Δευτέρα 15 Αυγούστου 2011

ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΛΕΥΚΤΡΟ - ΣΠΑΡΤΗ ΠΟΥ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΤΟ 2013 Μέσα στο 2012 κομπλέ ο αυτοκινητόδρομος


 Ο,τι και να γίνει, ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας θα τελειώσει μέσα στο 2012. Αλλη καθυστέρηση δεν μπορεί να πάρει.
Το πότε ακριβώς κατά τον επόμενο χρόνο θα παραδοθεί, κανείς δεν μπορεί να το πει με σιγουριά, αυτή τη στιγμή. Και αυτό γιατί κανείς δεν ξέρει, δεν μπορεί να πάρει όρκο πότε θα τελειώσει το πολύπαθο Παραδείσια - Τσακώνα. Και παραμένει άγνωστο το αν θα δοθεί κάποιους μήνες νωρίτερα με παράκαμψη, στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης, εκεί που θα κατασκευαστεί η μεταλλική τοξωτή γέφυρα των 390 μέτρων. Πιο πίσω, για το 2013 πηγαίνει και ο κλάδος Λεύκτρο - Σπάρτη, λόγω των πολλών αρχαιολογικών ευρημάτων.
Σύμφωνα με τα επίσημα χρονοδιαγράμματα που είναι και τα αισιόδοξα, ο αυτοκινητόδρομος στη Μεσσηνία από την Τσακώνα έως και τον κόμβο της Σπερχογείας στο “Πράκτικερ“ θα ολοκληρωθεί στο τέλος του χρόνου. Τότε προβλέπεται να ολοκληρωθεί και η δυτική απόληξη, η σύνδεση του αυτοκινητόδρομου με το δρόμο Ασπροχώματος - Μεσσήνης. Τα έργα αυτά, ωστόσο, μπορεί να πάνε λίγο πίσω και να παραδοθούν Φεβρουάριο - Μάρτιο.
Μέσα στο 2012, το καλοκαίρι, είναι να παραδοθεί και το πρώτο τμήμα του περιφερειακού δρόμου από το “Πράκτικερ“ έως τον κόμβο του Καρέλια, που ουσιαστικά αποτελεί την πρώτη είσοδο - έξοδο του αυτοκινητόδρομου προς την πόλη της Καλαμάτας. Αν δεν προλάβει το καλοκαίρι, εφικτό είναι να ολοκληρωθεί έως το τέλος του χρόνου.
Οσον αφορά το πολύπαθο Παραδείσια - Τσακώνα, σώθηκε με την ένταξή του στο ΕΣΠΑ. Αν δεν εντασσόταν εκεί, δε θα τελείωνε ούτε το 2013. Το σίγουρο είναι ότι θα τελειώσει μέσα στο 2012, έστω και στο τέλος του χρόνου. Το αισιόδοξο σενάριο το θέλει να παραδίδεται ολοκληρωμένο -και με τη μεταλλική τοξωτή γέφυρα- το καλοκαίρι του επόμενου χρόνου. Ωστόσο, ακόμα δεν έχει ξεκαθαρίσει αν θα δοθεί κάποιους μήνες νωρίτερα για τα ΙΧ, με παράκαμψη -μικρή παραλλαγή 800 μέτρων- 1 χιλιομέτρου στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης. Εκτιμάται ότι όσο πιο αργά πάει η ολοκληρωμένη παράδοση του τμήματος, τόσο πιο κοντά έρχεται η λύση της παράκαμψης. Ωστόσο, ανασταλτικό και
απαγορευτικό ρόλο παίζει το μεγάλο κόστος της παράκαμψης, που υπολογίζεται από 1,5 μέχρι 2,5 εκ.
ευρώ -και ένα τέτοιο ποσό δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο, όταν υπολογίζεται να δοθεί μόλις για 5 - 6 μήνες.
Ο αυτοκινητόδρομος στη Μεσσηνία σημειώνει κάθε εβδομάδα σημαντική πρόοδο. Εχουν προχωρήσει οι εργασίες στις δύο γέφυρες στον Πάμισο, στη νέα και την παλιά κοίτη, ενώ έπεσε άσφαλτος στο “κατ εντ κάβερ“ και στη γέφυρα στα Τσουκαλέικα, και τη Σκάλα. Στο Πήδημα είναι σχεδόν έτοιμα τα διόδια των Αρφαρών και έχει ασφαλτοστρωθεί κομμάτι από το σημείο εκείνο προς τον κόμβο, ανάμεσα στον Αγιο Κωνσταντίνο και το Πλατύ.

ΛΕΥΚΤΡΟ - ΣΠΑΡΤΗ
Τελευταίο στη σύμβαση παραχώρησης, όπως προβλέπεται, θα τελειώσει το τμήμα Λεύκτρο - Σπάρτη.
Οι εργασίες προχωρούν ικανοποιητικά, αλλά η ολοκλήρωσή τους πηγαίνει για το 2013. Αιτία αποτελούν τα αρχαιολογικά ευρήματα, που «είναι πάρα πολλά, άπειρα», όπως μας επεσήμανε στέλεχος του “Μορέα“, παρατηρώντας πως «δουλεύουν πολλοί αρχαιολόγοι». Λόγω των δεδομένων αυτών κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα πότε ακριβώς θα παραδοθεί.














"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 15/08/2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου