Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2022

Παράκαμψη Πύλου

 


Σε δημοσίευμα στην εφημερίδα “Ελευθερία” στις 3 Φεβρουαρίου διαβάσαμε έκπληκτοι ότι αναδείχθηκε μειοδότης για τον δρόμο Αεροδρόμιο – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη η ομάδα εταιρειών «ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Ιντρακάτ», αλλά στο έργο δεν περιλαμβάνεται η Παράκαμψη της Πύλου. Δηλαδή ο μόνος δρόμος που είχε Μελέτη Όδευσης από το 1995-97 επί Δημαρχοντίας Ιωάννη Βρεττάκου και ήταν το πιο ώριμο κομμάτι του εν λόγω έργου τώρα θα εξαιρεθεί και για ποιό λόγο άραγε. Το έργο δεν αφορά μόνο την πόλη της Πύλου αλλά χιλιάδες επισκέπτες και πολίτες που κινούνται νότια προς Μεθώνη, Φοινικούντα, Κορώνη, και αντίθετα, και οι οποίοι θα ταλαιπωρούνται και θα καίνε καύσιμα αδίκως. Ο οδικός άξονας αυτός αφορά στην ανάπτυξη του εμπορίου, του τουρισμού, των αγροτικών καλλιεργειών και κάθε έκφανση της ζωής μας.
 

Η ανακοίνωση από το Υπουργείο για την εξαίρεση της Παράκαμψης Πύλου αποδεικνύει την πλήρη διάλυση των υπηρεσιών αλλά κυρίως το έλλειμμα διοίκησης στο Ελληνικό Δημόσιο. Ποιος δίνει εντολή για να γίνει ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που θα εξυπηρετεί όλη την Πυλία, τόσο τους κατοίκους όσο και τους επισκέπτες αλλά και την εμπορική κίνηση, και δέχεται να περνάνε όλα τα τροχοφόρα μέσα από την Κεντρική Πλατεία της Πύλου; 

Νταλίκες, φορτηγά, τρακτέρ, τροχόσπιτα και χιλιάδες αυτοκίνητα όλα μέσα από την Πύλο ενώ δεν επιθυμούν να έλθουν στην Πύλο. Ποιός είναι ο δήμαρχος που το αποδέχεται αυτό χωρίς να αντιδρά σε τίποτα και να μην γνωρίζει καν τι γίνεται; Καλούμε τον κ. Καρβέλα να μας ενημερώσει με χάρτες, έγγραφα και στοιχεία, με πλήρη φάκελο στο Δημοτικό Συμβούλιο διά ζώσης και με συμμετοχή των παραγωγικών τάξεων. Πότε έμαθε ο Δήμος και με τι έγγραφο ότι γίνεται διαγωνισμός με ΣΔΙΤ το 2018 και πότε απεντάχθηκε η παράκαμψη της Πύλου, ως ακριβή δήθεν, ή ότι είχε έλλειμμα Μελετών και από ποιόν; 

Ο αυτοκινητόδρομος από την Καλαμάτα έως την Μεθώνη είναι όνειρο της Πυλίας για δεκαετίες. Εμείς ως δημοτική παράταξη είχαμε παρουσιάσει ολοκληρωμένο άρθρο με την αναγκαιότητα του έργου ΣΔΙΤ με την Σύνδεση της Μεθώνης έως την Κορώνη. Όμως άλλα σχεδιάζει το Υπουργείο, άλλα ο Δήμος και άλλα η Περιφέρεια. Κανένας δεν δίνει λογαριασμό στον άλλο και κανένας δεν σκέφτεται τον πολίτη. Ζητήσαμε από τον κ. Καρβέλα, δήμαρχο του Δήμου Πύλου Νέστορος, να μας ενημερώσει μέσω των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης αλλά δεν πήρε καμία πρωτοβουλία. Όχι τώρα, εδώ και δύο χρόνια που είναι δήμαρχος δεν μας έχει δείξει ποτέ ένα χάρτη με την όδευση του Νέου Δρόμου. 

Συζητήσαμε το 2019 να επισκεφθούμε όλοι μαζί με τον δήμαρχο το υπουργείο αλλά ο κ. Καρβέλας δεν υλοποίησε αυτή την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Παρότι ζητάμε στο Δημοτικό Συμβούλιο με επιστολές μας περίπου 75 τον αριθμό ενημέρωση για πολλά θέματα του Δήμου ο κ. Καρβέλας δεν μας έχει απαντήσει γραπτώς ποτέ! 

Σε ανακοίνωση που έκανα στο facebook αφού είμαστε η μοναδική δημοτική παράταξη που αντέδρασε άμεσα και ανέδειξε το πρόβλημα συνέλεξα τα εξής στοιχεία: 

Ο κ. Καφαντάρης τέως Δήμαρχος μας είπε απαντώντας μου στο facebook στις 03/02/2022 ότι, «Η Μελέτη παράκαμψης Πύλου ήταν ενταγμένη στην Προμελέτη την οποία είχε πληρώσει ο αείμνηστος Βασίλης Κωνσταντακόπουλος και αφορούσε τον δρόμο Ρωμανού Παράκαμψη Γιάλοβας και Πύλου πολλά χρόνια πριν, νομίζω το 1997 επί Νομάρχη Φωτέα. 

Εμείς ως δημοτική αρχή είχαμε διασφαλίσει ότι η παράκαμψη της Πύλου θα ήταν μέσα στο σχεδιασμό του όλου έργου. Από 1/9/2019 υπάρχει άλλη δημοτική αρχή που θα έπρεπε να παρακολουθεί το έργο......» 

Δηλαδή μας δήλωσε ο κ. Καφαντάρης ότι υπήρχαν μελέτες από την εποχή των αείμνηστων Ι. Βρεττάκου (δήμαρχος), Φωτέα (νομάρχης) Β. Κωνσταντακόπουλου (δωρητής) και είχε διασφαλίσει ο κ. Καφαντάρης όσο ήταν δήμαρχος από το 2010-2019 ότι το έργο θα περιλαμβάνει και την Παράκαμψη Πύλου που άλλωστε είχε και μελέτες πολλά χρόνια πριν. Όμως το έργο προκηρύχθηκε τον Μάιο του 2019 και τότε δήμαρχος ήταν ο κ. Καφαντάρης έως και τον Αύγουστο 2019. Άρα τι διασφάλισε άραγε; Ήταν η Παράκαμψη μέσα και που φαίνεται αυτό σε ποιό έγγραφο; 

Σε νέα δηλώσή του στην “Ελευθερία” στις 09-02-2022 ο κ. Καφαντάρης αφού είχε επισκεφθεί τον. κ. Ιωάννη Καρνέση Γενικό Διευθυντή στο Υπουργείο Υποδομών μας ανακοινώνει τα ακριβώς αντίθετα, δηλαδή ότι το έργο δεν είχε μελέτες και ότι θα τις κάνει τώρα! Και ο κ. Καφαντάρης συμφωνεί με αυτό και μας προτρέπει τώρα να πάρουμε νέα απόφαση για να γίνουν νέες μελέτες και να βρεθεί άλλος τρόπος χρηματοδότησης. Για να μας ξανασώσει ο κ. Καφαντάρης που μας είχε σώσει πάλι πριν υποτίθεται και είχε διασφαλίσει τι άραγε, ότι θα μείνει η Πύλος εντελώς στον αέρα!!!! 

Γράφει ο κ. Καφαντάρης: “Μετέφερα λοιπόν στον κύριο Καρνέση, την έκπληξη και την δυσφορία μας για το ότι δεν έχει συμπεριληφθεί η παράκαμψη στο υπό υλοποίηση έργο και φυσικά την φωνή αγωνίας που εκφράζουν οι συμπολίτες μου γι’ αυτή την αρνητική εξέλιξη, για ένα έργο το οποίο οι περιβαλλοντικοί του όροι έχουν υπογραφεί το 2013 και είναι σε ισχύ μέχρι το 2023. Ο κύριος Καρνέσης, αντιλαμβανόμενος, το τεράστιο πρόβλημα που θα δημιουργηθεί στον αστικό ιστό της Πύλου, μη έχοντας άλλη διέξοδο για την Μεθώνη κλπ , και αφού με ενημέρωσε ότι υπάρχει η οριζοντιογραφία του έργου, μου μετέφερε την άποψη ότι θα πρέπει το υπουργείο να ολοκληρώσει τις μελέτες που χρειάζονται έτσι ώστε στη συνέχεια να βρεθούν οι χρηματοδοτικοί πόροι της υλοποίησής του. 

Μετά από αυτή την ενημέρωση την οποία είχαμε σήμερα, θα ζητήσουμε ως δημοτική παράταξη με επιστολή που θα καταθέσουμε στην Δήμο, την άμεση σύγκλιση του Δημοτικού μας Συμβουλίου ώστε με απόφασή του να ζητήσει από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών την εκπόνηση των απαραίτητων μελετών έτσι ώστε το έργο της Παράκαμψης της Πύλου να μπορέσει να υλοποιηθεί.” ( Άρθρο κ. Καφαντάρη στην “Ελευθερία 09-02-2022). 

Επιπρόσθετα, ο πρώην δήμαρχος Πύλου κ. Γιώργος Χρονόπουλος επιβεβαίωσε τα όσα έγραψα στο facebook για την ωριμότητα του έργου και τις μελέτες που υπήρχαν, και έχοντας και αυτός την ίδια αγωνία με εμάς έγραψε σχετικά, 

Γράφει ο κ. Χρονόπουλος: «Επιβεβαιώνω ότι επί Δημαρχοντίας μου (2007-2010) όταν έγινε η μελέτη του δρόμου από την Νομαρχία με Νομάρχη τον κ. Δράκο μιας και δεν περιελάμβανε την παράκαμψη της Πύλου με προφορική πίεση που ασκήσαμε σαν δημοτική αρχή και με την σύμφωνη γνώμη και βοήθεια του κ. Δράκου συμπεριελήφθη η ήδη υπάρχουσα μελέτη που αναφέρεις! (1997 Δημαρχοντία Ι. Βρεττάκου και Φωτέα Νομάρχη). Μάλιστα η Παράκαμψη είχε τρεις (3) εξόδους προς Πύλο: Μιά στο “Μηδέν”, δεύτερη στο δρόμο προς Κυνηγού και τέλος Τρίτη στο ύψος του ISO (Οκταγκον)». 

Άρα είχαμε την μελέτη επί δημαρχοντίας Ιωάννη Βρεττάκου ο οποίος και οραματίστηκε το έργο και την ανάγκη για την Παράκαμψη της Πύλου (Περιφερειακός) και την Παράκαμψη της Γιάλοβας το 1997 με την ένταξη της από τον αείμνηστο Παναγιώτη Φωτέα Νομάρχη στα οδικά έργα της Νομαρχίας. Επιπρόσθετα, είχαμε την επικαιροποίηση της μελέτης και την ένταξη της στο σχεδιασμό της Νομαρχίας το 2007 επί δημαρχοντίας Γεωργίου Χρονόπουλου και Νομάρχη Π. Φωτέα. Είχαμε και την έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων το 2013 όπως μας πληροφορεί ο κ. Καφαντάρης. Από το 2013 και μετά έως το Μάιο του 2019 που προκηρύχθηκε ποιός διοικεί τον Δήμο ρωτάμε εμείς; Γιατί οι κυβερνήσεις από το 2013 έως το 2018 δεν έκαναν τίποτα αλλά ούτε ο Δήμος επί Δημαρχοντίας Καφαντάρη; Οι πολίτες ζητούν την Παράκαμψη της Γιάλοβας και της Πύλου για να έχουν ασφαλή δρόμο δεν ζητούν μελέτες και Εγκρίσεις Περιβαλλοντικών Όρων που μένουν στα συρτάρια ως έγγραφα; Το να λέει κάποιος ότι ευχαριστούμε τον πρωθυπουργό που ολοκληρώθηκε η Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων το 2013 και μετά για πέντε χρόνια δεν κάνει τίποτα σημαίνει ότι ακυρώνει το έργο αυτό που υποτίθεται ότι Τιμά! 

Ποιό αόρατο χέρι άλλαξε τον Σχεδιασμό; 

Ο κ. Καφαντάρης όταν του είπε ο κ. Καρνέσης ότι δεν υπάρχουν μελέτες γιατί δεν απάντησε ότι υπάρχουν μελέτες αυτές που αναφέρει στο δικό μας σχόλιο, και μας καλεί να κάνουμε τώρα νέες μελέτες. Πώς έγινε και εγκρίθηκε μάλιστα από το 2013 η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αφού δεν υπήρχαν Μελέτες του Έργου για ποιό έργο, το ανύπαρκτο μελετητικά έδωσαν έγκριση ότι η υλοποίησή του είναι σύννομη με τους Περιβαλλοντικούς Όρους; 

Πότε έλεγε την αλήθεια ο κ. Καφαντάρης, στις 03/02/2022, στις 09/02/2022 ή ποτέ; Ο κ. Καρνέσης και το υπουργείο, εάν ορθώς μεταφέρει τις απόψεις του ο κ Καφαντάρης, σε ποια χώρα ζει όπου σχεδιάζει σύγχρονο αυτοκινητόδρομο για την Πυλία, αλλά ξεχνά να ασχοληθεί και να συνδέσει την Πρωτεύουσα του Δήμου, την Πύλο. 

Άραγε η δημιουργία τριών υπο-περιοχών ΠΟΤΑ (Ρωμανός, Πύλος και Κυνηγός) και χιλιάδων τουριστών τόσο για τα Ξενοδοχεία της ΤΕΜΕΣ όσο και των άλλων ξενοδοχείων στην περιοχή, αλλά κυρίως των επισκεπτών στο Ανάκτορο του Νέστορα, στο Μουσείο της Χώρας, στο Λιμένα της Πύλου, στα Κάστρα και στις παραλίες του Δήμου θα περνούν από την κεντρική πλατεία της Πύλου; 

Το πιο σημαντικό και φθηνό κατασκευαστικά έργο είναι η Παράκαμψη της Πύλου για τρεις λόγους: α) Οι πολίτες γνώριζαν από που θα περνούσε ο δρόμος από το 1997 και δεν έχουν γίνει κατοικίες αφού δεν δινόντουσαν άδειες και έτσι οι απαλλοτριώσεις θα είναι φθηνές, β) το ανάγλυφο του έργου είναι επίπεδο πάνω από τα τελευταία σπίτια της Πύλου χωρίς ιδιαίτερες κλίσεις, γ) είναι το πιο σημαντικό διότι θα δέχεται όλο το φόρτο των οχημάτων και από το ταχύ πλέον ρεύμα της Πάτρας – Παράκαμψη Γιάλοβας αλλά και από τα ταχύ ρεύμα του νέου δρόμου από Ριζόμυλο. Δηλαδή βάζουμε δύο ισχυρά “ποτάμια” ταχείας ροής να περνάνε μέσα από το λαιμό μπουκαλιού (bottleneck) της πλατείας της Πύλου!! 

Ποιός υπηρεσιακός, συγκοινωνιολόγος ή μελετητής και ποιος υπουργός δέχθηκε τέτοιο Έγκλημα Στρατηγικής; Οι υπεύθυνοι πρέπει να λογοδοτήσουν και να αλλάξει η απόφασή τους άμεσα. Να αποτελέσει ο δρόμος μέρος του ΣΔΙΤ τώρα και να μην υπογραφεί σύμβαση με τον ανάδοχο εκτός εάν λυθεί τώρα ο Γόρδιος Κόμβος που μόνοι τους δημιούργησαν. Δεν θέλω να πιστεύω ότι αυτό έγινε στην διαδικασία του «ανταγωνιστικού διαλόγου» μεταξύ υπουργείου και εταιρειών, για να χαρίσουν μερικά εκατομμύρια στον εργολάβο αφαιρώντας ένα κομμάτι αλλά κρατώντας τα 255 εκατομμύρια σταθερά, γιατί τότε πρέπει να έχουμε Ειδικό Δικαστήριο. 

Δυστυχώς ο κ. Καφαντάρης δεν ασχολήθηκε ποτέ με τα μεγάλα έργα που απαιτεί ο Δήμος Πύλου Νέστορος και γι’ αυτό τον λόγο κανένα δεν ολοκληρώθηκε στα 9 έτη που ήταν δήμαρχος. Ο νέος δρόμος που μόνο εμείς προτείναμε στο πρόγραμμά μας και είναι αναγκαίος ως ομφάλιος λώρος για την σύνδεση της Χώρας με τον Κόμβο Κορυφασίου ακόμα δεν έχει μελετηθεί. Η σύνδεση της Χώρας με το Βλαχόπουλο με σύγχρονο δρόμο και η Παράκαμψη της Μεταμόρφωσης είναι στα χρονοντούλαπα του Δήμου και της Περιφέρειας δεκαετίες. 

Για την Παράκαμψη της Πύλου, ακόμα και τώρα, δημόσιοι λειτουργοί πληροφορούν τον κ. Καφαντάρη εάν υπάρχει ή όχι μελέτη και εκείνος τους ακούει χωρίς καμία αντίδραση. 

Όφειλε να πάει στο υπουργείο με πλήρη Φάκελλο από τα πεπραγμένα του τα 9 έτη που ήταν δήμαρχος και όχι να τους ακούει άβουλος ότι τάχα δεν υπήρχαν μελέτες. Έτσι έφτασε ο κ. Καφαντάρης να μας ζητάει να συμφωνήσουμε να κάνουμε νέες μελέτες και να βρούμε μετά χρηματοδότηση… Τώρα μετά από 25 έτη αναμονής ξανά από την αρχή; 

Όσο ο κ. Καρβέλας είναι ανύπαρκτος δήμαρχος και ο κ. Καφαντάρης συμπεριφέρεται σαν να μην ήταν δήμαρχος επί 9 έτη, ο Δήμος Πύλου θα μαραζώνει. Τα προβλήματα θα διογκωθούν απότομα όταν επιστρέψει ο κόσμος στην μετά πανδημία εποχή, και όταν θα ανοίξουν όλες οι τουριστικές μονάδες στην περιοχή με 100% πληρότητα. Τότε όμως θα δυσφημίζουμε την περιοχή όντας ανέτοιμοι με τις υποδομές μας. Η παράκαμψη της Πύλου πρέπει να δοθεί τώρα στον οιωνεί ανάδοχο και να μπει στην σύμβαση ΣΔΙΤ και να αφήσουν τα παιχνίδια με το μέλλον μας.

2 σχόλια:

  1. Τελικά μόνο εσύ και ο πατέρας σου είσαστε οραματιστές; Όλοι οι άλλοι είναι άχρηστοι;
    Και γιατί δεν έχεις όραμα και για τις οικονομικές σου επιχειρήσεις που καμμιά δεν έχει στεφθεί με επιτυχία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. αν οι πυλιοι δεν ξεσηκωθουν τα προβληματα κυκλοφοριας στην πολη θα γινουν αλυτα και η πολη θα νεκρωθει.οι δρομοι της δεν αντεχουν τοση κινηση που θα προκυψει και τοτε το προβλημα θα λυθει βιαια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή