Με εντυπωσιακούς ρυθμούς
προχώρησε το προηγούμενο διάστημα το έργο βελτίωσης του δρόμου Σουληνάρι -
Κορυφάσιο κι έφτασε πάνω από το
60%, όσον αφορά το φυσικό του
αντικείμενο. Τώρα όμως κινδυνεύει
με διακοπή εργασιών και νέες κα-
θυστερήσεις στην υλοποίηση και
την ολοκλήρωσή του.
Αιτία του κινδύνου αυτού είναι η πολύ δύσκολη
εκταμίευση χρημάτων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, από εθνικούς πόρους -από
όπου χρηματοδοτείται πλέον το σημαντικό οδικό
έργο-, για να πληρωθούν οι εργασίες που έχουν
γίνει. Αποτέλεσμα είναι να βρίσκονται σε εκκρεμότητα δύο λογαριασμοί που έχει υποβάλει η κατασκευάστρια κοινοπραξία και οι οποίοι ξεπερνούν
το 1 εκ. ευρώ. Ποσό ιδιαίτερα υψηλό και δυσβάστακτο για έναν ανάδοχο, στις εποχές της κρίσης.
Ο ένας λογαριασμός, μάλιστα, έχει υποβληθεί
πάνω από 3 μήνες.
Το υπουργείο Υποδομών περιμένει με αγωνία
το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης -έχει αρμοδιότητα και ο αναπληρωτής υπουργός Αλ. Χαρίτσης- να κινήσει άμεσα τις διαδικασίες πληρωμής,
για να μη σταματήσει το έργο και να συνεχίσει με
τους ίδιους και ακόμα ταχύτερους ρυθμούς, στο
κρίσιμο αυτό διάστημα πριν το χειμώνα.
Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού ολοκληρώθηκε η ασφαλτόστρωση από το Σουληνάρι μέχρι
και την Ικλαινα, εκτός από ένα τμήμα 300 περίπου
μέτρων στην αρχή του Φουρτζή, που λόγω αντιδράσεων από ιδιοκτήτες γης παραμένει με 3Α.
Ακόμα, έχουν γίνει χωματουργικές εργασίες διαπλάτυνσης σε μήκος 2 χιλιομέτρων μετά την
Ικλαινα. Σύμφωνα με την ενημέρωση από το
υπουργείο Υποδομών, μένουν 2,5 χιλιόμετρα
μέχρι το Κορυφάσιο.
Το τελευταίο 6μηνο - 7μηνο το έργο δούλεψε
πολύ καλά, έφτασε πάνω από 60% στο φυσικό
του αντικείμενο και έδειξε ότι ο στόχος να ολοκληρωθεί τους πρώτους μήνες του 2018 είναι
εφικτός. Μάλιστα, από αισιόδοξες πηγές του
υπουργείου αναφέρεται ότι το έργο μπορεί να
ολοκληρωθεί και πριν το φετινό χειμώνα, αν εγκριθούν και γίνουν γρήγορα οι πληρωμές των
εκκρεμών λογαριασμών.
Να υπενθυμίσουμε ότι το έργο βελτίωσης του
δρόμου Σουληνάρι - Κορυφάσιο, προϋπολογισμού
13,8 εκ. ευρώ, εντάχθηκε και χρηματοδοτήθηκε
αρχικά (μέχρι το τέλος του 2015) από το ΕΣΠΑ,
από το πρόγραμμα του υπουργείου Υποδομών.
Το εκτελεί η κοινοπραξία των εταιρειών “ΝΑΟΥΜ
Σ.Θ. ΑΤΕ - ΤΕΔΡΑ ΑΤΕ” με έκπτωση 34,33%,
δηλαδή με ποσό 9.036.077,87 ευρώ. Η σύμβασή
του υπογράφηκε το Νοέμβριο του 2013, από το
υπουργείο και τον ανάδοχο. Σύμφωνα με την τεχνική έκθεση, το έργο προβλέπει τη βελτίωση
του δρόμου: Θα εφαρμοστεί διατομή ενιαίου οδοστρώματος πλάτους 11 μέτρων, με εξαίρεση ορισμένα τμήματα όπου η διατομή θα έχει πλάτος
7,5 μέτρων. Στις εργασίες περιλαμβάνονται τα
απαιτούμενα έργα αποχέτευσης - αποστράγγισης,
έξι ισόπεδοι κόμβοι, μια ισόπεδη κυκλική πλατεία
και έργα αποκατάστασης παράπλευρου και εγκάρσιου δικτύου μήκους 3,1 χλμ. Πέραν των
προαναφερθέντων, στην πράξη ένταξης του ΕΣΠΑ
είχαν συμπεριληφθεί οι δαπάνες για μετακινήσεις
δικτύων, αρχαιολογικές εργασίες και έρευνες,
απαλλοτριώσεις.
• Το έργο Σουληνάρι - Κορυφάσιο είναι το ένα
από τα δύο σημαντικά έργα οδοποιίας που υλοποιούνται αυτή την περίοδο στη Μεσσηνία. Το
άλλο είναι η βελτίωση του δρόμου Ριζόμυλος -
Κορώνη, στο τμήμα Τζάνε - Καλαμάκι, που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, από το πρόγραμμα
της Περιφέρειας Πελοποννήσου, και το οποίο
εκτελείται με πολύ αργούς ρυθμούς λόγω απαλλοτριώσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου