Αυτό αναφέρει σε άρθρο του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αναπληρωτής υπουργός Νίκος Παπαθανάσης, μιλώντας για τα 13 έργα ΣΔΙΤ που αναμένεται να συμβασιοποιηθούν, ενώ το κόστος επένδυσης για όλα ανέρχεται σε 2,6 δισ. ευρώ.
Στο άρθρο του ο κ. Παπαθανάσης αναφέρει ποια είναι αυτά τα 13 έργα και υπογραμμίζει ότι «τα έργα ΣΔΙΤ αποτελούν βασικά αναπτυξιακά εργαλεία με πολλαπλασιαστικά οφέλη ως προς την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας σε περιφερειακό επίπεδο».
Μεταξύ άλλων αναφέρει: «Ένας από τους βασικότερους πυλώνες της αναπτυξιακής πολιτικής της κυβέρνησης είναι οι Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Πρόκειται για ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο παροχής έργων και υπηρεσιών υψηλής ποιότητας προς τους πολίτες, το οποίο θα αξιοποιήσει με το βέλτιστο τρόπο ένα σημαντικό ποσοστό των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης. Είναι συμβάσεις, μακροχρόνιου τύπου στην πλειονότητά τους, μεταξύ ενός δημόσιου κι ενός ιδιωτικού φορέα. Σε αυτές το Δημόσιο διατηρεί την κυριότητα του ακινήτου και την ισχυρή εποπτεία της υλοποίησης του έργου. Εξασφαλίζουν ένα απόλυτα διαφανές συμβατικό πλαίσιο, που περιλαμβάνει διαδικασίες ανάθεσης απολύτως σύμφωνες με τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες, ενώ η υποστήριξη της δημοπράτησης και υλοποίησης των έργων εποπτεύεται από τη Γενική Γραμματεία Ιδιωτικών Επενδύσεων και ΣΔΙΤ του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Μέχρι τώρα έχουν εγκριθεί συνολικά 28 έργα ΣΔΙΤ και στις 13 Περιφέρειες της χώρας. Για 13 από αυτά έχουν ολοκληρωθεί ή αναμένεται να ολοκληρωθούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες και να συμβασιοποιηθούν εντός του 2022.
Στα 13 αυτά έργα από την Περιφέρεια Πελοποννήσου, εκτός του δρόμου Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, θα συμβασιοποιηθεί και η Μαρίνα Ναυπλίου.
Β.Β.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου