Σε συμβιβαστική λύση φαίνεται πως οδεύει η υπόθεση του δρόμου Καλαμάτα - Ριζόμυλος, με την ελπίδα ότι θα αρθούν τα εμπόδια και θα δρομολογηθεί η κατασκευή του. Ενδεικτικό του ενδιαφέροντος που υπάρχει είναι το ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο να αναλάβει την επίβλεψη των διαδικασιών για όλο το δρόμο μέχρι Πύλο και Μεθώνη η υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών που έχει την ευθύνη των αυτοκινητόδρομων στην Πελοπόννησο.
Αυτό οφείλεται προφανώς στο ότι ο συγκεκριμένος δρόμος συνδέει περιοχές με έντονο τουριστικό επιχειρηματικό ενδιαφέρον: Από τη μια πλευρά υπάρχει το "φιλέτο" της Μπούκας, όπου βρίσκονται σε εξέλιξη διαδικασίες αγοράς μεγάλης έκτασης από επιχειρηματικό όμιλο. Από την άλλη, στην απόληξη του επίμαχου τμήματος στο Ριζόμυλο βρίσκεται η Περιοχή Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης όπου, σύμφωνα με πληροφορίες, θα αναπτυχθεί η επόμενη φάση των επενδύσεων του Ομίλου Κωνσταντακόπουλου. Και στο… βάθος υπάρχει το συγκρότημα της Costa Navarino που ήδη λειτουργεί, δημιουργώντας έναν ισχυρό τουριστικό πόλο στην ευρύτερη περιοχή Πυλίας - Τριφυλίας.
Η αναζήτηση συμβιβαστικής λύσης έχει να κάνει τόσο με μια κοινά αποδεκτή επιχειρηματικά λύση στο επίμαχο τμήμα, όσο και με την εκτόνωση των αντιδράσεων που υπάρχουν στη Μεσσήνη. Ενδεικτικό του γενικού κλίματος είναι το γεγονός ότι στελέχη της Νέας Δημοκρατίας μετ’ επιτάσεως τον τελευταίο καιρό μιλούν για τροποποιήσεις σε κρίσιμα σημεία της υπάρχουσας μελέτης, με αναφορές που σχετίζονται με την τουριστική αξιοποίηση της περιοχής Μπούκας.
Πληροφορίες μας αναφέρουν ότι παρατηρείται έντονη κινητικότητα στο υπουργείο Υποδομών, το οποίο έχει ήδη πάρει τη μελέτη από τη Διεύθυνση Τεχνικών Εργων της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας και την επεξεργάζεται με βάση και τα αιτήματα που έχουν υποβληθεί από το Δήμο Μεσσήνης. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως θα ενσωματωθούν ορισμένα από αυτά στη διαδικασία επικαιροποίησης της μελέτης που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο καλοκαίρι.
Για τον τρόπο εκτέλεσης ολόκληρου του έργου υπάρχει ένας προβληματισμός. Επικρατεί κατ’ αρχήν η λογική της τμηματικής κατασκευής του, αρχής γενομένης από το Καλαμάτα - Ριζόμυλος και εν συνεχεία του τμήματος Ριζόμυλος - Σουληνάρι, για το οποίο το φθινόπωρο θα είναι έτοιμη η μελέτη. Πιο πίσω είναι οι διαδικασίες για το έργο στο υπόλοιπο τμήμα. Δεν αποκλείεται όμως και η συνολική δημοπράτησή του ως ενός μεγάλου έργου. Το βέβαιο είναι πως η χρηματοδότηση των έργων θα γίνει από το τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου Υποδομών.
Με δεδομένα όλα αυτά, αναμένεται με ενδιαφέρον η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Μεσσήνης την ερχόμενη Πέμπτη, στην οποία θα παραστεί και ο γενικός γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μανώλης Αγγελάκας. Πρέπει να σημειωθεί βέβαια ότι από τους ενδιαφερόμενους για την υπόθεση αφήνεται να διαρρέουν διαφορετικά πράγματα - με κοινή πάντως συνισταμένη την εκτίμηση ότι τελικά, και με οποιεσδήποτε τροποποιήσεις, η πολιτική ηγεσία είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στην κατασκευή του Καλαμάτα - Ριζόμυλος.
"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 04/05/2013
Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/ypodomes/item/25659-kalamata-rizomylos-dromos
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου