Θέμα χρόνου και μόνο φαίνεται ότι είναι οι κυβερνητικές ανακοινώσεις για το δρόμο Καλαμάτα - Μεθώνη. Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έχει αποφασίσει να συνεχίσει τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου και για αυτό στην αυριανή συνάντηση του υπουργού Κώστα Καραμανλή με τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου Παναγιώτη Νίκα θα καταγραφεί απλώς η διαφωνία τού τελευταίου με τη χάραξη του "Μορέα" στο τμήμα Καλαμάτα - Ριζόμυλος και η προτίμησή του υπέρ της παραλιακής χάραξης.
Ουσιαστικά η παραλιακή χάραξη "έσβησε" από το χάρτη μετά τη συνάντηση που είχαν την Πέμπτη στην Αθήνα ο δήμαρχος Καλαμάτας Θανάσης Βασιλόπουλος και ο γενικός διευθυντής Συγκοινωνιακών Υποδομών του υπουργείου Υποδομών Γιάννης Καρνέσης.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο κ. Καρνέσης είπε στον κ. Βασιλόπουλο ότι η κυβέρνηση προκρίνει τη λύση της βελτίωσης του υφιστάμενου δρόμου σύμφωνα με τη μελέτη του "Μορέα" και εφόσον ο δήμαρχος Καλαμάτας δεν χαρακτήρισε στις δηλώσεις του "casus belli" την εγκατάλειψη της παραλιακής χάραξης, άνοιξε αυτομάτως ο δρόμος για τη συνέχιση του ανταγωνιστικού διαλόγου.
Η ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ
Σε πολιτικό επίπεδο, κανένας δεν γνωρίζει αν η στάση του δημάρχου Καλαμάτας οφείλεται σε πολιτική απειρία ή αν πήρε υποσχέσεις για ανταλλάγματα, προκειμένου να συνεχιστεί απρόσκοπτα η διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου ή αν απλώς ο κ. Βασιλόπουλος "διαβάζοντας" το συσχετισμό δυνάμεων συμπέρανε ότι είναι ασύμφορη μια σύγκρουση με όσους προωθούν τη μελέτη του "Μορέα".
Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο δήμαρχος Καλαμάτας εγκατέλειψε τη σκληρή γραμμή του προκατόχου του και εμφανίζεται πλέον διατεθειμένος να συζητήσει τη βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι την περασμένη εβδομάδα ακούστηκαν στη μεσσηνιακή πρωτεύουσα και σενάρια για κατασκευή παραλιακού δρόμου από τη Διασπορά μέχρι το ύψος του αεροδρομίου και σύνδεσή του με τον υφιστάμενο στον κόμβο του αερολιμένα, ώστε να ακολουθηθεί στη συνέχεια μέχρι το Ριζόμυλο η χάραξη της μελέτης του "Μορέα".
Η ΜΟΝΑΞΙΑ ΤΟΥ ΝΙΚΑ
Ανεξάρτητα από το χρόνο ανακοίνωσης των κυβερνητικών αποφάσεων, ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας στην αυριανή συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή θα παραθέσει για τελευταία μάλλον φορά τα επιχειρήματα υπέρ της παραλιακής χάραξης, που δίνει ώθηση στην τουριστική ανάπτυξη της Καλαμάτας και της Μεσσηνίας. Φαίνεται όμως ότι έχει μείνει απελπιστικά μόνος, αφού κανένας φορέας δεν έχει ταχθεί ανοιχτά υπέρ της παραλιακής χάραξης. Η μοναξιά του κ. Νίκα στο συγκεκριμένο θέμα ήταν κάτι παραπάνω από ορατή στην τελευταία συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, όταν η αντιπολίτευση τάχθηκε υπέρ της μελέτης του "Μορέα" και τον ανάγκασε να κάνει ένα βήμα πίσω και να δεσμευτεί ότι θα γνωμοδοτήσει θετικά για οποιαδήποτε κυβερνητική επιλογή. Αν δεν έκανε ένα βήμα πίσω κινδύνευε να βρεθεί αντιμέτωπος με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου που θα ζητούσε την κατασκευή του δρόμου Καλαμάτα - Μεθώνη με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου και με βάση τη μελέτη του "Μορέα".
ΣΤΟΙΧΗΜΑ Ο ΧΡΟΝΟΣ
Σε κάθε περίπτωση όταν έρθει στη Μεσσηνία ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής θα πρέπει να δώσει πειστικές απαντήσεις τόσο για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου όσο και για το χρόνο του ταξιδιού από την Καλαμάτα έως τον Ριζόμυλο, καθώς η λειτουργία 14 ισόπεδων κόμβων προκαλεί ερωτηματικά αναφορικά με τα όρια ταχυτήτων και την ασφάλεια του δρόμου.
Υπενθυμίζουμε ότι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στο Μέγαρο Χορού είπε ότι θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του έργου.
Νωρίτερα ο πρόεδρος της ΤΕΜΕΣ Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος είχε επισημάνει ότι το έργο κατασκευής μπορεί να ολοκληρωθεί σε μια τετραετία. Για κατασκευή του δρόμου σε τέσσερα χρόνια μετά την έναρξη των εργασιών κατασκευής του, μίλησε και ο πρώην γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες, ο οποίος είπε μεταξύ άλλων ότι ο διαγωνισμός μπορεί να ολοκληρωθεί το 2020 ώστε να μπουν... μπουλντόζες το 2021.
Σύμφωνα λοιπόν με το πιο αισιόδοξο σενάριο ο δρόμος Καλαμάτα - Μεθώνη θα ολοκληρωθεί το 2025. Εννοείται ότι κανένας δεν θέλει να σκέφτεται τις επιπτώσεις που θα έχει στην οικονομία της Μεσσηνίας τυχόν καθυστέρηση στην έναρξη ή στην πορεία των εργασιών.
Θ.Λ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου