Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2008

ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ Κατά πλειοψηφία τροποποίηση στο δρόμο Γιάλοβας - Πύλου

Κατά πλειοψηφία, με 23 ψήφους υπέρ, 2 κατά και 2 αποχές το Νομαρχιακό Συμβούλιο Μεσσηνίας γνωμοδότησε θετικά για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την τροποποίηση της αποκατάστασης τμήματος της υφιστάμενης εθνικής οδού Γιάλοβας -Πύλου (της προσωρινής παράκαμψης Γιάλοβας), κοντά στα όρια της ΠΟΤΑ.
Υπέρ ψήφισαν οι σύμβουλοι της πλειοψηφίας και της μείζονος μειοψηφίας, κατά οι σύμβουλοι της “Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας” και δήλωσαν αποχή οι σύμβουλοι της “Συνεργασίας για τη Μεσσηνία”. Ο εισηγητής - νομαρχιακός σύμβουλος Σπύρος Κοντοθανάσης είπε ότι ο νέος δρόμος οδεύει στις ιδιοκτησίες της ΤΕΜΕΣ και βελτιώνεται η χάραξη, που πηγαίνει 600 μέτρα πιο ανατολικά από την αρχική. Παρατήρησε ότι «μεγαλώνει 1,5 με 2 χιλιόμετρα η απόσταση Γιάλοβας - Πύλου, όχι όμως και ο χρόνος, λόγω της βελτίωσης που γίνεται, ενώ αντίστοιχα μειώνεται η απόσταση Γιάλοβας - Καλαμάτας». Επεσήμανε ότι η αρχική χάραξη του νέου δρόμου δεν προχώρησε, «γιατί 2 ιδιοκτήτες με περίπου 7 στρέμματα έκταση δε δέχονται και έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας».
Ο δήμαρχος Πύλου Γιώργος Χρονόπουλος ενημέρωσε ότι το Δημοτικό Συμβούλιο σε έκτακτη συνεδρίασή του τη Δευτέρα, ενέκρινε κατά πλειοψηφία (10 υπέρ - 3 κατά) τη νέα χάραξη. Επεσήμανε πως «επιτέλους πρέπει να ξεκινήσουν τα έργα για να δώσουν την ώθηση που περιμένουμε». Ο δημοτικός σύμβουλος της μειοψηφίας στην Πύλο Ηλίας Κανάκης είπε ότι η συγκεκριμένη επένδυση δημιουργεί κάποια προβλήματα και ανέφερε πως η νέα χάραξη αυξάνει την απόσταση Γιάλοβας - Πύλου κατά 2 χλμ. Υποστήριξε ότι «υπάρχει δημοτική περιουσία που δεν έχει παραχωρηθεί» και πληροφόρησε πως έχει υποβληθεί μήνυση στο δήμαρχο από 300 πολίτες για παράβαση καθήκοντος. Ο επικεφαλής της “Ανατροπής” Χρήστος Μαλαπάνης υπενθύμισε ότι «είμαστε υπέρ της ΠΟΤΑ», παρατήρησε πως «σαφώς και θα επιφέρει επεμβάσεις στην περιοχή η υλοποίηση της ΠΟΤΑ» και σημείωσε ότι το μεγάλο στοίχημα είναι η διάχυση των επισκεπτών της στην ευρύτερη περιοχή και στο νομό. Κάλεσε, επίσης, τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση να πάρει πρωτοβουλία για να ξεκαθαρίσει πράγματα που παρουσιάζονται ως κινδυνολογία, όπως το νερό, η Natura κ.λπ. Ο επικεφαλής της “Συνεργασίας για τη Μεσσηνία” Θανάσης Πετράκος αναρωτήθηκε «αν είναι απολύτως σύννομο αυτό που κάνουμε», ανέφερε πως υπάρχουν κενά, ότι θα έπρεπε να ήταν στη μελέτη η αποκατάσταση των αγροτικών δρόμων και ζήτησε να αναβληθεί. Ο επικεφαλής της “Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας” Αριστείδης Δαμαλάς παρατήρησε ότι η τροποποίηση της χάραξης θέλει να διευκολύνει ακόμα περισσότερο τον επενδυτή, μίλησε για παράδοση δημόσιας περιουσίας στον ιδιώτη και δήλωσε πως καταψηφίζουν. Ο σύμβουλος της “Συνεργασίας” Νίκος Πατσαρίνος είπε ότι είναι απαράδεκτο που απουσιάζει το ΥΠΕΧΩΔΕ και
πρότεινε να επιστραφεί η μελέτη και να έρθει πληρέστερη. Υπέρ της προτεινόμενης τροποποίησης τάχθηκαν ο αντινομάρχης Στάθης Αναστασόπουλος και ο νομαρχιακός σύμβουλος Χρίστος Ριζάς, ενώ ο κ. Μαλαπάνης παρατήρησε πως έχει περάσει η προθεσμία των 35 ημερών και το ΥΠΕΧΩΔΕ δε θα ασχοληθεί με τη γνωμοδότηση του Νομαρχιακού Συμβουλίου. Ο νομάρχης Δημήτρης Δράκος επεσήμανε ότι η συντριπτική πλειοψηφία του μεσσηνιακού λαού έχει τοποθετηθεί υπέρ της επένδυσης της ΠΟΤΑ, ανέφερε πως τα μεγάλα έργα έχουν επιπτώσεις και παρατήρησε ότι είναι ανοιχτός δρόμος και η νέα χάραξη, και δε θα
δημιουργεί προβλήματα στους αγροτικούς δρόμους. Στους αντίθετους με την ΠΟΤΑ και με την τροποποίηση της χάραξης είπε πως «δεν είναι πειστικά τα επιχειρήματά σας. Αν ήταν, θα σας ακολουθούσε περισσότερος κόσμος».
"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 11/09/2008

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου