Ανοίγει ο δρόμος για την
αξιοποίηση του αεροδρομίου
Καλαμάτας “Καπετάν
Βασίλης Κωνσταντακόπουλος”
με σύμβαση παραχώρησης ή με
σύμπραξη Δημοσίου και ιδιώτη
(ΣΔΙΤ), μαζί με άλλα 22 περιφερειακά
αεροδρόμια της χώρας.
Με απόφαση του υπουργού Υποδομών και
Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, που δημοσιεύτηκε
στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (αρ. φύλλου
4782, 25 Οκτωβρίου 2018), σημειώνεται ότι
για λόγους δημοσίου συμφέροντος είναι αναγκαία
η διερεύνηση των δυνατοτήτων ανάπτυξης των
23 αυτών αεροδρομίων της χώρας.
Με την ίδια απόφαση, οι αρμοδιότητες και τα
καθήκοντα της αναθέτουσας αρχής της Σύμβασης
Αξιοποίησης για την ανάπτυξη των αεροδρομίων
ανατίθενται στη Διεύθυνση Συγκοινωνιακών
Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης.
Η Διεύθυνση αυτή “μπορεί να υποβοηθηθεί
από σύμβουλο Ανάπτυξης και Οργάνωσης Μικρού
και Μεσαίου Μεγέθους Αεροδρομίων, νομικό
και χρηματοοικονομικό σύμβουλο, εγνωσμένης
εμπειρίας στο αντικείμενο”.
Στην απόφαση επισημαίνεται πως “στα πλαίσια
της διερεύνησης αυτής κρίνεται αναγκαία και η
εξέταση εναλλακτικών σχεδίων αξιοποίησης περιλαμβανομένων
και σεναρίων Παραχώρησης,
καθώς και μέσω ανάθεσης Σύμβασης Αξιοποίησης
μέσω Σύμπραξης μεταξύ Δημοσίου και
Ιδιώτη”. Συγκεκριμένα, στην απόφαση του υπουργού
Χρ. Σπίρτζη σημειώνεται:
“Επειδή: 1) Είναι αναγκαία για λόγους δημοσίου
συμφέροντος που συνδέονται με την τουριστική
ανάπτυξη της χώρας και την αύξηση του
Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος, η διερεύνηση
των δυνατοτήτων ανάπτυξης των 23 περιφερειακών
αεροδρομίων της χώρας, των οποίων
η διαχείριση και λειτουργία γίνεται από την Υπηρεσία
Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και συγκεκριμένα
των αεροδρομίων Αλεξανδρούπολης,
Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Ν. Αγχιάλου,
Καλαμάτας, Αραξου, Λήμνου Χίου, Ικαρίας, Σκύρου,
Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου,
Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου,
Κυθήρων και Καστελόριζου.
2) Στόχος αυτής της διερεύνησης είναι η προετοιμασία
και κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου
σχεδίου ανάπτυξης των ως άνω αεροδρομίων
λαμβάνοντας υπόψη τα λειτουργικά στοιχεία
τους, καθώς και τις προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης
και εκσυγχρονισμού τους.
3) Στα πλαίσια της διερεύνησης αυτής κρίνεται
αναγκαία και η εξέταση εναλλακτικών σχεδίων
αξιοποίησης περιλαμβανομένων και σεναρίων
Παραχώρησης, καθώς και μέσω ανάθεσης Σύμβασης
Αξιοποίησης μέσω Σύμπραξης μεταξύ
Δημοσίου και Ιδιώτη.
4) Η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών
με Σύμβαση Παραχώρησης (Δ16) ως καθ’ ύλην
αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών
και Μεταφορών για την ωρίμανση προς δημοπράτηση
Εργων Παραχώρησης, διαθέτει την εμπειρία
και τεχνογνωσία για να φέρει σε πέρας
ένα παρόμοιο εξειδικευμένο εγχείρημα.
5) Στα πλαίσια της διερεύνησης των δυνατοτήτων
ανάπτυξης των 23 αεροδρομίων των
οποίων η διαχείριση και λειτουργία γίνεται με
μέριμνα της ΥΠΑ, η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών
Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης (Δ16)
μπορεί να υποβοηθηθεί από σύμβουλο Ανάπτυξης
και Οργάνωσης Μικρού και Μεσαίου Μεγέθους
Αεροδρομίων, νομικό και χρηματοοικονομικό
σύμβουλο, εγνωσμένης εμπειρίας στο αντικείμενο.
6) Η απόφαση αυτή δεν προκαλεί δαπάνη σε
βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
α) Την, δυνάμει της παραγράφου 2 του
άρθρου 180 του ν. 4412/2016, ανάθεση της
αρμοδιότητας για τη διαδικασία σχεδιασμού,
διενέργειας των απαραίτητων διαδικασιών ανάθεσης
και εν γένει αρμοδιοτήτων και καθηκόντων
Αναθέτουσας Αρχής της Σύμβασης Αξιοποίησης
για την ανάπτυξη των αεροδρομίων Αλεξανδρούπολης,
Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς,
Ν. Αγχιάλου, Καλαμάτας, Αραξου, Λήμνου Χίου,
Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου,
Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου,
Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου, στη Διεύθυνση
Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση
Παραχώρησης (Δ16).
β) Ορίζουμε όπως, για τις απαραίτητες προκαταρκτικές
ενέργειες και υποστηρικτικές υπηρεσίες
συμβούλων και εμπειρογνωμόνων κατ’
εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 128 του
ν. 4412/2016, τα καθήκοντα και αρμοδιότητες
Αναθέτουσας Αρχής ασκούνται από τη Διεύθυνση
Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης
(Δ16) του υπουργείου Υποδομών
και Μεταφορών”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου