Πέμπτη 29 Απριλίου 2010

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ - ΝΟΜΑΡΧΗ - ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ Στο πόδι η Μεσσηνία για τη λειψή Ολυμπία Οδό

Αντιδράσεις και κινητοποίηση βουλευτών και αυτοδιοικητικών της Μεσσηνίας προκάλεσε η λειψή Ολυμπία Οδός, καθώς κόβεται ο αυτοκινητόδρομος μεταξύ Αρχαίας Ολυμπίας και Καλού Νερού. Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ επικοινώνησαν με τον υφυπουργό Υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη, ζήτησαν και συμφωνήθηκε την επόμενη εβδομάδα να γίνει σύσκεψη στο υπουργείο, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου και του υπουργείου Περιβάλλοντος, των βουλευτών του νομού και της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης. Επίκαιρη ερώτηση αναμενόταν να καταθέσει ο βουλευτής της Ν.Δ. Γιάννης Λαμπρόπουλος. Ο νομάρχης Δημήτρης Δράκος συγκαλεί σύσκεψη σήμερα στις 11.30 το πρωί στη Νομαρχία, με τη συμμετοχή βουλευτών και εκπροσώπων φορέων του νομού. Ερωτήσεις κατέθεσαν οι επικεφαλής των μειοψηφιών Χρήστος Μαλαπάνης και Θανάσης Πετράκος. Ολοι εκφράζουν την έντονη διαφωνία τους με την κατασκευή λειψού αυτοκινητοδρόμου στην Ολυμπία Οδό και δηλώνουν πως δε θα αποδεχθούν μια τέτοια δυσμενή για το νομό εξέλιξη. Αναλυτικά, σε επικοινωνία μας με βουλευτές και νομαρχιακούς παράγοντες, καταγράψαμε χθες την ακόλουθη εικόνα:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΣΕΛΑΣ
Οπως ανακοινώθηκε, ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Κουσελάς “μετά τα δημοσιεύματα του Τύπου για τη διακοπή της Ολυμπίας Οδού στην Αρχαία Ολυμπία, επικοινώνησε δύο φορές με τον υφυπουργό Υποδομών Ιωάννη Μαγκριώτη. Κατά την επικοινωνία του εξέφρασε την έντονη αντίθεσή του για ένα τέτοιο ενδεχόμενο και ζήτησε συνάντηση των βουλευτών και της Ν.Α.Μ με την πολιτική ηγεσία των υπουργείων Μεταφορών και Περιβάλλοντος. Ο κ. Μαγκριώτης δεσμεύτηκε να πραγματοποιηθεί η σύσκεψη αυτή στο υπουργείο Υποδομών την επόμενη εβδομάδα. Στη συνέχεια, ο κ. Κουσελάς ενημέρωσε σχετικά τους βουλευτές του νομού κ. Γιαννακοπούλου, κ. Βουδούρη, κ. Λαμπρόπουλο και το νομάρχη κ. Δράκο”. Ο κ. Κουσελάς μας ενημέρωσε ότι έστειλε στον υφυπουργό τα χθεσινά
δημοσιεύματα της “Ε” και των άλλων τοπικών εφημερίδων για την Ολυμπία Οδό. Από τη συζήτηση που είχε μαζί του, ο κ. Μαγκριώτης του είπε πως “το πρόβλημα αφορά στο υπουργείο Περιβάλλοντος (ΥΠΕΚΑ). Θέτει θέμα πως η μηδενική λύση στον Καϊάφα (να παραμείνει ο δρόμος ως έχει) δημιουργεί το πρόβλημα του λαιμού του μπουκαλιού. Δηλαδή, όταν ξαφνικά θα στενεύει ο δρόμος, θα προκαλείται μποτιλιάρισμα και θα δημιουργείται περιβαλλοντικό πρόβλημα στον Καϊάφα. Κολλάει στο ΥΠΕΚΑ και είναι πιθανό και στην Ευρωπαϊκή Ενωση”. Ο Μεσσήνιος βουλευτής
εκτίμησε πως «το μόνο πρόβλημα είναι να υπάρχει απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας μετά από προσφυγή. Και αντίδραση να υπάρχει από τις τοπικές κοινωνίες έργο θα γίνει, δεν μπορεί να σταματήσει». Σε δήλωσή του στην “Ε” σημείωσε: «Το έργο είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη της Μεσσηνίας και της Νοτιοδυτικής Ελλάδας και θα πρέπει να προχωρήσει απρόσκοπτα. Εχω αγωνιστεί για το έργο αυτό και θα συνεχίσω να αγωνίζομαι μέχρι την ολοκλήρωσή του».
ΝΑΝΤΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Οπως ανακοινώθηκε, σε άμεση τηλεφωνική επικοινωνία που είχε η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Νάντια Γιαννακοπούλου με τον υφυπουργό Υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη σχετικά με το ζήτημα που έχει ανακύψει για το τμήμα Αρχαία Ολυμπία - Καλό Νερό, “έλαβε τη διαβεβαίωση ότι καμία οριστική απόφαση δεν έχει παρθεί και ότι την επόμενη εβδομάδα θα γίνει σύσκεψη με τον υπουργό και όλους τους αρμόδιους φορείς για το θέμα αυτό». Σε δήλωσή της στην “Ε” η κ. Γιαννακοπούλου επεσήμανε: «Δεν μπορώ να ανεχθώ να είναι ριγμένη η Μεσσηνία για μια ακόμα φορά. Μπορούμε να βρούμε λύση για την ολοκληρωμένη κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου, με προστασία του Καϊάφα».
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΒΟΥΔΟΥΡΗΣ
Σε δήλωση - ανακοίνωσή του ο βουλευτής Οδυσσέας Βουδούρης σημείωσε ότι «δεν μπορούμε να αποδεχτούμε τετελεσμένες αποφάσεις, περί αλλαγής της χάραξης και της μη δημιουργίας νέου αυτοκινητοδρόμου, από Αρχαία Ολυμπία μέχρι Καλό Νερό, χωρίς αυτές να έχουν προκύψει, μετά από διάλογο με την τοπική κοινωνία και τους εκπροσώπους της». Οπως αναφέρεται, ο κ. Βουδούρης “έθεσε το ζήτημα στη πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου, για τη δυσμενή αυτή εξέλιξη για το νομό μας”.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ
Σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής της Ν.Δ. Γιάννης Λαμπρόπουλος ανέφερε χαρακτηριστικά: «Από χθες που διάβασα το δημοσίευμα της “Καθημερινής”, ζήτησα πληροφόρηση από το υπουργείο, χωρίς τούτο να καταστεί δυνατόν. Σήμερα κατάφερα να μιλήσω με το διευθυντή του Γραφείου του υπουργού Υποδομών κ. Κωστόγιαννη. Ο υπουργός κ. Δ. Ρέππας ύστερα από συνάντηση με Ηλείους βουλευτές και δημάρχους, οι οποίοι του ζήτησαν να αλλάξει η χάραξη ανατολικότερα του δρόμου από τον Πύργο μέχρι το Καλό Νερό, κάτι που τώρα θέτουν για πρώτη φορά, ενώ οι ισχύουσες μελέτες προβλέπουν τη βυθιζόμενη διέλευση από επτά περίπου οικισμούς, δεσμεύθηκε να ξεκινήσει προκαταρκτική μελέτη για την μετατόπιση της διέλευσης ανατολικά που θα σημάνει και εκεί αντιδράσεις, κόστος τεράστιο και πιθανά περιβαλλοντικά προβλήματα.
Ακόμη επιβεβαιώθηκε ότι γίνεται συζήτηση στο υπουργείο για το σύνολο του δρόμου από τον Πύργο μέχρι το Καλό Νερό, κάτι που σημαίνει αναθεώρηση των μέχρι τώρα ισχυόντων και που δεν αποκλείει τίποτε, ακόμη και την μη εκτέλεση του τμήματος Πύργος - Καλό Νερό. Εάν δεν είναι έτσι, θα έπρεπε ο κ. Ρέππας να το έχει διαψεύσει αμέσως.
Με αυτά τα δεδομένα και λαμβανομένων υπ’ όψιν και των δημοσιευμάτων, μπορώ να πω ότι ο κ. Ρέππας αφού παραβλέπει ότι έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις που αφορούν την εκτέλεση του έργου, από την προηγούμενη κυβέρνηση με υπουργό τον κ. Γεώργιο Σουφλιά και έχουν κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων εδώ και δύο χρόνια, ξεκίνησε ανοικτές συζητήσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε μη κατασκευή του δρόμου ή σε μεγάλη χρονοτριβή ετών, που θα χρειασθούν οι καινούργιες μελέτες, συμβάσεις, κυρώσεις που σημαίνει ότι το έργο μπαίνει σε μεγάλες ανατροπές των προθεσμιών κατασκευής που με την ισχύουσα σύμβαση προβλέπεται παράδοση ολοκληρωμένου του έργου το 2013 και όχι μόνον, καταβολή ρητρών μεγάλου κόστους για τις κατασκευάστριες εταιρείες και πολλά άλλα. Θυμίζω ότι σε πρόσφατη συνάντησή μου (8-4-20010) με τον κ. Ρέππα, αρμόδιο υπουργό, με είχε διαβεβαιώσει ότι δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα στην εκτέλεση του έργου από τον Πύργο μέχρι την Τσακώνα, ειμή μόνο στα 5 χιλιόμετρα της λίμνης Καϊάφα που δεν θα γινόταν καμιά παρέμβαση και θα παρέμεναν τα πράγματα ως είχαν.
Εάν το υπουργείο Υποδομών καταλήξει σε απόφαση μη κατασκευής, τούτο θα σημαίνει ότι η Ιόνια Οδός δεν ολοκληρώνεται και το δυσκολότερο και πιο επικίνδυνο τμήμα από Πύργο μέχρι το Καλό Νερό δεν θα γίνει ούτε τώρα, ούτε αύριο και ίσως ποτέ. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ μετά τις κωλυσιεργίες και ουσιαστικά άρνηση για κατασκευή των έργων που αφορούσαν τη Μεσσηνία την περασμένη εικοσαετία, έρχεται τώρα πάλι να εγκληματήσει κατά της ανάπτυξης ολοκλήρου της Δυτικής Ελλάδος και φυσικά και της Μεσσηνίας.
Αυτά που πετύχαμε με πολλές δυσκολίες τα πέντε προηγούμενα χρόνια με υπουργό τον κ. Σουφλιά να προγραμματίσουμε, να εκτελούμε και να παραδίδονται σημαντικά τμήματα στο δρόμο Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, αλλά και να προγραμματιστεί, να δημοπρατηθεί και να έχουν υπογραφεί και κυρωθεί οι συμβάσεις για το Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα και μάλιστα με κατασκευή τετράιχνου δρόμου, δεν θα επιτρέψουμε να ακυρωθούν από την σημερινή κυβέρνηση. Ζήτησα από το Γραφείο του υπουργού κ.Ρέππα να μας ορίσει γρήγορα συνάντηση στο υπουργείο του με όλους τους βουλευτές Μεσσηνίας και καταθέτω σήμερα επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή για άμεση συζήτηση καλώντας όλους τους φορείς του νομού να ξεσηκωθούμε».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΡΑΚΟΣ
Ο νομάρχης που ήταν στην Αθήνα, πληροφορήθηκε από μας τα νεότερα δυσμενή δεδομένα για την Ολυμπία Οδό. Οπως μας είπε, δεν είχε δει το προχθεσινό δημοσίευμα της “Καθημερινής”, ούτε γνώριζε το χθεσινό πρώτο θέμα της “Ε” και τα δημοσιεύματα των άλλων τοπικών εφημερίδων. Μόλις έλαβε γνώση, αρχικά επικοινώνησε με το γραφείο του κ. Μαγκριώτη, αλλά ο υφυπουργός ήταν στη Βουλή. Στη συνέχεια συγκάλεσε σύσκεψη με θέμα “Αυτοκινητόδρομος - Ολυμπία Οδός από Πύργο μέχρι Τσακώνα”, σήμερα στις 11.30 το πρωί, στη Νομαρχία Μεσσηνίας, στην οποία προσκλήθηκαν οι βουλευτές, οι επικεφαλής των παρατάξεων Νομαρχιακού Συμβουλίου, οι πρόεδροι της ΤΕΔΚ, του Επιμελητηρίου, του Εργατικού Κέντρου, της Ν.Ε. του ΤΕΕ, της Ενωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών, τα μέλη της Ν.Ε. Προγραμματισμού και Υποδομών και αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες.
Σε δήλωσή του στην “Ε” σημείωσε: «Σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να δεχθούμε αυτή την εκδοχή. Δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή, αφού δεν προβλέπει αυτοκινητόδρομο σ’ όλη τη διαδρομή. Εκφράζουμε την έκπληξή μας με το δημοσίευμα, διότι είχαμε κρατήσει την απάντηση του υπουργού κ. Ρέππα και του υφυπουργού κ. Μαγκριώτη ότι στη χειρότερη περίπτωση δε θα γίνει μόνο το κομμάτι του Καϊάφα, για περιβαλλοντικούς λόγους.
Στη δήλωση του κ. Μαγκριώτη που φιλοξενείται στην “Κ” για επαφές και στη Μεσσηνία, ξεκαθαρίζω ότι δεν έχει γίνει καμία σύσκεψη ή συνάντηση. Και υπάρχει και ένα ερώτημα, αν μπορούν να το κάνουν. Η σύμβαση παραχώρησης είναι νόμος του κράτους. Θέλει νομική διερεύνηση αν μπορεί ν’ αλλάξει μ’ αυτόν τον τρόπο».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΛΑΠΑΝΗΣ
Αμεσα αντέδρασε ο επικεφαλής της “Ανατροπής” Χρήστος Μαλαπάνης που κατέθεσε ερώτηση στο νομάρχη, επισημαίνοντας ότι «η εξέλιξη αυτή που είναι ιδιαίτερα δυσμενής για τη Μεσσηνία, πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα με πίεση στο υπουργείο Περιβάλλοντος για έγκριση της “μηδενικής λύσης στην περιοχή Καϊάφα”, που είναι η πιο ενδεδειγμένη, συνεκτιμώντας και την σημερινή οικονομική συγκυρία».
Στο κείμενο της ερώτησης που κατέθεσε στο Νομαρχιακό Συμβούλιο, σημειώνει: «Εμπλοκή φαίνεται ότι υπάρχει στο θέμα της περιβαλλοντικής αδειοδότησης στο τμήμα της περιοχής Καϊάφα του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας “Καθημερινή” και έρευνα που έκανα φαίνεται ότι η “μηδενική διαδρομή”, που είχε προταθεί από το υπουργείο Υποδομών για τη διέλευση του ευαίσθητου οικοσυστήματος του Καϊάφα απερρίφθη από το υπουργείο Περιβάλλοντος. Δεδομένου, δε, ότι η ευρεία ανατολική παράκαμψη είχε ήδη απορριφθεί από το υπουργείο Υποδομών λόγω κόστους (επί πλέον κόστος άνω των 400 εκ. ευρώ) φαίνεται ότι θα προταθεί τελικά σημαντική μείωση του έργου. Συγκεκριμένα ενδέχεται να προταθεί κατάργηση του αυτοκινητοδρόμου από το Καλό Νερό έως ή το Σαμικό ή τον Αλφειό και πρόσθεση δυο τμημάτων (της οδού προς Αρχαία Ολυμπία και του τμήματος Καλό Νερό - Κυπαρισσίας). Οσο σημαντική και αν είναι η προσθήκη των δύο τμημάτων δεν παύει με την σημαντική περικοπή που γίνεται και ιδιαίτερα αν αυτή φτάσει μέχρι τον Αλφειό, να καταργείται ουσιαστικά ο αυτοκινητόδρομος Πύργος - Καλό Νερό και ουσιαστικά να ακυρώνεται η διασύνδεση των αυτοκινητοδρόμων στην Τσακώνα. Ετσι ο άξονας Τσακώνα - Καλό Νερό - Κυπαρισσία, δεν θα είναι η απόληξη του Δυτικού άξονα αλλά ουσιαστικά κλάδος του Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα. Νομίζω ότι η εξέλιξη αυτή που είναι ιδιαίτερα δυσμενής για τη Μεσσηνία, πρέπει να αντιμετωπισθεί άμεσα με πίεση στο υπουργείο Περιβάλλοντος για έγκριση της “μηδενικής λύσης στην περιοχή Καϊάφα”, που είναι η πιο ενδεδειγμένη συνεκτιμώντας και την σημερινή οικονομική συγκυρία. Μετά από όλα αυτά σας ερωτώ: Τι πρωτοβουλίες θα πάρετε για ενημέρωση και κινητοποίηση όλων προκειμένου να αντιμετωπιστεί ένα καθοριστικό για τη Μεσσηνία ζήτημα;».
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ
Ερώτηση στο Νομαρχιακό Συμβούλιο και στο νομάρχη κατέθεσε χθες το πρωί και ο επικεφαλής της “Συνεργασίας” Θανάσης Πετράκος. Σε δήλωσή του στην “Ε” επεσήμανε: «Η εξέλιξη είναι δυσμενέστατη για τη Μεσσηνία. Επιβάλλεται η Αυτοδιοίκηση και οι φορείς ν’ αντιδράσουν μαζικά και ενωτικά για να αποτραπεί αυτό το καταστροφικό σενάριο. Λύση υπάρχει. Είναι η μηδενική για τα 2,5 χιλιόμετρα του Καϊάφα και όλος ο άλλος δρόμος να γίνει κανονικά αυτοκινητόδρομος».
Στην ερώτησή του για άμεσες ενέργειες για να μη ματαιωθεί ο αυτοκινητόδρομος από τον Πύργο μέχρι την Τσακώνα, προτείνει στο νομάρχη: «α) Να καλέσετε άμεσα σύσκεψη των επικεφαλής των παρατάξεων του Ν.Σ., του προεδρείου της ΤΕΔΚ Μεσσηνίας και των φορέων του νομού, ώστε να συντονίσουμε τις αντιδράσεις μας. β) Να ζητήσετε άμεσα σύγκληση με τον υπουργό Μεταφορών κ. Ρέππα για να κάνουμε σαφή την αποφασιστική μας στάση ο δρόμος να φτάσει μέχρι την Τσακώνα. Εκτιμώ ότι στο τμήμα των 2,5 χλμ. της περιοχής Καϊάφα μπορεί μείνει ως έχει με μια μικρή βελτίωση - διαπλάτυνση. Είναι γνωστό ότι αυτή η λύση “της μηδενικής παρέμβασης στον Καϊάφα” εξεταζόταν από το υπουργείο, αλλά προφανώς για οικονομικούς λόγους σήμερα επιλέγεται να σταματήσει στον Πύργο».
ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΔΑΜΑΛΑΣ
Σε δήλωσή του στην “Ε” ο επικεφαλής της ΝΑΣ Αριστείδης Δαμαλάς σημείωσε: «Είναι φανερό, και το επιβεβαιώνουν και οι πληροφορίες (ότι το κομμάτι μετά τον Πύργο και μέχρι Καλό Νερό θα μείνει όπως έχει), ότι όλα αυτά τα έργα υποδομής γίνονται με μοναδικό κριτήριο την εξυπηρέτηση επιχειρηματικών συμφερόντων. Στόχος το μέγιστο κέρδος για τις κατασκευαστικές εταιρείες που με ελάχιστη συμμετοχή στη χρηματοδότηση του κόστους (κάτω από 20%), τους παραχωρείται για 10ετίες η εκμετάλλευση με την είσπραξη υπέρογκων διοδίων, όχι μόνο των τμημάτων που κατασκευάζουν, αλλά και άλλων που έχουν ήδη κατασκευαστεί από το κράτος. Το συγκεκριμένο τμήμα κρίνεται -όπως φαίνεται- ασύμφορο για τον παραχωρησιούχο και χρησιμοποιείται ως αφορμή η αντίδραση των κατοίκων των οικισμών, προκειμένου να μείνει όπως είναι. Εχουμε διαφορετική αντίληψη για τα έργα υποδομών. Διεκδικούμε την κατασκευή των έργων με κριτήριο την εξυπηρέτηση των εργαζομένων, τη χρήση τους χωρίς να διπλοπληρώνονται από το λαό (και με τη χρηματοδότηση των ιδιωτών κατασκευαστών και με την πληρωμή διοδίων). Πιστεύουμε ότι η λύση που θα δώσει διέξοδο στην κατασκευή και του συγκεκριμένου τμήματος είναι ο δημόσιος φορέας κατασκευών που θα κατασκευάζει τα έργα με προτεραιότητα την εξυπηρέτηση των εργαζομένων, των φτωχών λαϊκών στρωμάτων και θα τα παραδίδει στη χρήση χωρίς διόδια και πρόσθετα βάρη».
“ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ” 29/04/2010

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου