η κατ’ αρχήν πρόταση για τη βελτίωση της χάραξης του οποίου παρουσιάστηκε χθες στο Διοικητήριο, στους επικεφαλής των νομαρχιακών συνδυασμών και σε δημάρχους της Πυλίας. Αλλά και για τον τρόπο χρηματοδότησης του δρόμου υπήρξε μόνο μια αόριστη αναφορά –από το νομάρχη Δημήτρη Δράκο- στη δέσμευση της απελθούσας ηγεσίας του ΥΠΕΧΩΔΕ για ένταξη του έργου στο τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου στην επερχόμενη προγραμματική περίοδο. Επιπλέον, ούτε η παράκαμψη της Πύλου περιλαμβανόταν στην πρόταση -τη μελέτη της οποίας έχει αναθέσει το ΥΠΕΧΩΔΕ σε γραφείο της Αθήνας, προκειμένου ο οδικός άξονας Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη, να αποκτήσει σύγχρονα χαρακτηριστικά και εύρος 11 μέτρων.
Συγκεκριμένα, ο δρόμος Ριζόμυλος-Πύλος που ανέθεσε η Διεύθυνση Δημοσίων Εργων του ΥΠΕΧΩΔΕ σε μελετητικό γραφείο, σταματά 600 μέτρα πριν το “Μηδέν” της Πύλου και συνδέεται με την παράκαμψη της Γιάλοβας, ενώ ο δρόμος Πύλος-Μεθώνη ξεκινά περί τα 800 μέτρα μετά την Πύλο, στην περιοχή του “Οκταγκον” -όπως ενημέρωσε η εκπρόσωπος των μελετητών Αγριππίνα Δεληγεώργη. Ο προτεινόμενος από τους μελετητές δρόμος σε αρκετά σημεία ακολουθεί την υφιστάμενη χάραξη με βελτιωμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά, παρακάμπτει δε όλους τους οικισμούς, αλλά και το τμήμα με τις συνεχείς στροφές στη Στενωσιά. Παράλληλα προβλέπονται αρκετοί ισόπεδοι -κατά βάση- κόμβοι, όπως και γέφυρες σε ορισμένα σημεία. Εντονότατη, στο μεταξύ, ήταν η διαμαρτυρία του δημάρχου Πύλου Γιώργου Χρονόπουλου για την παράλειψη της παράκαμψης της πόλης, ενώ τόσο ο νομάρχης Δημήτρης Δράκος, όσο και ο αντινομάρχης Στάθης Αναστασόπουλος, έδειξαν αιφνιδιασμένοι.
Ο πρώτος έσπευσε να δηλώσει πως ο ίδιος και οι παράγοντες της Νομαρχίας είχαν την εντύπωση ότι στη δέσμευση του απελθόντος υπουργού Γιώργου Σουφλιά η μελέτη περιελάμβανε και την παράκαμψη της Πύλου.
Ο νομάρχης πάντως διαμήνυσε σε όλους τους τόνους ότι θα διεκδικήσει αποφασιστικά από τη νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου τη συμπληρωματική μελέτη και για το πιο πάνω τμήμα του δρόμου, με ανάλογα χαρακτηριστικά όπως του υπόλοιπου υπό μελέτη άξονα: «Εμείς θεωρούμε ότι το τμήμα αυτό είναι ένα αναπόσπαστο τμήμα του ενιαίου δρόμου Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη και ο δρόμος και τα χαρακτηριστικά του και η λογική του πρέπει να είναι ενιαία και αυτό θα ζητήσουμε» δήλωσε στη συνέχεια ο Δ. Δράκος.
Παρουσιάζοντας η εκπρόσωπος των μελετητών τα βασικά χαρακτηριστικά της προτεινόμενης χάραξης, σημείωσε ότι προβλέπεται η νότια διέλευση από την περιοχή της Καρποφόρας του καινούργιου άξονα -ο οποίος θα φθάνει με τετράιχνη διατομή μέχρι τον κόμβο Πεταλιδίου, νότια του Ριζομύλου, στο σημείο που θα συμβάλει με το δρόμο Ριζόμυλος-Καλαμάτα.Η επιλογή αυτή, η οποία –όπως εξήγησε η Αγριππίνα Δεληγεώργη- θα εξυπηρετεί την ανατολική Πυλία, ελαχιστοποιεί τυχόν περιβαλλοντικά προβλήματα, αποφεύγει τις μεγάλες κλίσεις, ενώ εκτιμάται ότι θα έχει και σημαντικά μικρότερο κόστος. Ο δρόμος, από το Ριζόμυλο ώς την Πύλο, διέρχεται έξω από όλους τους οικισμούς, παρακάμπτει δηλαδή Ριζόμυλο, Καρποφόρα, Νερόμυλο, Καζάρμα, Χαραυγή, Σουληνάρι, Χανδρινού, ενώ στο τμήμα με τις συνεχείς στροφές, από του Χανδρινού προς τη Στενωσιά, η νέα χάραξη διέρχεται νότια της υφιστάμενης -προβλέπονται δε δύο μεγάλες γέφυρες. Στο σύνολό του ο δρόμος δεν έχει μεγάλες κλίσεις όπως τονίστηκε.
Στα βασικά χαρακτηριστικά της χάραξης συμφώνησαν τόσο οι επικεφαλής της νομαρχιακών συνδυασμών Χρήστος Μαλαπάνης και Θανάσης Πετράκος, όσο και οι δήμαρχοι των περιοχών που διασχίζει ο δρόμος -Πεταλιδίου Ηλίας Κουτσοδημητρόπουλος, Βουφράδος Κώστας Κυριακόπουλος, Χιλιοχωρίων Παναγιώτης Δαρσακλής, Πύλου Γιώργος Χρονόπουλος και Μεθώνης Ηρακλής Μιχελής, οι οποίοι ήταν παρόντες στην παρουσίαση. Οι όποιες παρατηρήσεις έγιναν από τους παρόντες αυτοδιοικητικούς θα κωδικοποιηθούν, είπε στη συνέχεια ο νομάρχης, προκειμένου να προετοιμαστεί φυλλάδιο με προτάσεις το οποίο θα απευθυνθεί προς τη Διεύθυνση Μελετών του ΥΠΕΧΩΔΕ, αλλά και στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου. Θα πρέπει, τέλος, να αναφερθεί ότι στη χθεσινή παρουσίαση δεν ήταν παρών ο επικεφαλής της ΝΑΣ Αριστείδης Δαμαλάς, λόγω έκτακτου κωλύματος -ο νομάρχης δήλωσε όμως ότι θα ενημερωθεί σε προσεχή συνάντηση.
Β.Γ.Μ. “ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ” 24/10/2009

3 σχόλια:

  1. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΝΑ ΜΗΝ ΦΤΑΝΕΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΩΣ ΤΗΝ ΠΥΛΟ!!! ΤΙ ΑΛΛΟ Θ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ!!! ΔΗΜΑΡΧΕ ΤΟ ΝΟΥ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΞΕΥΤΙΛΙΣΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν λέει πουθενά ότι δεν φτάνει η χάραξη του δρόμου μέχρι την Πύλο αλλά ότι την...πηδάει, γιατί από το "μηδέν" που τον αφήνει τον βρίσκει πάλι στην "octagon".Ποιοί ήταν αυτοί που ακύρωσαν την παράκαμψη της Πύλου και της Γιάλοβας πριν μερικά χρόνια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΣΤΗΝ ΣΤΕΝΩΣΙΑ ΤΙΣ ΠΥΛΟΥ ΖΟΥΝ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 1000 ΑΤΟΜΑ ΑΠΟΡΕΙΑΣ ΑΞΙΟΝ ΠΟΣ ΔΕΚΑ ΜΕΤΡΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΠΟΥ ΑΠΟ ΟΤΙ ΦΕΝΕΤΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝΕΤΑ ΜΙΑ ΚΟΜΟΠΟΛΗΣ ΦΥΤΕΨΑΝ ΜΕ ΔΟΛΟ ΤΙΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΙΣ ΔΕΗ ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΠΕΛΕΞΑΝ ΧΩΡΙΑ ΜΕ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΑΡΙΘΜΟ ΓΙΑ ΝΑ ΘΥΣΙΑΣΟΥΝ ΤΙ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΑΡΑΓΕ ............ΒΓΑΛΤΕ ΤΙΣ ΠΑΡΟΠΕΙΔΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΑΣ ΟΡΕ ΕΛΛΗΝΕΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή