Τετάρτη 8 Μαΐου 2019

ΚΑΛΑΜΑΤΑ - ΡΙΖΟΜΥΛΟΣ - ΠΥΛΟΣ - ΜΕΘΩΝΗ ταχείας κυκλοφορίας και όχι κλειστός αυτοκινητόδρομος ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ YPODOMES.GR

Ταχείας κυκλοφορίας, και όχι κλειστός αυτοκινητόδρομος όπως προβλεπόταν στη αρχική μελέτη, θα είναι τελικώς ο δρόμος Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη σύμφωνα με τη σελίδα ypodomes.gr, ενώ καμία αρχή δεν έχει ακόμα παρουσιάσει επισήμως τη μελέτη του έργου στους Μεσσήνιους. Αν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες, απλώς θα βελτιωθεί ο υπάρχων δρόμος και ενδεχομένως σε κάποια τμήματα του να προστεθούν μία ή δυο λωρίδες, χωρίς διαχωριστικό ασφαλείας ή πλαϊνές μπάρες ασφαλείας που περιορίζουν την πρόσβαση. 
Σε κάθε περίπτωση είναι αξιοσημείωτη η σιγή ιχθύος που τηρούν οι υποψήφιοι δήμαρχοι και οι υποψήφιοι περιφερειάρχες για τη μυστικότητα με την οποία δημοπρατείται ένα έργο που αφορά την ανάπτυξη όχι μόνο της Μεσσηνίας, αλλά ολόκληρης της Περιφέρειας.
Μόνο ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας έχει ταχθεί επανειλημμένως υπέρ της παραλιακής χάραξης, αλλά δυστυχώς δεν εισακούστηκε και τώρα υπάρχει κίνδυνος να δαπανηθούν περίπου... 200 εκατομμύρια ευρώ για μια απλή βελτίωση του υπάρχοντος επικίνδυνου δρόμου, αντί για την κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες μετακίνησης του 21ου αιώνα.
 

ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΚΑΙ ΔΡΟΜΟΥ ΤΑΧΕΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 
Σύμφωνα με τη σελίδα wikipedia.org: «Ως  κύριοι δρόμοι της Ελλάδας  εννοούνται οι οδικοί άξονες με σημαντική αξία για τις οδικές μεταφορές σε εθνικό επίπεδο: οι  αυτοκινητόδρομοι  (για συντομία Α/Δ) και οι  εθνικές οδοί(για συντομία ΕΟ), γνωστές επίσης και ως  οδοί ταχείας κυκλοφορίας. Οι δύο αυτές κατηγορίες δρόμων είναι διακριτές ως προς τις προδιαγραφές κατασκευής τους. 
Πιο συγκεκριμένα, η βασική τους διαφορά είναι ότι οι αυτοκινητόδρομοι ακολουθούν, κατά κανόνα, κατασκευαστικά πρότυπα υψηλότερης ποιότητας σε σχέση με τις εθνικές οδούς. Για παράδειγμα, ένας τυπικός αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα αποτελείται από έξι ή τέσσερις λωρίδες (τρεις ή δύο κυκλοφορίας αντίστοιχα και μία λωρίδα εκτάκτου ανάγκης / Λ.Ε.Α. σε κάθε κατεύθυνση), διαχωρισμένη κίνηση με διάζωμα στο κέντρο και περιορισμένη πρόσβαση (η είσοδος και έξοδος οχημάτων γίνεται μόνο μέσω ειδικά διαμορφωμένων ανισόπεδων διασταυρώσεων/κόμβων). Αντιθέτως, η τυπική εθνική οδός είναι συχνά οδός δύο λωρίδων κυκλοφορίας (μίας σε κάθε κατεύθυνση) με ή χωρίς Λ.Ε.Α. και χωρίς περιορισμό πρόσβασης, ενώ δεν αποκλείεται να διασταυρώνεται ισόπεδα. Επιπρόσθετα, όσον αφορά τις διαφορές στη λειτουργία και συντήρηση μεταξύ των δύο τύπων, οι αυτοκινητόδρομοι συντηρούνται συχνά, με ένα αυστηρό πρόγραμμα και σε προληπτική βάση, από μία διαμορφωμένη ειδικά για αυτό το σκοπό αρχή». 
Θ.Λ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου