Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2021

Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη: Στο τέλος του έτους κατάθεση προσφορών – Το 2022 ανάδοχος



ΛΟΙΠΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ

Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη: Στο τέλος του έτους κατάθεση προσφορών – Το 2022 ανάδοχος

Δημοσιεύθηκε

  

στις

 
Δρόμος, οδικά έργα
Δρόμος, οδικά έργα. Πηγή: unsplash.com

Με πυρετώδεις ρυθμούς προετοιμάζονται τα τεύχη δημοπράτησης στο μεγάλο οδικό έργο-ΣΔΙΤ για τον άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη και στόχος είναι στο τέλος του έτους ή το αργότερο το πρώτο δίμηνο του 2022 να προχωρήσει ο διαγωνισμός με την κατάθεση προσφορών.

Εφόσον δεν προκύψει κάποια άλλη καθυστέρηση (από τυχόν προσφυγές ή ενστάσεις) το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα μπορέσει να αναδείξει ανάδοχο μέχρι το καλοκαίρι και να πέσουν οι υπογραφές μέχρι το τέλος του 2022.

Τα 5 ενδιαφερόμενα σχήματα

Στον διαγωνισμό έχουν προκριθεί στην Β`φάση όλοι οι υποψήφιοι που κατέθεσαν Φάκελο Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος oι: ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL EUROPE ZRt και η ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Στο πλαίσιο του έργου Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα περιλαμβάνεται η μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση της Εθνικής Οδού Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, συνολικού μήκους περίπου 50 χιλιομέτρων, που περιλαμβάνει τα ακόλουθα διακριτά τμήματα: Το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος μήκους 16,4 χλμ., το τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος μήκους 25,7 χλμ. και το τμήμα Πύλος – Μεθώνη μήκους 7,9 χλμ.

Ο διαγωνισμός του έργου-ΣΔΙΤ ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2019 το οποίο μπήκε στη Β`φάση στις αρχές του έτους. Στη συνέχεια ξεκίνησε ο ανταγωνιστικός διάλογος και εγκρίθηκε η περιβαλλοντική μελέτη.

Τα χαρακτηριστικά του δρόμου

Το Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη είναι κατά κάποιο τρόπο η φυσική συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Μορέα. Θα διαθέτει τετράιχνο άξονα στο μεγαλύτερο τμήμα του, νέα γέφυρα στον ποταμό Πάμισο, παρακάμψεις σε Μεσσήνη και Βελίκα και σύνδεση με το υπόλοιπο τμήμα Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη. Τα χαρακτηριστικά του θα είναι ως οδού ταχείας κυκλοφορίας.

Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε ποσό με ΦΠΑ 312,23 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης θα είναι για συνολικά 30 χρόνια. Από αυτά τα περίπου 4 θα αφορούν την περίοδο κατασκευής. Με μετριοπαθείς προβλέψεις, ο αναβαθμισμένος άξονας θα μπορούσε να λειτουργήσει μετά το 2027.

Το Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη μαζί με το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης είναι τα δύο έργα-σημαίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Ειναι αρκετά ώριμα και προχωρημένα και θα είναι εκτός απροόπτου τα πρώτα που θα υπογραφούν από μια μακρά λίστα έργων-ΣΔΙΤ που βρίσκονται σε δημοπράτηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου