Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024

ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΔΡΟΜΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑ – ΜΕΘΩΝΗ Καταβολή 3,3 εκ. ευρώ για απαλλοτριώσεις

 


Πάνω από 3,3 εκ. ευρώ κατατέθηκαν για την πληρωμή των απαλλοτριώσεων για το σημαντικό έργο του οδικού άξονα Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, ανοίγοντας τον δρόμο για την ουσιαστική έναρξη υλοποίησης του έργου. Πρόκειται για συνολικό ποσό 3.312.337,55 ευρώ που αφορά τμήμα 7,1 χιλιομέτρων, από την Ανάληψη έως την Καρποφόρα, κοντά στο Τζάνε, μετά και τον δρόμο προς Πεταλίδι και Κορώνη, χ.θ. 11+008,58 έως χ.θ. 18+188,96, το οποίο περιλαμβάνει τις παρακάμψεις Βελίκας και Ριζόμυλου.

Ειδικότερα, στην απόφαση της αρμόδιας διεύθυνσης του υπουργείου Υποδομών, με θέμα “Ειδοποίηση παρακατάθεσης αποζημίωσης ακινήτων, δικηγορικής αμοιβής και δικαστικών εξόδων, για τα ακίνητα που έχουν απαλλοτριωθεί με την υπ΄ αρ. 401013/16.12.2022 (Δ΄1003) απόφαση της Προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Προδιαγραφών, Μητρώων και Απαλλοτριώσεων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για την κατασκευή του έργου: 

«Οδικός άξονας νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη, υποτμήμα 2: Ανάληψη - Καρποφόρα (χ.θ. 11+008,58 έως χ.θ. 18+188,96)”, αναφέρεται: “Ειδοποιούμε: 1. Τα πρόσωπα, που έχουν ή αξιώνουν εμπράγματα δικαιώματα στα ακίνητα που έχουν απαλλοτριωθεί με την απόφαση που αναφέρεται στο θέμα, ότι η αποζημίωση των εκτάσεων και των επικειμένων τους, όπως σημειώνονται στα σχετικά κτηματολόγια, έχει κατατεθεί στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων Αθηνών με την έκδοση του υπ’ αρ. 22341/25.9.2024 γραμματίου παρακαταθήκης ποσού 2.318.636,30 ευρώ και του υπ’ αρ. 22338/25.9.2024 γραμματίου παρακαταθήκης ποσού 993.701,25 ευρώ, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 7Α του ν. 2882/ 2001 (Α΄17). Η αποζημίωση έχει κατατεθεί υπέρ των φερόμενων ως ιδιοκτητών κατά τις ενδείξεις των σχετικών κτηματολογίων, σε συνδυασμό με τις ενδείξεις της καθοριστικής των αποζημιώσεων απόφασης και θα καταβληθεί στα πρόσωπα που θα αναγνωριστούν δικαιούχοι με δικαστική απόφαση. 

2. Τους δικηγόρους, που παραστάθηκαν υπέρ των προσώπων που έχουν ή αξιώνουν εμπράγματα δικαιώματα στα ακίνητα που έχουν απαλλοτριωθεί με την απόφαση που αναφέρεται στο θέμα, ότι η αμοιβή και τα έξοδά τους έχουν κατατεθεί στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων Αθηνών με την έκδοση: α) του υπ’ αρ. 22340/25.9.2024 γραμματίου παρακαταθήκης ποσού 613,60 ευρώ υπέρ του δικηγορικού συλλόγου Αθήνας, β) του υπ’ αρ. 22337/25.9.2024 γραμματίου παρακαταθήκης ποσού 19.399,73 ευρώ υπέρ του δικηγορικού συλλόγου Θεσσαλονίκης και γ) του υπ’ αρ. 22339/25.9.2024 γραμματίου παρακαταθήκης ποσού 2.444,36 ευρώ υπέρ του δικηγορικού συλλόγου Καλαμάτας. Η ειδοποίηση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως”. 

Στην απόφαση αυτή αναφέρεται ότι ελήφθη υπόψη “ο πίνακας παρακατάθεσης αποζημιώσεων με ημερομηνία 28.05.2024, όπως έχει συνταχθεί σε εκτέλεση της υπ’ αρ. 42/2024 απόφασης του Μονομελούς Εφετείου Καλαμάτας (Διαδικασία του άρθρου 7Α). 

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 

Στο μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκονται εργασίες στο τμήμα της ευθείας Ασπρόχωμα - Μεσσήνη, στο ύψος των ιδιωτικών ΚΤΕΟ και μέχρι μετά την “Καρυδιά”, στο ύψος του αεροδρομίου, στη νότια πλευρά κάτω από τη γραμμή. Εχει οριοθετηθεί ο χώρος και γίνονται εκσκαφές προς τη γραμμή, τοποθετούνται γεωϋφάσματα και πέφτουν υλικά λατομείου για την εξυγιαντική στρώση του δρόμου. 

Προβλέπεται, σύμφωνα με την ενημέρωσή μας, να υπάρχει η ελάχιστη προβλεπόμενη απόσταση των 2,5 μέτρων του δρόμου που θα δημιουργηθεί, από τη γραμμή. Στο ίδιο τμήμα, από την “Καρυδιά” και προς το αεροδρόμιο, όπου έχει διαμορφωθεί ο χώρος για τη διαπλάτυνση του υφιστάμενου δρόμου, προχωρούν οι εργασίες για τη μετακίνηση του αρδευτικού καναλιού προς τη γραμμή. Και αυτό προκειμένου όλο το υπόλοιπο πλάτος του δρόμου να μείνει για τον οδικό άξονα, για το ρεύμα κυκλοφορίας προς την Καλαμάτα, με δύο ίχνη, δύο λωρίδες κυκλοφορίας. Και ο υφιστάμενος δρόμος πάνω από τη γραμμή θα μείνει με τις δύο λωρίδες κυκλοφορίας, με κατεύθυνση προς Μεσσήνη. 

* Οσον αφορά το αρχικό τμήμα του οδικού άξονα Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη από τον κόμβο του Ζαφείρη στο Ασπρόχωμα έως την ευθεία προς Μεσσήνη στου “Παναγάκια”, όπου προέκυψε η ανάγκη για αλλαγή χάραξης, γιατί προκαλούσε σοβαρά προβλήματα κυρίως σε μονάδα τυποποίησης αγροτικών προϊόντων στην περιοχή, στις νέες εγκαταστάσεις της, κοντά στον ποταμό Αρι, μελετάται άλλη λύση και αναμένεται να κατασκευαστεί καινούργια γέφυρα στον ποταμό. 

Γ.Σ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου