Ξεκινά, επιτέλους, η κατασκευή του δρόμου “Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη”
Με ξεκάθαρα πολιτικά μηνύματα ενότητας με τον πρώην πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά και μη αφήνοντας περιθώριο παρερμηνειών από κανέναν, ξεκίνησε και ολοκλήρωσε τη χθεσινή του ολιγόωρη περιοδεία στην Καλαμάτα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, για την υπογραφή της σύμβασης του οδικού άξονα «Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη».
Όχι μόνο έφτασαν στο χώρο του αεροδρομίου Καλαμάτας, όπου πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση, επιβαίνοντας στο ίδιο τζιπ, αλλά ο κ. Σαμαράς έλαβε το λόγο μιλώντας εκτενώς ακριβώς πριν από τον πρωθυπουργό, αναφερόμενος με έμφαση στα μεσσηνιακά θέματα και τη διακυβέρνησή του, αλλά και στο σημαντικό έργο που επιτελείται τώρα από την κυβέρνηση της Ν.Δ.
Αίσθηση προκάλεσε, αποσπώντας θερμά χειροκροτήματα (αλλά και δυσθυμία σε κάποια αντισαμαρικά στελέχη που δεν έκρυψαν την ενόχλησή τους, αν και βρίσκονταν στις πρώτες σειρές των θέσεων), ότι ο πρωθυπουργός αφιέρωσε σημαντικό μέρος της ομιλίας του στον Αντώνη Σαμαρά και στην κυβέρνησή του, αναγνωρίζοντας ότι το συγκεκριμένο οδικό έργο είναι δικό του, αλλά και υπογραμμίζοντας με ένταση ότι η κυβέρνηση Σαμαρά έπεσε «επειδή την έριξαν ο ΣΥΡΙΖΑ με τις ψήφους της Χρυσής Αυγής», όπως είπε χαρακτηριστικά.
Επίσης ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στη συμβολή του Αντώνη Σαμαρά, λέγοντας ότι τμήμα των μελετών και άλλες σημαντικές διαδικασίες που το αφορούν ολοκληρώθηκαν από την κυβέρνησή του.
Μίλησε ακόμα για άλλα τρία σημαντικά έργα «που τρέχουν» στην περιοχή: την ανάδειξη αναδόχου για την παράκαμψη της Γιάλοβας (40 εκατ. ευρώ), καθώς στο επόμενο διάστημα ξεκινά η κατασκευή της, ενώ το έργο βελτίωσης της 9ης επαρχιακής οδού Σουληνάρι – Κρεμμύδια – Κορυφάσιο (4,5 εκατ. ευρώ) ολοκληρώνεται τον Αύγουστο. Επίσης, ανακοίνωσε ότι έχει δοθεί εντολή στον παραχωρησιούχο της Ολυμπίας Οδού για την εκπόνηση μελετών στο τμήμα Πύργος – Αλφειός – Καλό Νερό – Τσακώνα, έργο που δρομολογείται.
Υπενθύμισε ότι το αεροδρόμιο, όπου έγινε η εκδήλωση, φέρει το όνομα του Βασίλη Κωνσταντακόπουλου, σημειώνοντας ότι κάθε χρόνο σπάει ρεκόρ αφίξεων. Και πρόσθεσε: «Ένα αεροδρόμιο που τοποθέτησε τη Μεσσηνία μας στην καρδιά του παγκόσμιου τουριστικού χάρτη. Γιατί, ναι, αυτή είναι η αλήθεια! Σήμερα η πατρίδα μας, η Μεσσηνία, είναι τουριστικός προορισμός, είτε από το εξωτερικό είτε κι από το εσωτερικό. Κι αυτό αποδεικνύεται συν τοις άλλοις από τον αριθμό των νέων επιχειρήσεων που έχουν ιδρυθεί την τελευταία 5ετία: περισσότερες από 2.500 επιχειρήσεις έχουν αρχίσει δραστηριότητα στο νομό!».
Ο κ. Σαμαράς αναφέρθηκε ακόμη στη λειτουργία του Διεθνούς Κέντρου Αεροπορικής Εκπαίδευσης στην 120 ΠΕΑ, όπου μέσα στο Μάιο φθάνουν τα δύο καινούρια, σύγχρονα εκπαιδευτικά αεροσκάφη M346, ενώ αναλυτική αναφορά έκανε και για το δρόμο Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη,
Αναφέρθηκε σε όλα όσα έγιναν για το δρόμο την περίοδο 2012 – 2014, σημειώνοντας ότι χάρις στη σημαντική αυτή προσπάθεια έγινε χθες δυνατή η υπογραφή της σύμβασης.
Μίλησε και για άλλα μικρότερα έργα που δρομολογούνται στη Μεσσηνία, και κατέληξε: «Γιατί, είμαστε εμείς, η παράταξη της Νέας Δημοκρατίας, η παράταξη των μεγάλων έργων και των μεγάλων αποφάσεων, η παράταξη που δείχνει τον έναν και μόνο δρόμο που έχει η χώρα: το δρόμο της προόδου, το δρόμο της ελπίδας, της προκοπής, της ανάπτυξης!».
Αλλά και από την εκρηκτική ανάπτυξη ενός τουριστικού προϊόντος υψηλοτάτης ποιότητος. Ένα τουριστικό προϊόν το οποίο οφείλεται, πρωτίστως, στο όραμα ενός ανθρώπου ο οποίος δε συμβιβάστηκε με τις δυσκολίες τις οποίες αντιμετώπισε καθ’ όλη τη διάρκεια της πολυκύμαντης διαδρομής του», είπε αναφερόμενος στον καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλο, και προσθέτοντας ότι άξιος συνεχιστής του είναι ο γιος του Αχιλλέας.
Κάνοντας εκτενή αναφορά στην κυβέρνηση Σαμαρά και τον ίδιο τον πρώην πρωθυπουργό, ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε: «Όμως, ο δρόμος αυτός δε θα είχε ποτέ φτάσει στο σημείο να δρομολογηθεί χωρίς την ενεργό συμμετοχή, το ενδιαφέρον – μερικές φορές ξέρετε πόσο πεισματάρης είναι- του ίδιου του Αντώνη Σαμαρά. Είναι δικό του έργο σε μεγάλο βαθμό.
Ήταν αυτός ο οποίος σε πολύ δύσκολες συγκυρίες, όταν ήμασταν μαζί στην κυβέρνηση, στα δύσκολα μνημονιακά χρόνια, ωρίμασε τις απαραίτητες μελέτες, ολοκλήρωσε τις περιβαλλοντικές μελέτες. Στη συνέχεια, για μια τετραετία η τύχη αυτού του έργου, όπως και πολλών άλλων, αγνοείτο. Βέβαια, για το Πάτρα – Πύργος, αγαπητέ Αντώνη, δεν αγνοείτο ακριβώς η τύχη του. Πήραν ένα έργο το οποίο ήταν δρομολογημένο, το έσπασαν σε οκτώ κομμάτια, το έδωσαν στον αγαπημένο τους εργολάβο με αντάλλαγμα να φτιάξει “ΣΥΡΙΖΑ channel”. Δεν έγινε απολύτως τίποτα.
Έπρεπε να έρθουμε εμείς στη συνέχεια, με πολύ δύσκολες διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να ξεμπλοκάρουμε το έργο, έτσι ώστε και αυτό πια να είναι ένα έργο το οποίο κατασκευάζεται και σε λιγότερο από δύο χρόνια να είναι έτοιμο και να παραδοθεί στους πολίτες.
Βέβαια, με αυτό τον τρόπο νομίζω ότι η ιστορία αυτού του δρόμου συνοψίζει και με έναν ενδιαφέροντα και ενδεικτικό τρόπο την ιστορία όλης της προηγούμενη δεκαετίας.
Και έρχονται και μας λένε, εμείς, λέει ο ΣΥΡΙΖΑ, “σας βγάλαμε από τα μνημόνια”. Ποια μνημόνια; Το 2014 – ήμουν μέρος των διαπραγματεύσεων, ξέρω πάρα πολύ καλά για τι μιλάω – η διαφορά που χώριζε τότε την ελληνική κυβέρνηση με τους πιστωτές ήταν ελάχιστη. Και σίγουρα, εάν η κυβέρνηση δεν είχε πέσει και αν οι πιστωτές έδειχναν και μια λίγο καλύτερη διάθεση, θα μπορούσαμε να είχαμε κλείσει την περιβόητη 5η αξιολόγηση και να προχωρήσουμε, χωρίς σε καμία περίπτωση να χρειαστεί τρίτο μνημόνιο.
Το τρίτο μνημόνιο, το επώδυνο τρίτο μνημόνιο που έκοψε μισθούς, τσάκισε τις συντάξεις, μας επέβαλε φόρους, ήταν αποκλειστικό δημιούργημα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και της καταστροφικής διαπραγμάτευσης, η οποία έγινε το πρώτο εξάμηνο του 2015.
Αισθάνομαι, αγαπητέ μου Αντώνη, την ανάγκη να τα πω αυτά τα πράγματα και παρουσία σου, διότι καθώς ξεκινά η προεκλογική περίοδος, είναι καλό να αποκαταστήσουμε λίγο εδώ την ιστορική αλήθεια. Διότι κάποιοι έρχονται τώρα πάλι και μας λένε: “δώστε μας, λέει, την ευκαιρία να κυβερνήσουμε για πρώτη φορά, χωρίς μνημόνια”.
Τους απαντώ: Πρώτον, τα μνημόνια τα φέρατε εσείς. Δεύτερον, αν πάτε να κάνετε αυτά τα οποία λέτε, θα μας ξαναβάλετε σε μνημόνια τάχιστα. Κι επειδή οι πολίτες τα γνωρίζουν όλα αυτά, δεν πρόκειται για δεύτερη φορά να πιστέψουν το παραμύθι».
Τέλος, ο πρωθυπουργός μίλησε για σημαντική αναπτυξιακή δυναμική της Μεσσηνίας, ενημέρωσε ότι η σύμβαση παραχώρησης του αεροδρομίου προχωρεί και σύντομα θα περάσει στη δεύτερη φάση, ενώ εκτίμησε ότι μέχρι τέλος του έτους θα έχει κατοχυρωθεί ο σχετικός διαγωνισμός.
Αμέσως μετά, έγινε η υπογραφή της σύμβασης ΣΔΙΤ για την κατασκευή του δρόμου.
Της Βίκυς Βετουλάκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου