Κυριακή 1 Μαΐου 2011

Να ενταχθεί σύντομα στο ΕΣΠΑ ο δρόμος Ριζόμυλος - Κορώνη ΖΗΤΟΥΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΦΟΡΕΩΝ




Ο δρόμος Ριζόμυλος - Κορώνη είναι έργο 
προτεραιότητας και πρέπει να ενταχθεί αμέσως στο ΕΣΠΑ. Θα συμβάλει στην οικονομική, τουριστική και πολιτιστική ανάπτυξη της Ανατολικής Πυλίας και ευρύτερα του τόπου μας. Είναι μελετητικά ώριμο έργο και μπορούν τουλάχιστον, σύντομα, να δημοπρατηθούν τα πρώτα 7,5 χλμ. με την παράκαμψη Πεταλιδίου. Αυτό τονίζουν στην “Ε“ αυτοδιοικητικοί των Δήμων Μεσσήνης και Πύλου - Νέστορος καθώς κι εκπρόσωποι φορέων της Κορώνης και σημειώνουν πως πρέπει να φτιαχτεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερο τμήμα, αν δε βελτιωθεί όλος ο δρόμος.
Ειδικότερα σημειώνουν:
Στάθης Αναστασόπουλος (δήμαρχος Μεσσήνης)
«Βεβαίως πρέπει να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ ο δρόμος Ριζόμυλος -Κορώνη. Το βάζω πρώτο, μεταξύ άλλων σημαντικών δρόμων, γιατί είναι πανέτοιμο από το Ριζόμυλο μέχρι το Καλαμάκι, τα πρώτα 7,5 χιλιόμετρα. Δεν μπορεί να επηρεαστεί από τα άλλα δύο έργα, το Καλαμάτα - Ριζόμυλος και το Ριζόμυλος - Πύλος. Ως κομμάτι που έχει πλήρη ωριμότητα, πρέπει να προωθηθεί, να ενταχθεί και να δημοπρατηθεί με υποέργο τις απαλλοτριώσεις. Και πρέπει το υπουργείο να πληρώσει τις οφειλές προς τους μελετητές για να παραλάβει και τις μελέτες των τεχνικών και να προχωρήσει στην υλοποίηση και του υπόλοιπου έργου. Και αν δεν μπορεί να γίνει όλος ο άλλος δρόμος, να γίνει τουλάχιστον και η παράκαμψη Χαρακοπιού, μετά τα πρώτα 7,5 χλμ.».
Νίκος Φύκιρης (αντιδήμαρχος Μεσσήνης)
«Είναι σημαντικός δρόμος και πρέπει οπωσδήποτε να γίνει από το ΕΣΠΑ. Υπάρχουν προβλήματα στο σημερινό δρόμο και σε γεφύρια που έχουν πάθει καθίζηση. Ο δρόμος Ριζόμυλος - Κορώνη θα συμβάλει στην ανάπτυξη της περιοχής».
Πελαγία Λευτάκη (αντιδήμαρχος Πύλου - Νέστορος)
«Είναι σημαντικό, έργο προτεραιότητας για την περιοχή μας και το φωνάζουμε χρόνια. Η περιοχή μας παραμένει στάσιμη και μία από τις πιο σοβαρές αιτίες είναι ο δρόμος Ριζόμυλος - Κορώνη. Το θέλει όλος ο κόσμος της Κορώνης και της Ανατολικής Πυλίας. Θα συμβάλει στην ανάπτυξη. Πρέπει να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, χωρίς καθυστέρηση».
Κώστας Βασιλόπουλος (αντιδήμαρχος Πύλου - Νέστορος)
«Ο δρόμος Ριζόμυλος - Κορώνη είναι πολύ σημαντικός. Θα δώσει μεγάλη ανάπτυξη στην περιοχή. Θα βοηθήσει τον τουρισμό και κατ’ επέκταση την οικονομία του τόπου μας. Πρέπει άμεσα να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Αν δεν μπορεί να γίνει όλος ο δρόμος, να ενταχθεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι, αρχίζοντας από την παράκαμψη Πεταλιδίου. Αυτός ο δρόμος, ο δρόμος Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη και άλλοι άξονες στην περιοχή θα συμβάλουν στην ανάπτυξη του Δήμου Πύλου - Νέστορος και ευρύτερα της Πυλίας και της Μεσσηνίας».
Κώστας Κυρκοριανός (πρόεδρος της Κίνησης Ενεργών Πολιτών Κορώνης)
«Ενα έργο πνοής για την Κορώνη και την Ανατολική Πυλία, θεωρείται η κατασκευή του νέου δρόμου Ριζόμυλος - Κορώνη. Φαίνεται όμως ότι έχει πάρει την κατιούσα ως αναπτυξιακό έργο και μάλλον μπορεί να ιδωθεί ως φαντασίωση μόνο… Σύμφωνα με τα λεγόμενα του υφυπουργού Υποδομών κ. Μαγκριώτη, απαντώντας σε ερώτηση της βουλευτή Μεσσηνίας Νάντιας Γιαννακοπούλου, το έργο δεν έχει ενταχθεί σε κάποιο σχετικό πρόγραμμα αφού… ούτε ο δήμος, ούτε η Νομαρχία, ούτε η Περιφέρεια ζήτησαν ποτέ κάτι τέτοιο! Με άλλα λόγια, αποδεικνύεται για πολλοστή φορά η δυσμενής υπαγωγή της Κορώνης στον καλλικρατικό Δήμο Πύλου - Νέστορος: Οι έχοντες τα “ηνία“ του δήμου από τη δυτική πλευρά της Πυλίας έχουν κάθε λόγο, λογικά και αυταπόδεικτα, να ενδιαφέρονται πρωτίστως για τον άλλο δρόμο, αυτόν που ενώνει τον Ριζόμυλο με την Πύλο. Ως Κίνηση Ενεργών Πολιτών Κορώνης, έχουμε δυστυχώς το προνόμιο να έχουμε προβλέψει (και να διάγουμε αρνητικά) στον πρόσφατο σχεδιασμό του νέου δήμου».

 Γιώργος Διαμαντάκης (μέλος του Δ.Σ. της Κίνησης Ενεργών Πολιτών Κορώνης)
«Το έργο αυτό είναι χρόνιο αίτημα των κατοίκων όλων των οικισμών από το Πεταλίδι μέχρι την
Κορώνη και των γύρω περιοχών. Είναι έργο πρώτης προτεραιότητας και έχει το χαρακτήρα του επείγοντος, λόγω της κακής κατάστασης του υπάρχοντος δρόμου με τις συνεχείς και επικίνδυνες στροφές και τη διέλευσή του μέσα από κατοικημένες περιοχές. Ενεκα αυτής της κακής κατάστασής του συμβαίνουν πολλά τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα. Πρέπει να επισημανθεί το γεγονός ότι από την εποχή της αρχικής του διάνοιξης επί πρωθυπουργίας Ελευθερίου Βενιζέλου με υπουργό Δημοσίων Εργων τον Περικλή Ράλλη το 1930, καμιά ουσιαστική βελτίωση δεν έγινε, αλλά ούτε συντηρητείται κανονικά, με αποτέλεσμα να αποτελεί ένα δρόμο “καρμανιόλα“. Η μελέτη που έχει εκπονηθεί και έχει εγκριθεί, είναι καθόλα ώριμη και συγχρόνως έχουν εκπονηθεί οι απαιτούμενες υποστηρικτικές μελέτες. Επίσης, έχει γίνει η ανάλογη διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς και έχουν γίνει οι απαραίτητες διορθώσεις, όπως π.χ. η διόρθωση της διέλευσης του δρόμου από τον αρχαιολογικό χώρο του Πεταλιδίου και συνεπώς μπορεί άμεσα να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, τουλάχιστον για τα 7,5 πρώτα χιλιόμετρα που αφορούν την παράκαμψη Πεταλιδίου. Εκείνο που προφανώς λείπει για το ξεκίνημα του έργου μέχρι τώρα είναι η πολιτική βούληση. Η ολοκλήρωση του έργου αυτού μαζί με την έγκριση και την εφαρμογή του ΣΧΟΟΑΠ θα αποτελέσουν τον κινητήριο μοχλό ανάπτυξης της περιοχής της Ανατολικής Πυλίας και όχι μόνο. Και θα συμβάλουν ουσιαστικά και καθοριστικά στην τουριστική και την πολιτιστική της βελτίωση».

Ρεπορτάζ Γιάννης Σινάπης "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 01/05/2011



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου