Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2011

ΜΟΡΕΑΣ (Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Λεύκτρο - Σπάρτη)


«Δεν έχουμε αποκλίσεις από το χρονοδιάγραμμα, καθώς παρά το γεγονός ότι υπήρξαν δυσκολίες, είχαμε τη δυνατότητα να εκτελέσουμε τις εργασίες» είπε ο γενικός διευθυντής της «Μορέας», κ. Γ. Συριανός. Όπως τόνισε, η παράδοση του τελευταίου τμήματος του δρόμου προς την Καλαμάτα, θα γίνει προς τον Σεπτέμβριο του 2011. Αντίθετα, το κομμάτι προς τη Σπάρτη θα αργήσει και θα παραδοθεί το 2013, αντί του 2012, λόγω καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις. 

Αναφορικά με τα διόδια, ο κ. Συριανός σημείωσε ότι «έχουμε κάποιες κινήσεις που θεωρούν ότι τα διόδια πρέπει να καταργηθούν εντελώς» και κατήγγειλε ότι πίσω από το κίνημα «Δεν πληρώνω» κρύβονται μεταφορικές εταιρίες που δεν καταβάλλουν τα διόδια – το κόστος των οποίων έχουν ενσωματώσει στις τιμές των προϊόντων –μεταφέρουν όμως το βάρος στον καταναλωτή. Ο ίδιος τοποθέτησε την αποφυγή πληρωμής διοδίου «κάτω από 2%» και δήλωσε ότι έργο της Κοινοπραξίας δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα με τις τράπεζες. 

Ωστόσο, ο κ. Συριανός, αναφερόμενος στις συμβάσεις παραχώρησης, ομολόγησε «ότι με αυτές τις συνθήκες τα έργα δεν είναι βιώσιμα». Επίσης, έθεσε ζήτημα καθυστέρησης επιστροφής ΦΠΑ και στέρησης εσόδων από το δημόσιο, λόγω των καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις. 

«Στη νέα συγκυρία, πρέπει να υπάρξει επαναπροσέγγιση στον σχεδιασμό των έργων. Ίσως κάποια τμήματα να πάνε για αργότερα και ενδεχομένως να δούμε διαφορετικούς χρόνους στις προθεσμίες λειτουργίες των δρόμων. Αυτά τα ζητήματα είναι στον πυρήνα των πιο ευαίσθητων συζητήσεων με τις τράπεζες, που περιμένουν τα αποτελέσματα. Τα έργα βρίσκονται στο επίκεντρο μίας ακραίας και άτεγκτης πολεμικής, που έχει ως στόχο να τα συντρίψει τα έργα. Αυτό το τζάμπα έχει κόστος» συμπλήρωσε. 

Ο κ. Συριανός δήλωσε ότι «επί της αρχής μπορούμε να δούμε μείωση διοδίων», ωστόσο, εμμέσως πλην σαφώς, έψεξε τον υφυπουργό Υποδομών, κ. Ι. Μαγκριώτη, λέγοντας ότι «στα πλαίσια μίας διαπραγμάτευσης μεταξύ δύο μερών το να έρχεται το ένα μέρος και να προλέγει εκ των προτέρων το σημείο στο οποίο είναι διατεθειμένο να κατεβάσει τις απαιτήσεις του,σημαίνει ότι δεν υπάρχει διαπραγμάτευση». 

Ο κ. Συριανός σημείωσε ότι το κίνημα «Δεν πληρώνω» οδηγεί σε τρομακτικές απώλειες εσόδων και ότι «είναι αυτονόητο ότι πρέπει να υπάρξουν και άλλα μέτρα», καλώντας την πολιτεία να αντιμετωπίσει το φαινόμενο. Ο ίδιος πρότεινε να ληφθούν νέα μέτρα, όπως η ρύθμιση του ζητήματος της μη πληρωμής διοδίων μέσα από τον ΚΟΚ και ο χαρακτηρισμός ως πλημμέλημα. «Αντιλαμβανόμαστε τη δυσκολία. Τείνουμε ευήκοον ους στην κοινωνία. Είναι αυτονόητο δικαίωμα επιλογής να πει ότι διαλέγω αυτό το δρόμο ή τον άλλο. Δεν νοείται να κάνει μόνο αυτόν τον δρόμο» τόνισε, όμως πρόσθεσε ότι «δεν μπορούμε να μπούμε σε μία λογική μη εφαρμογής του νόμου». 

Την πορεία του έργου ανέλυσε ο διευθυντής συντήρησης του «Μορέα», κ. Γ. Δημητρόπουλος, ο οποίος σημείωσε ότι οι δαπάνες του παραχωρησιούχου έφτασαν στα τέλη του 2010 τα 712 ευρώ, ενώ υπογράμμισε την επένδυση της κοινοπραξίας στην οδική ασφάλεια. 

Το 74% της χρηματοδότησης του έργου γίνεται από τα δάνεια και τα ίδια κεφάλαια της κοινοπραξίας, τα οποία φτάνουν συνολικά τα 527 εκατ, ευρώ, ενώ η συμμετοχή του δημοσίου και της Ε.Ε. φτάνει τα 137 εκατ. Όπως είπε, τα έσοδα από τα διόδια και τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων (ΣΕΑ) έφτασαν τα 48 εκατ. ευρώ, ενώ οι θέσεις εργασίας είναι 1.200. Ο κ. Δημητρόπουλος αναφέρθηκε και στην καθυστέρηση παράδοσης του τμήματος Παραδείσια – Τσακώνα, το οποίο κατασκευάζεται από το δημόσιο, ενώ τόνισε ότι το κόμμάτι Τσακώνα – Καλαμάτα βρίσκεται στο 36%, ενώ στο Λεύκτρο – Σπάρτη στο 33%. 

Όπως είπε, με την ολοκλήρωση του έργου η απόσταση Τρίπολης – Καλαμάτας θα μειωθεί κατά 40 λεπτά, ενώ το ταξίδι Τρίπολη – Σπάρτη κατά 20. Με την ολοκλήρωση της κατασκευής θα έχουν δοθεί 1,07 δις. από κεφάλαια και δάνεια του παραχωρησιούχου, 349 από το δημόσιο και την Ε.Ε. και 107 από την είσπραξη των διοδίων.

"ΤΟ ΒΗΜΑ online" 09/02/2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου