Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2012

Οι Ρώσοι τρώνε ελληνικό λάδι Εντυπωσιακή άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές ελαιολάδου από την Ελλάδα στη Ρωσία τη διετία 2010 – 2011


Image
Εντυπωσιακή άνοδο κατέγραψαν το 2010 οι εξαγωγές ελαιολάδου από την Ελλάδα στη Ρωσία, καθώς τόσο οι εξαγωγές όσο και το μερίδιο της χώρας μας επί του συνόλου αυξήθηκαν κατά 134,1% και 8,8% αντίστοιχα.
Αυτό προκύπτει από ενημερωτικό έγγραφο της πρεσβείας μας, στο οποίο υπογραμμίζεται: «Θέτοντας κατά μέρος την όποια ποιοτική διαφοροποίηση του προϊόντος μεταξύ των χωρών που εξάγουν προς τη Ρωσία και διαιρώντας απλά τη συνολική αξία των εξαγωγών προς ποσότητα για κάθε χώρα, προκύπτει αβίαστα ότι το λάδι από τη χώρα μας είναι το ακριβότερο όλων».

Σημειώνεται ότι και το 2010 κυριότερος προμηθευτής ελαιολάδου στη Ρωσία παρέμεινε με διαφορά η Ισπανία, η οποία μάλιστα αύξησε κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες το μερίδιό της επί του συνόλου. Μεγαλύτεροι εισαγωγείς συνιστούν οι εταιρείες Aceites Agro Sevilla S.A. και Aceites Borges Pont S.A., οι οποίες καλύπτουν το 17% και 11% περίπου της αγοράς αντίστοιχα. Αντίθετα, συρρίκνωση εμφάνισαν οι εξαγωγές από την Ιταλία, το μερίδιο της οποίας έπεσε στο 21,4%. Άλλοι σημαντικοί προμηθευτές ήταν η Τυνησία, η Τουρκία, η Ιορδανία και η Συρία.
Στο σύνολο, το 2010 οι ρωσικές εισαγωγές ελαιολάδου (παρθένου και άλλου) αυξήθηκαν σημαντικά φτάνοντας στους 23,7 χιλιάδες τόνους (86,8 εκ δολάρια ΗΠΑ).
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 9μηνο του 2011 εμφανίζονται, επίσης, ενθαρρυντικά για το έτος. Συγκεκριμένα, κατά την εν λόγω περίοδο οι εξαγωγές της χώρας μας έχουν ήδη φτάσει τα 4.047.654 ευρώ (899,614 κιλά) έναντι 3.166.351 ευρώ (704.481 κιλά) το αντίστοιχο διάστημα το 2010. Μείωση, όμως, εμφανίζει η κατηγορία του παρθένου ελειόλαδου με 325.973 ευρώ (160.922 κιλά) έναντι 486.991 ευρώ (262.348 κιλά).

ΠΡΟΩΘΗΣΗ-ΔΙΕΙΣΔΥΣΗ ΣΤΗ ΡΩΣΙΚΗ ΑΓΟΡΑ


Για την προώθηση ελαιολάδου στη ρωσική αγορά, μετά την επιλογή ενός προϊόντος από συγκεκριμένα σούπερ-μάρκετ, σημαντικό ρόλο, κατά την εκτίμηση των στελεχών της πρεσβείας μας, παίζει η διαφήμιση του προϊόντος, κι αυτό φαίνεται από το μερίδιο που κατέχουν στην αγορά τα προϊόντα ελαιολάδου προελεύσεως Ισπανίας και Ιταλίας. Οι συγκεκριμένες εταιρείες έχουν επενδύσει σημαντικά κεφάλαια για διαφήμιση στην τηλεόραση (εξαγοράζοντας π.χ. ώρα σε τηλεοπτικές εκπομπές μαγειρικής), στον Τύπο ή σε δημόσιους χώρους (π.χ. αφισοκόλληση σε σημαντικές στάσεις μετρό). 
Για τη διείσδυση του ελληνικού ελαιολάδου στη ρωσική αγορά μεγάλο ρόλο θα παίξει μια συντονισμένη προσπάθεια προώθησης και προβολής και όχι η κατακερματισμένη προσπάθεια μικρών επιχειρήσεων, χωρίς στρατηγική. Στο πλαίσιο αυτό, ενδείκνυται η διαφήμιση μέσω εκπομπών μαγειρικής (ιδιαίτερα το Σαββατοκύριακο) με αφιερώματα στην ελληνική κουζίνα, με τις οποίες μπορεί να γίνει γνωστή στον καταναλωτή η ποιότητα του ελληνικού ελαιολάδου και η ανωτερότητά του έναντι προϊόντων άλλων χωρών προελεύσεως.
Λαμβάνοντας, επίσης, υπόψη την κοινή θρησκεία και το ρόλο που παίζει η Ορθοδοξία, σημειώνεται ότι θα πρέπει να αναληφθούν σχετικές πρωτοβουλίες για προσέγγιση της Ορθόδοξης Ρωσικής Εκκλησίας, μέσω της οποίας θα μπορούσε να προωθηθεί η αξία του ελληνικού ελαιολάδου.
Παράλληλα, οι ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες κρίνεται ότι θα πρέπει να είναι έτοιμες μετά την επιλογή του προϊόντος τους από τους εισαγωγείς να αναλάβουν τις κάτωθι υποχρεώσεις για την είσοδο των προϊόντων τους στις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων:
-τη διάθεση ενός κονδυλίου "εισόδου", ή του λεγόμενου "entrance fee", το οποίο εξαρτάται από τον αριθμό κωδικών προϊόντος και τoν αριθμό καταστημάτων στην αγορά του σούπερ-μάρκετ.
-τη διάθεση προϋπολογισμού διαφήμισης του προϊόντος, στο πρότυπο αντίστοιχων ανταγωνιστών από την Ισπανία και την Ιταλία.
-τη δυνατότητα αποθήκευσης των προϊόντων, την οργάνωση της διανομής, το συνεχή έλεγχο της αγοράς, τη διάθεση μεγάλων ποσοτήτων λόγω μεγέθους της αγοράς, αλλά και το κυριότερο, τη σταθερότητα τιμών, διότι οι αλυσίδες καταστημάτων τροφίμων καταρτίζουν ετήσιο προγραμματισμό.
Εν κατακλείδι, εφιστάται η προσοχή στο γεγονός ότι το Διεθνές Συμβούλιο Ελαιολάδου (International Olive Oil Council) από τον Ιούνιο 2010 έχει ξεκινήσει φιλόδοξο πρόγραμμα για την προβολή του ελαιολάδου στη Ρωσία, συνολικού ύψους 1,1, εκ. ευρώ, το οποίο - μεταξύ άλλων - περιλαμβάνει έρευνα αγοράς, διαφήμιση, ενέργειες άμεσης προώθησης σε καταναλωτές και ίσως στο μέλλον να επεκταθεί σε δημοφιλείς εκπομπές μαγειρικής. Οι εν λόγω έρευνες αγοράς έχουν ήδη εκπονηθεί και περιέχουν εξαιρετικά αναλυτικές και χρήσιμες πληροφορίες 
(http://www.internationaloliveoil.org/estaticos/view/389-marketresearch).
Πηγή: ΑΠΕ/Ε.Π. "ΘΑΡΡΟΣ" 04/01/2012

3 σχόλια:

  1. Διπλασιασμό της παραγωγής ως το 2015 επιδιώκει το Μαρόκο.
    Χωρίς ελληνικό ανταγωνισμό κατέχει περίοπτη θέση στην αγορά της...
    Γαλλίας και της Ιταλίας ελαιόλαδο από το Μαρόκο ή την Παλαιστίνη. Σύμφωνα με στοιχεία που έρχονται στη δημοσιότητα, αποκαλύπτεται ότι οι ελληνικές εξαγωγές ελαιόλαδου σήμερα υστερούν όχι μόνο έναντι των αγορών της Ισπανίας ή της Ιταλίας, αλλά και έναντι χωρών που πωλούν βιολογικό λάδι σε πολύ ψηλές τιμές.

    Πιο συγκεκριμένα, σε περίοπτη θέση δεσπόζει στα σούπερ μάρκετ της Γαλλίας το μαροκινό βιολογικό λάδι. Οι συσκευασίες είναι αρκετά προσεγμένες, του μισού λίτρου και αναγράφουν τιμή 7,99 ευρώ.

    Όπως αναφέρουν δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου, το Μαρόκο επιδιώκει διπλασιασμό της παραγωγής ελιάς μέχρι το 2015 και των εξαγωγών του σε ελιές έως το 2018.

    Η χώρα παράγει 60.000 τόνους επιτραπέζιων ελιών και 120.000 τόνους ελαιόλαδου ετησίως, σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνούς Συμβουλίου Ελαιόλαδου, ενώ η ελαιοπαραγωγή είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες της μαροκινής οικονομίας όπου απασχολείται προσωπικό 400.000 ατόμων. Ανάμεσα στις κυριότερες ποικιλίες είναι όπως και στην Κρήτη η κορωνέϊκη. Ιδιαίτερη έμφαση δίνει το Μαρόκο στην αγορά της Κίνας.

    Από τον Απρίλιο του 2010 μία μαροκινή επιχείρηση διανέμει τα προϊόντα της σε περισσότερα από 25 ξενοδοχεία πέντε αστέρων, ενώ το 2011 σχεδιάζει να εισχωρήσει στην αγορά του Πεκίνου και του Χονγκ Κονγκ.

    Στην τιμή των 7,5 ευρώ πωλούνται οι συσκευασίες μισού λίτρου παλαιστινιακού ελαιόλαδου συμβατικής γεωργίας στην αγορά της Γαλλίας. Οι συσκευασίες είναι προσεγμένες και η τοποθέτηση του προϊόντος έχει γίνει σε θέση που εύκολα είναι θεατή από τους καταναλωτές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν μπορώ να δεχθώ εύκολα ότι οι Ιταλοί αφήνουν το Μαροκινό λάδι να μπει στην Ιταλική αγορά.
    Αυτοί που κάνουν το παν να κατακτήσουν τις αγορές παγκοσμίως - και το έχουν πετύχει εν μέρει - να αφήσουν άλλη χώρα να μπει στα πόδια τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οι ρωσοι θα τρωνε ελληνικο λαδι μεχρι να βρεθει ο κουτοπονηρος ελληναρας να τους στειλει καμια νοθευμενη παρτιδα και μετα θα κλεισει και αυτη η αγορα.

    Το να βγαζουμε τα ματια μας μονοι μας ειναι ενα απο τα πολλα, δυστυχως αρνητικα,γνωρισματα της φυλης μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή