Το
αεροδρόμιο της Καλαμάτας και η αξιοποίησή
του για low cost πτήσεις αναμένεται να
συζητηθεί στην τελευταία για το 2011
συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου
Πελοποννήσου, το βράδυ της επόμενης
Τετάρτης, στην Τρίπολη.
Πρώτος στόχος
της Περιφέρειας είναι η ολοκλήρωση
συμφωνίας με την εταιρεία Ryanair. Ωστόσο,
σύμφωνα με πληροφορίες από Καλαματιανό
στέλεχός της, η Ryanair αποφάσισε να συνδέσει
το καλοκαίρι σε πρώτη φάση το αεροδρόμιο
του Άραξου για την Πελοπόννησο με πτήσεις
για το Μπέργκαμο της Ιταλίας και το
αεροδρόμιο Στάνστεντ του Λονδίνου.
Σύμφωνα
με την ίδια πηγή πληροφόρησης, μόλις
οριστικοποιηθεί η συγκεκριμένη συμφωνία
θα εξεταστεί και η σύνδεση του αεροδρομίου
της Καλαμάτας με προορισμούς, οι οποίοι
όμως παραμένουν άγνωστοι.
Στο
Περιφερειακό
Σύμφωνα με τα στοιχεία
που θα παρουσιασθούν στη συνεδρίαση
του Περιφερειακού Συμβουλίου, στο
οικονομικό περιβάλλον που δημιουργείται
οι επίγειες και εναέριες μεταφορές
είναι αντικείμενο περαιτέρω μείωσης
του κόστους. Βασικά πλεονεκτήματα του
σχεδιασμού είναι ότι οι πτήσεις χαμηλού
κόστους είναι ασφαλείς, δημιουργούν
νέες αγορές και είναι οι καταλύτες της
αεροπορικής ανάπτυξης την τελευταία
δεκαετία στην Ευρώπη. Επίσης, συμβάλλουν
στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη
περιοχών, καθώς και αεροδρομίων,
προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές και
προαιρετικές υπηρεσίες, η δυναμική τους
αναπτύσσει νέα προϊόντα και υπηρεσίες
και συμβάλλουν στην αύξηση της επιβατικής
κίνησης.
Παράλληλα, εκτιμάται ότι η
τάση στασιμότητας ή ακόμα και πτώσης
των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων
των εταιρειών χαμηλού κόστους, σε
αντίθεση με την αυξητική τάση στις τιμές
των άλλων εταιρειών, αποτελεί ακόμα ένα
στοιχείο στρατηγικού ενδιαφέροντος
στη διαμόρφωση συγκριτικού πλεονεκτήματος
για μόχλευση μεγαλύτερων και διαρκέστερων
αφίξεων στην Περιφέρεια Πελοποννήσου,
με την εξασφάλιση συμφωνιών που θα
δρομολογήσουν σταθερή κίνηση με σταθερή
συχνότητα στο αεροδρόμιο της
Καλαμάτας.
Πρόταση
Σύμφωνα και με
τα φετινά στοιχεία κίνησης του αεροδρομίου
της Καλαμάτας, οι πτήσεις τσάρτερ είναι
αυτές που τη βοήθησαν. Στόχος της
Περιφέρειας είναι με την επίτευξη μιας
συμφωνίας με την εταιρεία Ryanair, η οποία
από μόνη της θα προσφέρει ένα μίνιμουμ
αριθμό ροής επισκεπτών, το πλαίσιο αυτό
να αναπτυχθεί με τέτοιον τρόπο, ώστε να
αποτελέσει ένα εύρωστο επιχειρηματικό
μηχανισμό που θα επηρεάσει τον υγιή
ανταγωνισμό και την αύξηση της ποιότητας
των παραγόμενων και προσφερόμενων
υπηρεσιών, με παράλληλη αύξηση του ΑΕΠ
της Περιφέρειας.
Σύμφωνα
με την πρόταση της Περιφέρειας,
επιδιωκόμενο είναι το αεροδρόμιο της
Καλαμάτας να μετατραπεί σε περιφερική
βάση υποδοχής χαμηλού κόστους πτήσεων,
ωστόσο θα επισημανθεί πως παράλληλα
χρειάζονται κι άλλες αποφάσεις, όπως η
ανάπτυξη του οδικού δικτύου και, για
παράδειγμα, η σύγχρονη οδική σύνδεση
του αεροδρομίου με την Ολυμπία.
Τέλος,
στη συνεδρίαση θα παρουσιασθεί η πρόταση
για τη συμφωνία με την Ryanair, η οποία
προβλέπει αρχικά δύο εβδομαδιαία
δρομολόγια, από το Μάρτιο μέχρι τον
Οκτώβριο, με στόχο τα 4 δρομολόγια για
το 2013. Μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να
δημιουργήσει αύξηση κατά 35.000 επισκέπτες
το 2012, με δαπάνη κατά κεφαλήν κατά μέσο
όρο από 100-150 ευρώ την ημέρα, και συνολικά
1.000 ευρώ ανά εβδομάδα/ ανά επισκέπτη.
Έργα
αναβάθμισης
Στο μεταξύ, προχθές ο
αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας Παναγιώτης
Αλευράς είχε συνάντηση με τον αερολιμενάρχη
Καλαμάτας Δημήτρη Μανδηλάρη και
υπηρεσιακούς παράγοντες αρμόδιους για
τεχνικά θέματα.
Μεταξύ άλλων,
συζητήθηκαν η αποκατάσταση των ζημιών
που έχουν προκύψει στον αύλειο χώρο και
την περίφραξη του κρατικού αερολιμένα
και ζητήθηκε η συνδρομή της Περιφερειακής
Ενότητας με μηχανήματα.
Επίσης,
συζητήθηκε η πορεία υλοποίησης του
έργου αναβάθμισης – εκσυγχρονισμού
του αερολιμένα, προϋπολογισμού περίπου
2 εκ. ευρώ. Η μελέτη που έχει συνταχθεί
από την Πολιτική Αεροπορία περιλαμβάνει
επέκταση χώρου με ενσωμάτωση χώρου
ανατολικής βεράντας, υπόστεγα, ανακατασκευή
αίθουσας αναμονής, νέα καταστήματα,
αίθουσα ιατρείου, μεταφορά “check in” σε
άλλο χώρο, περίφραξη εισόδου, κυκλικό
ιμάντα πίστας κ.λπ.
Τέλος, τέθηκε το
ζήτημα οριστικής επίλυσης των προβλημάτων
που παρουσιάζονται περιμετρικά του
αερολιμένα από κανάλια, με την κατασκευή
αποστραγγιστικών έργων. Εξετάστηκε δε
η δυνατότητα ολοκληρωμένης παρέμβασης
μέσα από την εργολαβία που αναμένεται
για την κατασκευή του κόμβου του
αεροδρομίου.
Των
Βίκυς Βετουλάκη
Χάρη
Χαραλαμπόπουλου "ΘΑΡΡΟΣ" 22/12/2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου