Η Costamare του Kώστα Kωνσταντακόπουλου και η Navios Containerships της Aγγελικής Φράγκου παρουσίασαν υπερκέρδη το α' εξάμηνο του 2019, αν και οι οιωνοί έδειχναν κακοί για τα εμπορευματοκιβώτια. Ειδικά η εισηγμένη στη Wall Street, Costamare, υπερδιπλασίασε τα κέρδη της σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα.
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με την dealnews.gr: “Ο CFO της Costamare Γρηγόρης Zήκος ενημέρωσε τους επενδυτές ότι στο Q2 οι νέες συνθήκες που έχουν προκύψει στην αγορά ώθησαν την εταιρεία σε κερδοφόρα πορεία, με τα κέρδη ανά μετοχή να υπερδιπλασιάζονται σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Στον οικονομικό της απολογισμό τόσο για το β’ τρίμηνο όσο και συνολικά για το α’ εξάμηνο του 2019, η Costamare κατέγραψε προσαρμοσμένα κέρδη ύψους 26,2 εκατ. δολαρίων ή 0,23 δολ. ανά μετοχή στο δεύτερο τρίμηνο του 2019 και 39,8 εκατ. δολάρια ή 0,35 δολ. ανά μετοχή σε επίπεδο εξαμήνου. Ως αντιστοιχία, το δεύτερο τρίμηνο του 2018, κατέγραφε προσαρμοσμένα κέρδη ύψους 10,47 εκατ. δολαρίων. Στο ίδιο διάστημα του τρέχοντος έτους, η Costamare εξασφάλισε συμφωνίες χρηματοδότησης συνολικού ύψους 460 εκατ. δολαρίων, για την αναχρηματοδότηση πλοίων και για την εγκατάσταση scrubbers σε πέντε πλοία της, ενώ έκλεισε συμφωνίες ναύλωσης για 18 containerships της.
Στο ίδιο θετικό κλίμα και η Navios Maritime Containers, συμφερόντων της Aγγελικής Φράγκου. Η ελληνική ναυτιλιακή, η οποία είναι εισηγμένη στο Nasdaq, κατέγραψε έσοδα 33,7 εκατ. δολαρίων στο δεύτερο τρίμηνο και 65,5 εκατ. στο α’ εξάμηνο. Tα κέρδη EBITDA έφτασαν τα 12,7 εκατ. δολάρια στο β’ τρίμηνο, ενώ σε επίπεδο εξαμήνου έφτασαν στα 24,8 εκατ. δολάρια.
H Navios Maritime Containers κατέγραψε ακόμη καθαρά κέρδη 0,4 εκατ. δολαρίων το β’ τρίμηνο και 0,5 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2019”.
ΑΥΞΗΣΗ 4,5% ΓΙΑ ΤΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΑ
Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ: “Mπορεί οι αναλυτές να ανησυχούν για τις προοπτικές του διεθνούς εμπορίου, το οποίο κλυδωνίζεται λόγω του εμπορικού πολέμου μεταξύ HΠA και Kίνας και των ασθενικών επιδόσεων των ισχυρότερων βιομηχανιών του κόσμου (λ.χ. HΠA, Γερμανία), όμως φαίνεται πως αυτά δεν... πτοούν την παγκόσμια αγορά εμπορευματοκιβωτίων. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Allied Market Research, ο κλάδος το 2017 έφτασε τα 9,29 δισ. δολάρια σε συνολική αξία, ενώ εκτιμάται ότι ως το 2023 θα φτάσει τα 12,08 δισ., σημειώνοντας ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 4,5%. Η διεθνής εταιρεία ερευνών κάνει λόγο για αναπτυξιακή δυναμική, η οποία έχει ως κύριες συνιστώσες τη διαρκώς αυξανόμενη ανάγκη για μεταφορικές υπηρεσίες, την ανάπτυξη των βιομηχανικών εγκαταστάσεων παγκοσμίως, καθώς και την ενίσχυση του θαλασσίου εμπορίου. Σημειώνει, ωστόσο, ότι η αγορά θα μεγάλωνε περαιτέρω, όμως η επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης στην περιοχή της Eυρώπης και της Aσίας - Eιρηνικού πιθανότατα θα αποτελέσει εμπόδιο για κάτι τέτοιο, «φρενάροντάς» την στα παραπάνω νούμερα.
Σε επίπεδο μεγεθών εμπορευματοκιβωτίων, η Allied Market Research αναφέρει ότι στη γενικότερη ανάπτυξη της αγοράς, με ετήσιο ρυθμό 4,9% ως το 2023, θα συμβάλει ο τομέας των μεγαλύτερων εμπορευματοκιβωτίων (40
ποδών), ενώ αυτός των μικρότερων (20 ποδών) αντιπροσώπευσε περίπου το 1/3 της αγοράς. Σε ό,τι αφορά το είδος του εμπορευματοκιβωτίου, σε αυτά της αποθήκευσης και μεταφοράς ξηρών φορτίων ανήκε η μερίδα του λέοντος της αγοράς (1/4) το 2017, σε όρους εσόδων”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου