Παραδείσια - Τσακώνα: Αργεί η χρηματοδότηση
Διάβαση Καλογερικού: Ξεκινούν τα έργα
Νέες σήραγγες: Προχωρούν οι διανοίξεις
Τα προβλήματα παραμένουν όσον αφορά την υλοποίηση των εργασιών του νέου εθνικού δρόμου, στις προσβάσεις στη σήραγγα Ραψομμάτη και στο τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα που ανακατασκευάζεται. Παρά τις διαβεβαιώσεις που είχαν δοθεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ με αφορμή την επίσκεψη του νομάρχη Δημήτρη Δράκου στα εργοτάξια την 1η Απριλίου, δεν υπάρχει πρόοδος στη νομική εμπλοκή των εργασιών στο Ραψομμάτη και στη ροή χρηματοδότησης για το Παραδείσια - Τσακώνα. Αισιόδοξη, αντίθετα, είναι η πορεία των έργων της σύμβασης παραχώρησης, στις σήραγγες Αρτεμισίου και Νεοχωρίου κι εκτιμάται πως μέσα στον Ιούνιο θα ξεκινήσουν οι εργασίες στη διάβαση Καλογερικού.
Με τη συγκεκριμένη εικόνα είναι πλέον πολύ δύσκολο, σχεδόν αδύνατο, τα δύο σημαντικά κομμάτια του εθνικού δρόμου -μ’ αυτά θα αποτελέσουν παρελθόν οι στροφές της Μεγαλόπολης και της Τσακώνας - να παραδοθούν μέσα στο 2009 και δύσκολα θα είναι έτοιμα και το Μάρτιο του 2010. Διάστημα που προβλέπεται να έχουν παραδοθεί η δεύτερη σήραγγα στο Αρτεμίσιο, η διάβαση του Καλογερικού και γενικά όλα τα τμήματα του αυτοκινητόδρομου από την Κόρινθο έως και τα Παραδείσια, που κατασκευάζονται με τη σύμβαση παραχώρησης. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, ειδικότερα:
- Στις προσβάσεις της σήραγγας Ραψομμάτη, η ανάδοχος κοινοπραξία δε δουλεύει με γρήγορους ρυθμούς, καθώς δεν έχει βρεθεί ακόμα η χρυσή τομή με το υπουργείο στην αίτηση διάλυσης εργολαβίας που έχει υποβάλει, η οποία μάλιστα εκδικάστηκε και από το αρμόδιο δικαστήριο στην Τρίπολη. Η κοινοπραξία δουλεύει στη γέφυρα Αλφειού στο ύψος του Λεύκτρου και στο τμήμα Αθήναιο - είσοδος σήραγγας. Το ενδιάμεσο κομμάτι των 800 μέτρων έξοδος σήραγγας - Μαλλωτά δεν έχει ξεκινήσει ακόμα.
- Στο Παραδείσια - Τσακώνα η ροή της χρηματοδότησης εξακολουθεί να είναι προβληματική, με αποτέλεσμα το έργο να προχωράει με αργούς ρυθμούς. Αυτή την περίοδο θεμελιώνονται οι
δύο μικρές γέφυρες, οι 160άρες, ενώ έχει παραδοθεί - αυτή είναι η θετική εξέλιξη - μέρος της μελέτης για την τοξωτή γέφυρα, που θα φτιαχτεί στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης. Στόχος είναι μέσα στο καλοκαίρι να ξεκινήσουν εργασίες και στις δύο μεγάλες γέφυρες, στην τοξωτή των 390 μέτρων και στην κοιλαδογέφυρα των 470 μέτρων. Για την ώρα, ο στόχος αυτός φαίνεται εφικτός, αλλά αν δεν αλλάξει η ροή της χρηματοδότησης κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος και υπάρχει κίνδυνος να χαθεί πολύτιμος χρόνος.
- Οσον αφορά τη σύμβαση παραχώρησης και το έργο που υλοποιεί ο όμιλος “Μορέας”: Εχει δοθεί υπόσχεση πως θα ολοκληρωθούν σύντομα οι επιτάξεις στην περιοχή του Καλογερικού. Ετσι εκτιμάται πως μέσα στον Ιούνιο θα ξεκινήσει η παρέμβαση στη διάβαση που θα περιλαμβάνει και σήραγγα και με την οποία θα αποφεύγονται οι στροφές της σημερινής διαδρομής. Ο δεύτερος κλάδος της σήραγγας Αρτεμισίου βρίσκεται περίπου στα 700 μέτρα. Οι
δύο κλάδοι της σήραγγας στο Νεοχώρι, πριν το Αρτεμίσιο, βρίσκονται 100 και 200 μέτρα, αντίστοιχα, πριν την ολοκλήρωση της διάνοιξης.
Με τη συγκεκριμένη εικόνα είναι πλέον πολύ δύσκολο, σχεδόν αδύνατο, τα δύο σημαντικά κομμάτια του εθνικού δρόμου -μ’ αυτά θα αποτελέσουν παρελθόν οι στροφές της Μεγαλόπολης και της Τσακώνας - να παραδοθούν μέσα στο 2009 και δύσκολα θα είναι έτοιμα και το Μάρτιο του 2010. Διάστημα που προβλέπεται να έχουν παραδοθεί η δεύτερη σήραγγα στο Αρτεμίσιο, η διάβαση του Καλογερικού και γενικά όλα τα τμήματα του αυτοκινητόδρομου από την Κόρινθο έως και τα Παραδείσια, που κατασκευάζονται με τη σύμβαση παραχώρησης. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, ειδικότερα:
- Στις προσβάσεις της σήραγγας Ραψομμάτη, η ανάδοχος κοινοπραξία δε δουλεύει με γρήγορους ρυθμούς, καθώς δεν έχει βρεθεί ακόμα η χρυσή τομή με το υπουργείο στην αίτηση διάλυσης εργολαβίας που έχει υποβάλει, η οποία μάλιστα εκδικάστηκε και από το αρμόδιο δικαστήριο στην Τρίπολη. Η κοινοπραξία δουλεύει στη γέφυρα Αλφειού στο ύψος του Λεύκτρου και στο τμήμα Αθήναιο - είσοδος σήραγγας. Το ενδιάμεσο κομμάτι των 800 μέτρων έξοδος σήραγγας - Μαλλωτά δεν έχει ξεκινήσει ακόμα.
- Στο Παραδείσια - Τσακώνα η ροή της χρηματοδότησης εξακολουθεί να είναι προβληματική, με αποτέλεσμα το έργο να προχωράει με αργούς ρυθμούς. Αυτή την περίοδο θεμελιώνονται οι
δύο μικρές γέφυρες, οι 160άρες, ενώ έχει παραδοθεί - αυτή είναι η θετική εξέλιξη - μέρος της μελέτης για την τοξωτή γέφυρα, που θα φτιαχτεί στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης. Στόχος είναι μέσα στο καλοκαίρι να ξεκινήσουν εργασίες και στις δύο μεγάλες γέφυρες, στην τοξωτή των 390 μέτρων και στην κοιλαδογέφυρα των 470 μέτρων. Για την ώρα, ο στόχος αυτός φαίνεται εφικτός, αλλά αν δεν αλλάξει η ροή της χρηματοδότησης κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος και υπάρχει κίνδυνος να χαθεί πολύτιμος χρόνος.
- Οσον αφορά τη σύμβαση παραχώρησης και το έργο που υλοποιεί ο όμιλος “Μορέας”: Εχει δοθεί υπόσχεση πως θα ολοκληρωθούν σύντομα οι επιτάξεις στην περιοχή του Καλογερικού. Ετσι εκτιμάται πως μέσα στον Ιούνιο θα ξεκινήσει η παρέμβαση στη διάβαση που θα περιλαμβάνει και σήραγγα και με την οποία θα αποφεύγονται οι στροφές της σημερινής διαδρομής. Ο δεύτερος κλάδος της σήραγγας Αρτεμισίου βρίσκεται περίπου στα 700 μέτρα. Οι
δύο κλάδοι της σήραγγας στο Νεοχώρι, πριν το Αρτεμίσιο, βρίσκονται 100 και 200 μέτρα, αντίστοιχα, πριν την ολοκλήρωση της διάνοιξης.
Γ.Σ. "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 04/06/2008
Αντε παλι φιλοι μου. Καθυστερήσεις και κόντρα καθυστερήσεις. Στην Ελλάδα ζούμε. Υπομονή. Έτσι και αλλιώς, είναι το μόνο πράγμα που μας έχει μείνει να κάνουμε. Καλό καλοκαίρι σε όλους.
ΑπάντησηΔιαγραφή