Τα αναγκαία έργα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού του αερολιμένα Καλαμάτας θα είναι ένα από τα θέματα που αναμένεται να συζητηθούν στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου, τη Δευτέρα.
Η εισήγηση θα γίνει από τον αντιπεριφερειάρχη Μεσσηνίας Χρήστο Μαλαπάνη, ο οποίος και θα προτείνει τις τέσσερις πιο άμεσες παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν.
Ρόλος
Στην εισήγησή του ο κ. Μαλαπάνης αναφέρεται στο σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει ο αερολιμένας στην κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη της νότιας Πελοποννήσου και της Μεσσηνίας ειδικότερα.
Επισημαίνει πως όλο το χρόνο εκτελούνται πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού, με τις οποίες εξυπηρετείται σημαντικός αριθμός πολιτών, κι αυτό έχει θετικές συνέπειες στις επιχειρηματικές και οικονομικές σχέσεις.
Ιδιαίτερη αναφορά ο κ. Μαλαπάνης κάνει στο ρόλο του αερολιμένα στην υποδοχή τουριστών και ιδιωτικών πτήσεων μετά την έναρξη λειτουργίας μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων υψηλού επιπέδου, όπως η ΠΟΤΑ, και υπογραμμίζει:
«Το σχέδιο χωροταξικού σχεδιασμού της χώρας που εκπόνησε το ΥΠΕΚΑ προβλέπει ότι οι αερολιμενικές υποδομές θα αναβαθμισθούν και ο αερολιμένας, ευρισκόμενος στην απόληξη δύο κύριων οδικών αξόνων της Ιονίας Οδού (Ιωαννίνων – Καλαμάτας) και της Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Αθηνών – Καλαμάτας, αναμένεται να καλύψει βασικές ανάγκες κατοίκων κι επισκεπτών στους τομείς συνδυασμένων μεταφορών και τουρισμού. Το αίτημα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των εγκαταστάσεων του αερολιμένα, υποστηρίζεται σθεναρά από τους τοπικούς φορείς, οι οποίοι συνδέουν τη λειτουργία του με την επιτυχή υλοποίηση και λειτουργία όλων των τουριστικών επενδύσεων της ευρύτερης περιοχής. Έτσι, μετά από σχετική αλληλογραφία με το αρμόδιο υπουργείο και την ΥΠΑ και δημοσιευμένες απόψεις και θέσεις από τοπικούς φορείς και υπηρεσίες, όπως ενημερωθήκαμε με έγγραφο του διοικητή της ΥΠΑ, η υπηρεσία, αναγνωρίζοντας τη σημαντική συμβολή του αεροδρομίου στην οικονομική και γενικότερη ανάπτυξη του Νομού Μεσσηνίας, εκπόνησε σχέδιο ανάπτυξης (master plan), με στόχο την κάλυψη των αναγκών κίνησης έως το 2020».
Έργα
Στο πλαίσιο της μελέτης προτείνονται έργα ανάπτυξής του με βραχυπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο ορίζοντα:
Στο βραχυπρόθεσμο σχεδιασμό
-Η απαλλοτρίωση 44 στρ. προς επέκταση του δαπέδου αεροσκαφών και για βοηθητικές εγκαταστάσεις, για την οποία απαιτείται η ανανέωση των περιβαλλοντικών όρων.
-Η επέκταση του χώρου του αεροσταθμού με την ενσωμάτωση της ανατολικής βεράντας.
-Η κατασκευή κόμβου εισόδου-εξόδου του αεροδρομίου και η ένωσή του με τον κόμβο της δυτικής απόληξης του αυτοκινητόδρομου στην περιοχή Καρυδιά. Υπάρχει πλήρης μελέτη του κόμβου και πρόταση στο ΥΠΕΚΑ ν’ αναλάβει η ανάδοχος εταιρεία ΜΟΡΕΑΣ, που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο Τσακώνα – Καλαμάτα, και την κατασκευή του κόμβου ως συνέχεια του οδικού σκέλους που συνδέει τον αυτοκινητόδρομο με την 82η εθνική οδό Ασπρόχωμα – Μεσσήνη.
-Η κατασκευή πλακοσκεπούς οχετού στην επαφή του αεροδρομίου και την εθνική οδό Καλαμάτας – Μεσσήνης.
-Ο εκσυγχρονισμός του φωτισμού του αεροδιαδρόμου, έργο που κατά πληροφορίες έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ με μέριμνα του ΓΕΑ.
Στο μακροπρόθεσμο σχεδιασμό:
-Η διαμόρφωση των χώρων στάθμευσης, όταν ολοκληρωθεί η απαλλοτρίωση.
-Η μεταφορά μηχανοστασίου και καυσίμων στην οριστική θέση.
-Η επέκταση του κτηρίου με την κατασκευή νέου κτιρίου αναχωρήσεων.
-Η κατασκευή ανεξάρτητης πίστας για χρήση γενικής αεροπορίας
-Η κατασκευή πυροσβεστικού σταθμού.
Το συνολικό κόστος των επεμβάσεων ανέρχεται σε περίπου 25 εκατ. ευρώ.
Ως άμεσης προτεραιότητας ο κ. Μαλαπάνης προτείνει τις εξής τέσσερις παρεμβάσεις:
-Απαλλοτρίωση 44 στρ. προς επέκταση του δαπέδου αεροσκαφών και για βοηθητικές εγκαταστάσεις.
-Κατασκευή κόμβου εισόδου-εξόδου και ένωσή του με τον κόμβο της δυτικής απόληξης του αυτοκινητοδρόμου στην περιοχή Καρυδιά.
-Εκσυγχρονισμός του φωτισμού του αεροδιαδρόμου.
-Η επέκταση του χώρου του αεροσταθμού με την ενσωμάτωση της ανατολικής βεράντας,
Όσον αφορά στις υπόλοιπες παρεμβάσεις, ο αντιπεριφερειάρχης προτείνει να συμπεριληφθούν στις υποχρεώσεις του αναδόχου που θα προκύψει, εάν προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση των αερολιμένων, ή να αναληφθούν από την ΥΠΑ ή να ενταχθούν στο αντίστοιχο τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου Υποδομών και Δικτύων.
Της Βίκυς Βετουλάκη "ΘΑΡΡΟΣ" 08/07/2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου