Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2021

ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΙΟΥΧΟΙ ΣΕ ΔΡΟΜΟ - ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ - ΜΑΡΙΝΑ ΠΥΛΟΥ Αναπτυξιακή έκρηξη το 2022 στη Μεσσηνία

 Η τροχοδρόμηση των μεγάλων υποδομών της Μεσσηνίας είναι πλέον γεγονός, και εκτός συγκλονιστικού απροόπτου το 2022 θα γίνει ορατό και σαφές το χρονοδιάγραμμα της οικονομικής απογείωσης.

Συγκεκριμένα, το 2022 αναμένεται να ανακηρυχθούν ανάδοχοι στους διαγωνισμούς παραχώρησης του Αερολιμένα "Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος", της μαρίνας της Πύλου, της κατασκευής του δρόμου ταχείας κυκλοφορίας Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, ενώ ταυτόχρονα θα ολοκληρωθούν οι δύο νέες ξενοδοχειακές μονάδες της Costa Navarino στη Γιάλοβα. 

Μετά την ολοκλήρωση των έργων υποδομής (το αργότερο σε μια πενταετία), αλλά και την πλήρη λειτουργία των νέων ξενοδοχείων από το 2023, η Μεσσηνία θα μπορεί να φιλοξενήσει πολλαπλάσιους επισκέπτες από τους σημερινούς, σε μια τουριστική σεζόν που θα διαρκεί 12 μήνες το χρόνο.

 

ΚΑΛΑΜΑΤΑ - ΠΥΛΟΣ - ΜΕΘΩΝΗ 

Το κουβάρι της ανάπτυξης θα αρχίσει να ξετυλίγεται από φέτος, καθώς στις 20 Δεκεμβρίου θα έχουμε δεσμευτικές προσφορές για το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη. Αν δεν κατατεθούν ενστάσεις, τον Ιανουάριο θα υπάρχει προσωρινός ανάδοχος και πριν τα τέλη Μαρτίου ο οριστικός ανάδοχος για το έργο. Στη συνέχεια η σύμβαση θα κυρωθεί από τη Βουλή, και αν όχι μέσα στο 2022, τότε το αργότερο στο πρώτο εξάμηνο του 2023 θα έχουν μπει μπουλντόζες για την κατασκευή του δρόμου, που σύμφωνα με τη σύμβαση θα διαρκέσει 4 χρόνια. 

Προφανώς πολύ νωρίτερα θα έχουν παραδοθεί στην κυκλοφορία τμήματα του έργου που θα έχουν ολοκληρωθεί. Το προσεχές διάστημα θα πληροφορηθούμε ποια τμήματα θα κατασκευαστούν πρώτα, καθώς και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής τους. Η λογική υπαγορεύει να κατασκευαστεί πρώτα το Καλαμάτα – Ριζόμυλος που έχει τη μεγαλύτερη κίνηση και είναι μελετητικά ωριμότερο, στη συνέχεια το τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος που έχει δύσκολα τεχνικά έργα, μετά το Χανδρινού και στο τέλος το Πύλος – Μεθώνη που έχει τη μικρότερη κίνηση. Δεν αποκλείεται όμως οι ανάγκες του έργου να απαιτούν διαφορετικό χρονοδιάγραμμα κατασκευής των επιμέρους τμημάτων. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, στο έργο δεν περιλαμβάνεται η παράκαμψη της Πύλου – και θα έχει ενδιαφέρον να μάθουμε αν αυτή θα δημοπρατηθεί μαζί με την παράκαμψη της Γιάλοβας ως ενιαίο έργο. 

ΜΑΡΙΝΑ ΠΥΛΟΥ 

Ο διαγωνισμός παραχώρησης της μαρίνας Πύλου ξεκίνησε την τρέχουσα εβδομάδα και οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές μέχρι την 11η Μαΐου 2022. Αν όλα πάνε καλά θα ανακηρυχθεί ανάδοχος εντός του καλοκαιριού, και δεν αποκλείεται να ολοκληρωθεί η παραχώρηση εντός του 2022. 

Η μαρίνα Πύλου έχει δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 129 τουριστικών σκαφών με μήκος από 8μ. έως 30μ. Το εμβαδόν της χερσαίας ζώνης της είναι 32.195 τ.μ. Ο γενικός σχεδιασμός της μαρίνας έχει εγκριθεί με Προεδρικό Διάταγμα και προβλέπει την εξυπηρέτηση του θαλάσσιου τουρισμού με σκάφη αναψυχής και τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου και ποιοτικού πόλου τουρισμού, αναψυχής και πολιτιστικών δραστηριοτήτων. 

Στη μαρίνα Πύλου προβλέπονται χρήσεις γης όπως τουρισμός-αναψυχή, κατοικία προς μίσθωση, διοίκηση και λειτουργία της μαρίνας, καθώς και χρήσεις χερσαίας απόθεσης και συντήρησης σκαφών. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο διαγωνισμός για την πρόσληψη χρηματοοικονομικού συμβούλου που θα προετοίμαζε το διαγωνισμό παραχώρησης της μαρίνας προκηρύχθηκε το Μάιο. 

ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ "ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ" 

Οι σύμβουλοι για την παραχώρηση του Αερολιμένα "Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος" αναδείχθηκαν στα τέλη του φετινού Σεπτεμβρίου. Εκτός απροόπτου ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί το 2ο τρίμηνο του 2022 και οι δεσμευτικές προσφορές θα υποβληθούν πριν από το τέλος του ίδιου έτους. 

Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με το μάστερ πλαν του 2002 απαιτούνται για τον εκσυγχρονισμό του Αεροδρομίου: α) Αναβάθμιση διαδρόμου και τροχοδρόμου, εκσυγχρονισμός ηλεκτρικού δικτύου και δικτύου φωτεινής σήμανσης. β) Κατασκευή νέου Πύργου Ελέγχου Αεροδρομίου (ΠΕΑ) και υποστηρικτικού κτηρίου. γ) Αναβάθμιση δικτύου αποχέτευσης αστικού τύπου λυμάτων εντός του Αεροδρομίου. δ) Επέκταση δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών προς βορρά κατά 32.000 τ.μ. και κατασκευή συνδετήριου τροχοδρόμου στην περιοχή (σ.σ.: Η δίκη για τoν καθορισμό της οριστικής τιμής μονάδας για την απαλλοτρίωση των 50 στρεμμάτων έχει οριστεί στις 4 Απριλίου 2022). ε) Επέκταση και αναδιαρρύθμιση του κτηρίου του αεροσταθμού. στ) Επέκταση θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων, με επέκταση και αναδιαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου. 

Με ενδιαφέρον αναμένεται η τεχνική έκθεση των συμβούλων για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του αεροσταθμού και των χώρων στάθμευσης των αεροσκαφών, αφού το μάστερ πλαν του 2002 έχει ήδη ξεπεραστεί και δεν ανταποκρίνεται πλέον στις ανάγκες της Μεσσηνίας και της Πελοποννήσου. 

Ενδιαφέρον έχει επίσης η προαναγγελία του υπουργού Εθνικής Αμυνας Νίκου Παναγωτόπουλου για αναβάθμιση των υποδομών του Αεροδρομίου στο πλαίσιο της λειτουργίας του Κέντρου Εκπαίδευσης Πιλότων. 

Συγκεκριμένα ο κ. Παναγιωτόπουλος δήλωσε στη Βουλή πριν από δύο εβδομάδες, απαντώντας σε ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ: Ενδεχομένως με τις αναβαθμίσεις των υποδομών της στρατιωτικής βάσης της Πολεμικής Αεροπορίας στην Καλαμάτα θα αναβαθμιστούν οι δυνατότητες και του πολιτικού αεροδρομίου. Μιλάμε για νέους πύργους ελέγχου, νέα μηχανήματα, νέες υποδομές».

ΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΣΤΗ ΓΙΑΛΟΒΑ 

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής των δύο νέων ξενοδοχειακών μονάδων της Costa Navarino στη Γιάλοβα. Συγκεκριμένα κατασκευάζονται: α) Το Navarino Bay, ένα υπόσκαφο υπερπολυτελές resort με 99 σουίτες και βίλες, σε παραθαλάσσιο μέτωπο 2 χιλιομέτρων. β) Το Navarino Waterfront, ένα σύγχρονο lifestyle resort με παραθαλάσσια αγορά και 200 δωμάτια, σουίτες και bungalows. 

Η ΤΕΜΕΣ Α.Ε δεν έχει ανακοινώσει πότε θα ξεκινήσει η λειτουργία των δύο νέων ξενοδοχείων, η κατασκευή των οποίων αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2022. Αν το επιτρέψει η πανδημία, δεν αποκλείεται το ένα από τα δύο ξενοδοχεία να λειτουργήσει εντός του 2022, ενώ αν δεν υπάρχουν σαφείς ενδείξεις για ανάσχεση της πανδημίας υπάρχει ενδεχόμενο τα ξενοδοχεία να λειτουργήσουν το 2023. Σε κάθε περίπτωση, στις 20 Φεβρουαρίου 2022 θα ανοίξουν για τη νέα σεζόν τα 4 γήπεδα γκολφ της Costa Navarino στην Πυλία – και εκτός απροόπτου το ένα από τα δύο ξενοδοχεία του Navarino Dunes στο Ρωμανού. Υπενθυμίζουμε ότι στις 20 Φεβρουαρίου 2022 ξεκινά και η διεθνής τουριστική σεζόν της Μεσσηνίας, με πτήσεις που θα συνδέσουν τον Αερολιμένα "Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος" με Μόναχο (Aegean) και Ζυρίχη (Edelweiss Air). 

Ας σημειωθεί εδώ ότι, όταν ολοκληρωθούν τα έργα κατασκευής των νέων μονάδων στη Γιάλοβα, θα επιταχυνθούν και οι διαδικασίες για τις σχεδιαζόμενες μονάδες της Costa Navarino στο Ριζόμυλο. Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, το τουριστικό συγκρότημα Navarino Blue στο Ριζόμυλο θα αναπτυχθεί σε έκταση 2.100 στρεμμάτων, με “πρόσωπο” στην παραλία μεγαλύτερο του 1 χιλιομέτρου. Θα αναπτυχθούν 4 μονάδες, συνολικής δυναμικότητας περίπου 1.300 κλειδιών και άνω των 3.000 κλινών, ενώ προβλέπεται επίσης η κατασκευή κέντρου spa, συνεδριακών χώρων, αλλά και πλήθους αθλητικών υποδομών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου