Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2015

Υδατοδρόμιο στην Καλαμάτα και φάκελοι αδειοδότησης


Πρόσκληση ενδιαφέροντος από το δημοτικό λιμενικό ταμείο 


Για τη δημιουργία υδατοδρομίου στην Καλαμάτα εκδόθηκε από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Καλαμάτας πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, ώστε να εκπονηθούν οι φάκελοι που απαιτούνται για την αδειοδότηση.
Στη συνέχεια, αυτοί θα υποβληθούν στο υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, για τη λήψη της άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας.
Σημειώνεται πως μέχρι στιγμής έχει αδειοδοτηθεί μόνο ένα υδατοδρόμιο στην Ελλάδα, αυτό της Κέρκυρας. Η κατάθεση προσφορών πρέπει να γίνει μέχρι τις 2 Οκτωβρίου στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Καλαμάτας, τηλ. 27210 24362.


Υπεραξία για τα περιφερειακά λιμάνια
Σημαντικές υπεραξίες θα έχουν τα περιφερειακά λιμάνια της χώρας από τη σύσταση και λειτουργία υδατοδρομίων. Σύμφωνα με το σχεδιασμό του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων, οι Άδειες των Υδατοδρομίων, που θα εκδοθούν στο όνομα των Οργανισμών Λιμένων, εξασφαλίζουν μια σημαντικότατη υπεραξία στους ιδιοκτήτες τους.
Έκαστος «Οργανισμός Λιμένος» αποκτώντας την ιδιοκτησία του υδατοδρομίου (το οποίο θα λειτουργεί στους χώρους του λιμένα που διαχειρίζεται) αυξάνει περαιτέρω τα περιουσιακά του στοιχεία (portfolio) και το θεσμικό ρόλο που διαδραματίζει ως o υπεύθυνος φορέας διαχείρισης των συνολικών δραστηριοτήτων στο λιμάνι.
Στα αδειοδοτημένα υδατοδρόμια που θα λειτουργήσουν στα μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας θα επιτρέπεται, βάσει του Ν.4146/13, η πραγματοποίηση τακτικών και charter πτήσεων υδροπλάνων για μεταφορά επιβατών, φορτίων, ταχυδρομείου, καθώς και μια σειρά ειδικών πτήσεων (Νοσοκομειακών, Έρευνας-Διάσωσης, Πυρόσβεσης, Γενικής Αεροπορίας, Αεροπορικών εργασιών κ.λπ.).
Οι πτήσεις θα μπορούν να πραγματοποιούνται τόσο προς κάθε άλλο αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο όσο και προς χερσαία αεροδρόμια με τη χρήση αμφίβιων υδροπλάνων.
Όπως αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ, η δραστηριοποίηση των υδροπλάνων θα προσθέσει μια πρωτοποριακή μεταφορική δυνατότητα, στα λιμάνια που θα λειτουργούν υδατοδρόμια, καθιστώντας αυτά πιο ανταγωνιστικά. Τα υδροπλάνα με την ευελιξία τους μπορούν να γίνουν ο συνδετικός κρίκος, που λείπει από το υφιστάμενο συγκοινωνιακό δίκτυο, ώστε να εξασφαλίζεται η ποιοτικότερη και ευκολότερη προσβασιμότητα των τουριστών στους προορισμούς διακοπών τους.
Με τα υδροπλάνα ο τρόπος άφιξης- αναχώρησης των τουριστών γίνεται πιο φιλικός και σίγουρα ξεχωριστός. Η τουριστική αγορά στην ευρύτερη περιοχή των λιμανιών, που θα λειτουργούν υδατοδρόμια, θα διευρυνθεί και θα αναπτυχθεί, καθώς οι τουρίστες θα μπορούν με έναν καινοτόμο τρόπο να μετακινούνται γρηγορότερα και ασφαλέστερα προς τα μέρη των διακοπών τους, αλλά και να αυξάνουν τις επιλογές τους σε επισκεψιμότητα προορισμών.
Ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει για τις συνέργειες που θα έχουν τα υδροπλάνα με τη κρουαζιέρα. Η βιομηχανία της κρουαζιέρας παρουσιάζει ισχυρές ανοδικές τάσεις τα τελευταία χρόνια στην αγορά της Ελλάδας. Τα υδροπλάνα θα μπορούν να εξυπηρετούν με περιηγητικές πτήσεις (sightseeing) τους επιβάτες των κρουαζιεροπλοίων παρέχοντάς τους ένα μοναδικό τρόπο να δουν και να κρατήσουν στη μνήμη τους τα αξιοθέατα του προορισμού τους.
Επίσης, κατά το χρονικό διάστημα παραμονής του κρουαζιερόπλοιου στο λιμάνι, τα υδροπλάνα με πτήσεις προς κοντινούς προορισμούς θα παρέχουν τη δυνατότητα στους επιβάτες κρουαζιέρας να επισκέπτονται περισσότερες τουριστικές περιοχές ενός μεγάλου νησιού (π.χ. Κέρκυρα) ή και κοντινά νησιά (π.χ. Παξοί) μεγιστοποιώντας έτσι την ελκυστικότητα του τουριστικού προορισμού που επέλεξαν.
Πέρα από τον τομέα του τουρισμού, τα υδροπλάνα θα εξυπηρετούν, καθ’ όλη την διάρκεια του έτους, τις ανάγκες μετακίνησης των μόνιμων κατοίκων των περιοχών όπου θα λειτουργούν υδατοδρόμια.
Από τα ανωτέρω καθίσταται σαφές ότι τα οφέλη θα είναι πολλαπλά. Τα υδροπλάνα μπορούν να αποτελέσουν το «χρηστικό εργαλείο» που μέχρι σήμερα λείπει από το συγκοινωνιακό δίκτυο της χώρας, ώστε να επιτευχθεί η αδιάλειπτη και ποιοτική συνδεσιμότητα μεταξύ νησιωτικής και ηπειρωτικής Ελλάδας. Μια συνδεσιμότητα που αποτελεί εθνικό στόχο για λόγους κοινωνικούς, τουριστικούς και ευρύτερα αναπτυξιακούς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου