Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2007

ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ Η ΚΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ Αρχές του 2008 έργα για τη Νότια Ιόνια

Στις αρχές του 2008 θα αρχίσει η κατασκευή της Νότιας Ιόνιας Οδού (Ελευσίνα - Πάτρα - Τσακώνα) δήλωσε χθες στη Βουλή ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς, κατά τη διάρκεια συζήτησης της σύμβασης παραχώρησης για το δρόμο αυτό. Και πρόσθεσε ότι «πρόκειται για το μεγαλύτερο και δυσκολότερο από τα μεγάλα έργα που προωθούμε με την μέθοδο της παραχώρησης, ένα έργο-”μαμούθ” μήκους 365 χλμ. και συνολικού κόστους 2,8 δισ. ευρώ».
Δήλωσε δε εμφαντικά ότι ο προϋπολογισμός του είναι μεγαλύτερος από αυτόν της Αττικής οδού και της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου μαζί.
Οπως σημείωσε ο κ. Σουφλιάς, από τεχνικής πλευράς είναι ένα ιδιαίτερα απαιτητικό έργο συνολικού μήκους 365,4 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 283,7 χλμ. θα κατασκευαστούν από την αρχή, και όσον αφορά τα υπόλοιπα 81,7 χλμ., θα βελτιωθούν και θα αναβαθμιστούν σε αυτοκινητόδρομους υπάρχοντα τμήματα της οδού.
Υπέρ της κύρωσης της σύμβασης τάχθηκαν οι βουλευτές της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ (πλην του προέδρου της Βουλής Απ. Κακλαμάνη που καταψήφισε για «λόγους αρχής») και του ΛΑΟΣ. Καταψήφισαν οι βουλευτές του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ.
Παρουσιάζοντας αναλυτικά τα στοιχεία για το έργο ο κ. Σουλφιάς σημείωσε μεταξύ άλλων και τα εξής:
Η Βορειοδυτική Οδός Πελοποννήσου ανήκει στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο των σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων και οι προδιαγραφές της είναι καλύτερες από αυτές που ορίζει η Ευρωπαϊκή Ενωση. Από την αρχική προκήρυξη προβλεπόταν το πλάτος της να είναι 24,5 μέτρα, όποια κι αν ήταν η χάραξη.
Τελικά, ο δρόμος από Κόρινθο έως Πάτρα θα έχει πλάτος 26,5 μέτρα, με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε ρεύμα και με διαχωριστική νησίδα ασφαλείας ανάμεσα στα δύο ρεύματα.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο δρόμος αυτός θα εξυπηρετεί άνετα, με πλήρη ασφάλεια, υπερτρι
πλάσια κίνηση από τη σημερινή και θα επιτρέπει σε όλα τα σημεία του την ανάπτυξη ταχύτητας 120 χλμ. την ώρα.
Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται στα 2,8 δισ. ευρώ. Η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου είναι 550 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 20% του συνολικού κόστους, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ενωση.
Επισημαίνω ότι έχουν υπογραφεί μεταξύ του παραχωρησιούχου και τραπεζών 70 δανειακές συμβάσεις. Αυτό σημαίνει ότι είναι εξασφαλισμένη από σήμερα η χρηματοδότηση του έργου. Και μάλιστα, σημειώνω ότι δεν θα υπάρχει εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε στα έργα που κατασκευάστηκαν παλαιότερα με συμβάσεις παραχώρησης.
Στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου περιλαμβάνονται και η λειτουργία και συντήρηση των δρόμων της παραχώρησης, έναντι είσπραξης διοδίων. Και σε αυτό το έργο θα ισχύσει το σύστημα της χρέωσης ανάλογα με την διανυόμενη απόσταση με το κόστος ανά χλμ. να ανέρχεται σε 0,04 ευρώ.
Η σύμβαση έχει διάρκεια 30 χρόνια και η συνολική προθεσμία για την ολοκλήρωση της κατα
σκευής των έργων που περιλαμβάνονται στην σύμβαση παραχώρησης είναι 70 μήνες.
Παράλληλα, όμως, προβλέπονται οι ακόλουθες αποκλειστικές προθεσμίες για την ολοκλήρωση τμημάτων του έργου:
Εντός 42 μηνών ολοκληρώνεται το τμήμα Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος και η αναβάθμιση του τμήματος Ελευσίνα - Κόρινθος. Το υπόλοιπο τμήμα Πύργος -Τσακώνα μήκους 90 χλμ. θα πε
ραιωθεί μέσα στη συνολική προθεσμία των 70 μηνών.
ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Η Βορειοδυτική Οδός Πελοποννήσου (Οδικός Αξονας Ελευσίνα -Κόρινθος - Πάτρα και Πάτρα -Πύργος - Τσακώνα) έχει συνολικό μήκος 365,4 χλμ. και το έργο παραχώρησης περιλαμβάνει:
α) Την κατασκευή νέων τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου συνολικού μήκους 283,7 χλμ.
β) Την συμπλήρωση και βελτίωση υφιστάμενων τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου συνολικού μήκους 81,7 χλμ.
Αναλυτικότερα:Τα νέα τμήματα του σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου που θα κατασκευαστούν έχουν συνολικό μήκος 283,7 χιλιόμετρα. Τα 120 χλμ. του τμήματος Κόρινθος - Πάτρα, θα κατασκευαστούν με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση στα πρώτα 20 χλμ., από
κόμβο Τριπόλεως μέχρι Κιάτο, με πέντε λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση στο τμήμα έξοδος Πάτρας - διόδια Ρίου μήκους 6 χλμ., και όλο το υπόλοιπο τμήμα με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, διαχωριστική νησίδα ασφαλείας τύπου New Jersey και
συνολικό πλάτος 26,5 μέτρα. Επιπλέον, όλα τα τεχνικά έργα στο τμήμα αυτό των τριών λωρίδων ανά κατεύθυνση, έχουν πλάτος 33,15 μ., ικανό να δεχθεί την προσθήκη μιας τέταρτης λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, όπου και όταν αυτό καταστεί αναγκαίο.
Τα 163,7 χλμ., του τμήματος Πάτρα - Πύργος - Αλφειός - Τσακώνα θα έχουν τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδες καθοδήγησης και διαχωριστική νησίδα ασφαλείας στο τμήμα Πάτρα -Πύργος, και δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδες καθοδήγησης, διαχωριστικό διάζωμα New Jersey και ερείσματα ασφαλείας στα δύο άκρα της διατομής στο τμήμα Αλφειός - Τσακώνα.
Τεχνική Περιγραφή:
1. Στο τμήμα Κόρινθος - Πάτρα μήκους 120 χλμ. Ο δρόμος σε όλα τα δύσκολα ή περιβαλλοντικά ευαίσθητα σημεία του ακολουθεί νέα χάραξη όπου κυριαρχούν οι σήραγγες και οι κοιλαδογέφυρες. Ειδικότερα, νέα χάραξη έχουμε στις περιοχές Κιάτο, Γεληνιάτικα, Ξυλόκαστρο, Λυκοποριά, Μαύρα Λιθάρια, Αιγείρα, Πλάτανος, Ελίκη, Αίγιο, Σελιανίτικα, Αβυθος, Παναγοπούλα και Αραχωβίτικα.
Στα λοιπά τμήματα ακολουθείται η υφιστάμενη εθνική οδός όπου το σημερινό πλάτος των 12,5 μέτρων γίνεται 26,5 μέτρα και αλλάζουν με νέα βελτιωμένη χάραξη οι καμπύλες του δρόμου ώστε να επιτρέπεται σε αυτές η ασφαλής διέλευση με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα.
Επίσης στο πλαίσιο του τμήματος Κόρινθος - Πάτρα πρόκειται να κατασκευαστούν: Σήραγγες συνολικού μήκους 27,6 χλμ. μονού κλάδου, 61 γέφυρες άνω των 20μ. μήκους 4.500μ. εκ των οποίων η μεγαλύτερη έχει μήκος 180 μ., 13 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι με σύγχρονα γεωμετρικά χαρακτηριστικά, 135 ανισόπεδες διαβάσεις τοπικού δικτύου.
2. Στο τμήμα Πάτρα - Πύργος - Αλφειός μήκους 87,5 χλμ., ο νέος αυτοκινητόδρομος ακολουθεί
εντελώς νέα χάραξη, εκτός από τα 14,5 πρώτα χιλιόμετρα έξω από την Πάτρα. Επίσης στο πλαίσιο του τμήματος αυτού πρόκειται να κατασκευαστούν: 35 γέφυρες άνω των 20μ. μήκους 2.200μ. Σήραγγες συνολικού μήκους 820μ. 10 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι με σύγχρονα γεωμετρικά χαρακτηριστικά. 57 ανισόπεδες διαβάσεις τοπικού δικτύου.
3. Στο τμήμα Αλφειός - Καλό Νερό - Τσακώνα, μήκους 76,2 χλμ., σε όλα τα περιβαλλοντικά ευαίσθητα σημεία, σε μήκος 30 χλμ. και ειδικότερα στις θέσεις Επιτάλιο, Σαμικό, Ζαχάρω, Καλό Νερό, Κοπανάκι, ακολουθείται εντελώς νέα χάραξη. Στα λοιπά 46,2 χλμ. ακολουθείται γενικώς η χάραξη της υφιστάμενης εθνικής οδού, με πλήρη ανακατασκευή, υπερδιπλα-
σιασμό του πλάτους και νέα βελτιωτική χάραξη σε όλες τις καμπύλες.
Επίσης, στο τμήμα αυτό πρόκειται να κατασκευαστούν: 20 γέφυρες μεγάλες άνω των 20μ. σε μήκος 1.700μ. Σήραγγες και λοιπά υπόγεια τμήματα (cut and cover), συνολικού μήκους 600μ. 8 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι με σύγχρονα γεωμετρικά χαρακτηριστικά. 58 ανισόπεδες διαβάσεις
Εξυπηρέτηση οδηγών - υποστηρικτικές λειτουργίες: Για την καλύτερη διαχείριση του
αυτοκινητόδρομου και την εξυπηρέτηση των οδηγών σε όλο τον οδικό άξονα Ελευσίνα - Κόρινθος -Πάτρα και Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα προβλέπεται η ανάπτυξη μεταξύ άλλων και των ακόλουθων υποστηρικτικών λειτουργιών: Δημιουργία 8 Κέντρων Λειτουργίας
και Συντήρησης με διάθεση εγκαταστάσεων στην Πυροσβεστική και στην Τροχαία, καθώς και χώρων για εγκατάσταση εξοπλισμού συντήρησης. Ανάπτυξη 10 αμφίπλευρων Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ).
ΣΤH BOYΛΗ Η ΚΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ
Αρχές του 2008 έργα για τη Νότια Ιόνια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου