Στο τομεακό του υπουργείου Υποδομών θα επιδιωχθεί η ένταξη του δρόμου Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, ενώ δεν έχει εγκαταλειφθεί και η ιδέα επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου Τρίπολης - Καλαμάτας, για να υλοποιηθούν σημαντικά οδικά έργα της Μεσσηνίας.
Αυτά σημείωσε προχθές το βράδυ στο Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου ο περιφερειάρχης Πέτρος Τατούλης κατά τη συζήτηση για την ένταξη του τμήματος γέφυρα Τζάνε -Καλαμάκι του δρόμου Ριζόμυλος -Κορώνη στο ΠΕΠ του ΕΣΠΑ. Ανέφερε ότι είχε ξεκινήσει συζήτηση με τον μέχρι πρότινος υπουργό Δημήτρη Ρέππα για επέκταση της παραχώρησης και εκτίμησε πως αυτό δε θα αλλάξει με τον νέο υπουργό.
Είπε ότι η ωρίμανση της μελέτης είναι για το 2012 και παρατήρησε πως ο συγκεκριμένος δρόμος ήταν στη συμφωνία που είχε κάνει με τον κ. Ρέππα για ένταξή του (προφανώς στο τομεακό του υπουργείου) με 110 εκ. ευρώ.
Στην παρέμβασή του ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας - τέως νομάρχης Μεσσηνίας Δημήτρης Δράκος είπε ότι «έχουμε ώριμη τη μελέτη για το Καλαμάτα - Ριζόμυλος και σχεδόν έτοιμη για το Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη και το Σουληνάρι - Κορυφάσιο». Παρατήρησε πως «είναι δέσμευση για την ένταξη του έργου στο τομεακό η χρηματοδότηση της μελέτης για το Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη από το υπουργείο Υποδομών». Ο κ. Τατούλης είπε ότι πρέπει να ωριμάσει και το υπόλοιπο έργο στο δρόμο Ριζόμυλος - Κορώνη, «για να το κερδίσουμε στο ΕΣΠΑ», και ανέφερε πως «υπήρχε συμφωνία με το Δ. Ρέππα για το ενδομεσσηνιακό δίκτυο, ένα κομμάτι θα έμπαινε φέτος και το υπόλοιπο του χρόνου» - χωρίς να ξεκαθαρίσει όμως ποιους δρόμους εννοεί. Είπε επίσης ότι «θα μπούμε σε τριπλάσια υπερδέσμευση στο ΕΣΠΑ και όποια Περιφέρεια είναι πιο έτοιμη θα κερδίσει ένα μεγάλο κομμάτι αυτής της πολιτικής».
Καταγράφοντας και άλλα οδικά έργα που σχεδιάζονται, αναφέρθηκε στους δρόμους Επίδαυρος - Αθήνα, Νεμέα - Δερβενάκια, Γύθειο - Αρεόπολη, Γύθειο - Σπάρτη, Αρεόπολη -Στούπα - Καρδαμύλη, ενώ μίλησε και για τα δύο μεγάλα φράγματα, του Ασωπού και το Φιλιατρινό.
Για τα έργα που είναι ήδη ενταγμένα στο ΕΣΠΑ ο κ. Τατούλης υποστήριξε ότι κανένα από αυτά δεν είναι ασφαλές αν δεν έχει την έγκριση του Περιφερειακού Συμβουλίου, και εξέφρασε την επιφυλακτικότητά του για το βαθμό ωριμότητας των τελευταίων έργων που εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ. Παρατήρησε, τέλος, ότι «από 1η Ιουλίου που παραλαμβάνει τη διαχείριση του ΕΣΠΑ η Περιφέρεια Πελοποννήσου είναι “καταδικασμένη“ να πετύχει, ανεξάρτητα από ελλείψεις, καθυστερήσεις και ανεπάρκειες. Πρέπει να επιτευχθούν οι στόχοι του εθνικού σχεδιασμού».
Γ.Σ. "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 22/06/2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου