Κυριακή 31 Ιουλίου 2011

Ολυμπία Οδός Σύσκεψη την ερχόμενη Τετάρτη στο Υποδομών

Σε σύσκεψη για την «Ολυμπία Οδό», στο γραφείο του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Μαγκριώτη, θα συμμετάσχει ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης την Τετάρτη 3 Αυγούστου, στις 12.00 το μεσημέρι.
Σε αυτή θα παραβρεθούν βουλευτές, δήμαρχοι της Μεσσηνίας, μεταξύ αυτών και ο δήμαρχος Καλαμάτας Παν. Νίκας, καθώς και εκπρόσωποι των Επιμελητηρίων Μεσσηνίας και Κορινθίας.
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα στην εφημερίδα «Καθημερινή», έως τα τέλη του χρόνου επιθυμεί η κυβέρνηση να έχουν ξεκινήσει και πάλι οι εργασίες κατασκευής των πέντε μεγάλων οδικών αξόνων που έχουν διακοπεί από τα τέλη του προηγούμενου έτους, λόγω άρνησης των, κατά κύριο λόγο, ελληνικών τραπεζών να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση των έργων.
Έπειτα από αρκετούς μήνες αδράνειας, οι συζητήσεις μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών έχουν εντατικοποιηθεί το τελευταίο διάστημα, καθώς το ζήτημα είναι λίαν σημαντικό και για την αναπτυξιακή προοπτική της οικονομίας, δεδομένου ότι πρόκειται για έργα που προσεγγίζουν τα 9 δισ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι τα έργα αφορούν στην κατασκευή της Ιονίας Οδού, του βορειοδυτικού άξονα Πελοποννήσου, του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος Ε65, του άξονα Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, που αντιμετωπίζει και τα λιγότερα προβλήματα, και του άξονα Μαλιακός-Κλειδί.
Αυτό δε σημαίνει ότι η λύση είναι προ των πυλών, το αντίθετο μάλιστα. Οι υπό αναθεώρηση συμβάσεις παραχώρησης έχουν πολύ συγκεκριμένους στόχους αποδοτικότητας, με αποτέλεσμα οποιαδήποτε παρέκκλιση από τα αναμενόμενα να οδηγεί σε σημαντική ανατροπή των μελλοντικών κεφαλαιακών ροών.
Αυτό συμβαίνει ήδη σήμερα με τη μείωση της κυκλοφορίας και των διελεύσεων από τους σταθμούς διοδίων, σε διψήφια μάλιστα ποσοστά έναντι των αρχικών εκτιμήσεων. Ταυτόχρονα, αν περιοριστεί το κατασκευαστικό αντικείμενο σε κάποιους από τους άξονες, όπως συζητείται π.χ. για το τμήμα του Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα που περνά κοντά από την περιοχή Natura της λίμνης Καϊάφα, είναι σαφές ότι θα πρέπει να αλλάξουν πολλά στη σχετική σύμβαση, μη αφήνοντας περιθώρια για μειώσεις διοδίων.
Εκτιμάται ότι δύσκολα θα αποφευχθεί η αύξηση της διάρκειας εκμετάλλευσης των αξόνων από τους ιδιώτες (σήμερα είναι 30ετής), ενώ μεταξύ των όρων που θέτουν οι τράπεζες είναι και η πλήρης εγγύηση των δανειακών συμβάσεων από το Δημόσιο, κάτι που προς το παρόν δύσκολα θα αποδεχθεί η κυβέρνηση.
Στα θετικά συγκαταλέγεται, πάντως, η πρόσφατη συμφωνία της κυβέρνησης με την Ευρωπαϊκή Ένωση, για χρηματοδότηση του κόστους των απαλλοτριώσεων από κοινοτικά κονδύλια (ΕΣΠΑ), ώστε να εξαλειφθεί ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι κοινοπραξίες πριν από τη διακοπή των εργασιών.

"ΘΑΡΡΟΣ" 31/07/2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου