Δευτέρα 10 Απριλίου 2017

Παίρνει σειρά για το.. διάδρομο ιδιωτικοποίησης το αεροδρόμιο Καλαμάτας "Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος"


Τα τελευταία χρόνια η ανάπτυξη του αεροδρομίου της Καλαμάτας προχωρά με γεωμετρική πρόοδο, με αποτέλεσμα για τη φετινή τουριστική κίνηση να γίνεται λόγος για 250.000 αφίξεις. Πέρα από το θετικό γεγονός αυτό καθαυτό, αφού αυτό σημαίνει αυτόματα και μεγαλύτερη τουριστική κίνηση στη Μεσσηνία, υπάρχει και η…σκοτεινή πλευρά. Ανοίγει την όρεξη για ένταξή του στο Υπερταμείο, που σημαίνει αυτόματα ότι παίρνει και το δρόμο της ιδιωτικοποίησης. Άλλωστε μετά την παραχώρηση των 14 πρώτων στη Fraport, είχαν ήδη ξεκινήσει και για τα υπόλοιπα με πρώτα αυτό της Καλαμάτας. Επίσης, είναι αποδεκτό ότι υπάρχουν μεγάλες ανάγκες στον τομέα των υποδομών, για το οποίο απαιτούνται πολλά τεχνικά έργα αναβάθμισης, κατασκευών και επεκτάσεων του αεροσταθμού, του κόμβου εισόδου, του διαδρόμου και τροχοδρόμου και του πύργου ελέγχου ύψους, άνω των 35 εκατομμυρίων ευρώ.
 
Τα δύο σενάρια
Έκθεση που έχει ήδη εκπονηθεί από τεχνικό σύμβουλο για τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, προκρίνει, σύμφωνα με πληροφορίες, διάφορα σενάρια, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζουν δύο.
Στο πρώτο, θα παραχωρηθούν π.χ. για σαράντα έτη, μεμονωμένα ή σε ομάδες, μόνο 7 αεροδρόμια, όσα δηλαδή ανάμεσα στα 23 έχουν καθαρή θετική θέση (net present value) και, επομένως, είναι κερδοφόρα. Πρόκειται για της Πάρου, της Χίου, της Καλαμάτας, της Νάξου, του Άραξου, της Καρπάθου και της Ικαρίας.
Στο δεύτερο σενάριο, εκτός από τα 7 παραπάνω αεροδρόμια, θα παραχωρηθούν με την ίδια μέθοδο, και 4 επιπλέον, δηλαδή των Ιωαννίνων, της Αλεξανδρούπολης, των Κυθήρων και της Νέας Αγχιάλου.
Τα τελευταία μπορεί μεν να γράφουν ζημιές, εκτιμάται ωστόσο ότι διαθέτουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, εφόσον γίνουν επενδύσεις στον αεροδιάδρομο και καταστεί δυνατή η προσέλκυση επιπλέον αεροπορικών εταιρειών και γραμμών προορισμού ή συμπληρωθούν από εμπορικές λειτουργίες.
 
Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας
Υπάρχει μια πολύ… διδακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας τον Οκτώβριο του 2014, οπότε και τέθηκε η ιδιωτικοποίηση ή μη του αεροδρομίου της Καλαμάτας, θέμα που ήταν και τότε- όπως και τώρα- στην επικαιρότητα.
Θεωρούμε ότι αξίζει να υπενθυμίσουμε το ρεπορτάζ του θέματος, όπως καταγράφηκε από το "Θάρρος". Και είναι σημαντικό να θυμηθούμε τι υποστήριζαν σε εκείνη τη συνεδρίαση οι δημοτικές παρατάξεις και κατά πόσο θα αλλάξουν άποψη τώρα που το θέμα της ιδιωτικοποίησης φαίνεται να μπαίνει από μια… αριστερή κυβέρνηση.
Με ψήφισμα, λοιπόν, που είχε καταθέσει η δημοτική παράταξη "Ανοιχτός Δήμος - Ενεργοί Πολίτες" και με τη συμπαράσταση τόσο της "Αλλαγής" όσο και των "Ανεξάρτητων Πολιτών", ζητήθηκε η μη ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Καλαμάτας, αφού μια τέτοια πρακτική είναι προς το συμφέρον μόνο κάποιων επενδυτών και όχι του επιβατικού κοινού.
Ο δήμαρχος Καλαμάτας, Παναγιώτης Νίκας, προσπάθησε να ισορροπήσει σε τεντωμένο σχοινί, και σήμερα, παρά την κριτική που δέχτηκε τότε, φαίνεται να δικαιώνεται. Υποστήριξε ότι για την ανάπτυξη του αεροδρομίου απαιτούνται, τουλάχιστον, 40 εκατομμύρια ευρώ, υπονοώντας ότι ένα τέτοιο ποσό δεν μπορεί να καταβληθεί από την κυβέρνηση.
«Και εγώ θέλω ένα κρατικό αεροδρόμιο, αλλά να λειτουργεί όπως πρέπει και όχι όπως είναι τώρα. Και από τη στιγμή που δε φαίνεται να έχουμε τις προϋποθέσεις, δεν μπορεί να μείνει ως έχει. Άλλωστε, είτε κρατικό είτε ιδιωτικό, δικό μας είναι», σχολίασε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου