Ενίσχυση του σημερινού έργου ή κατασκευή νέου; Αυτό είναι το ερώτημα που βασανίζει τον αντιπεριφερειάρχη Μεσσηνίας Χρ. Μαλαπάνη για το λιμάνι της Κορώνης, καθώς συγκάλεσε χθες σύσκεψη με το δήμαρχο Πύλου - Νέστορος Δημ. Καφαντάρη, την αντιδήμαρχο Κορώνης Πελαγία Λευτάκη, τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Νικ. Τζάννε, τη μελετήτρια Μαριλένα Φράγκου, τον προϊστάμενο της Κτηματικής Γ. Βλάχο και υπηρεσιακούς παράγοντες.
Όπως είπε, για το λιμάνι της Κορώνης υπάρχει πίστωση 1,5 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την ολοκληρωμένη προστασία του. Υπήρξαν επαφές με το δήμαρχο Πύλου – Νέστορος Δημ. Καφαντάρη και την αντιδήμαρχο Κορώνης Πελαγία Λευτάκη, από τις οποίες προέκυψε ότι το έργο που είχε μελετηθεί για την προστασία του υπόλοιπου τμήματος έως το φάρο, μήκους 100 μέτρων, δεν κάλυπτε τις απαιτήσεις και τις προσδοκίες των ανθρώπων της περιοχής.
Έτσι, κλήθηκε και η μελετήτρια Μαριλένα Φράγκου, προκειμένου να εξετάσει την ικανοποίηση των απαιτήσεων των κατοίκων και των επαγγελματιών.
Όπως εξήγησε, επιθυμία τους ήταν η κατασκευή κρηπιδώματος σε όλο το μήκος μέχρι το φάρο και η επέκταση του μόλου για τουλάχιστον 50 μέτρα μετά το φάρο, που είναι απολύτως απαραίτητα για την προστασία του λιμανιού και την αξιοποίησή του με την πρόσδεση τουριστικών σκαφών.
Αδειοδοτήσεις
Προκειμένου να γίνουν όλα αυτά, θα πρέπει να δοθούν οι απαραίτητες αδειοδοτήσεις, να επικαιροποιηθούν παλιές μελέτες, ενώ η αδειοδότηση από το ΓΕΝ, το ΥΕΝ, τις ενάλιες αρχαιότητες και την περιβαλλοντική μελέτη επιβάλλει σημαντικές καθυστερήσεις. Όμως, δε θα ξεκινήσει τίποτε από όλα αυτά, αν δεν ολοκληρωθεί η διαδικασία χαρακτηρισμού του αιγιαλού και της παραλίας στο λιμάνι της Κορώνης, αλλά και δε γίνει η προσομοίωση της χερσαίας ζώνης του λιμανιού. Υπάρχουν, όπως είπε, δύο σενάρια: να ενισχυθεί ο μόλος χωρίς να γίνει προβλήτα ή να κατασκευαστεί το νέο έργο, κόστους μεγαλύτερου από 2,5 εκατ. ευρώ, που μπορεί να καλυφθεί από την Περιφερειακή Ενότητα Μεσσηνίας και το Δήμο Πύλου –Νέστορος. Παρατήρησε ότι το ποσό δεν είναι απαγορευτικό, αλλά απαγορευτικές είναι οι εμπλοκές με την προσομοίωση της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, λόγω αντιδράσεων του ΓΕΝ στην οριοθετημένη γραμμή αιγιαλού- παραλίας.
Νέα σύσκεψη σε μια εβδομάδα
Αποφασίστηκε πως η σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί εκ νέου σε μία εβδομάδα, προκειμένου σε αυτό το διάστημα να εξεταστούν οι προοπτικές ξεμπλοκαρίσματος των διαδικασιών νομιμοποίησης των εγκαταστάσεων του λιμένος και να αποφασιστεί ποιο από τα δύο σενάρια θα ακολουθηθεί.
«Όλοι θέλουμε να ακολουθήσουμε το δεύτερο σενάριο, έστω και με καθυστέρηση ενός έτους, αλλά να μπορούμε να εξασφαλίσουμε ότι θα προωθηθεί και θα υλοποιηθεί, διότι τα λιμενικά έργα στο νομό είναι σε μεγάλη καθυστέρηση από άποψη νομιμοποίησης», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μαλαπάνης.
Παρατήρησε δε ότι υπάρχουν προβλήματα και ότι μετά το 2001 και την ισχύ σχετικού νόμου, «με το να κάνει κανείς λιμενικές εγκαταστάσεις χωρίς την απόλυτη νομιμότητά τους, μπλέκει σε μεγάλες περιπέτειες. Θα παρακολουθήσουμε το θέμα και θα το έχουμε σε πρώτη προτεραιότητα για να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε ένα κοινό στόχο για όλους, ένα λιμάνι που θα εξυπηρετεί τους ανθρώπους και τα σκάφη»
Άλλες δηλώσεις
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Δημ. Καφαντάρης ανέφερε ότι εξετάστηκαν τρόποι προκειμένου να κατασκευαστεί πιο μεγάλο και καλύτερο έργο, ώστε να διευκολυνθούν κυρίως οι ψαράδες, οι οποίοι θέτουν το σχετικό αίτημα αρκετά χρόνια.
Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου παρατήρησε ότι η επιθυμία που εκφράστηκε, ανάμεσα σε άλλα, είναι πως όποια έργα κατασκευαστούν να είναι νομιμοποιημένα και να έχουν τις προβλεπόμενες άδειες, καθώς αυτός είναι ο ρόλος του Λιμενικού Ταμείου.
Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου "ΘΑΡΡΟΣ" 18/05/2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου