Σάββατο 28 Μαρτίου 2009

ΜΕ ΕΤΟΙΜΟ ΤΟ ΑΘΗΝΑΙΟ - ΛΕΥΚΤΡΟ Το φθινόπωρο τέλος οι στροφές της Μεγαλόπολης

image

Ο ΔΡΑΚΟΣ ΠΙΕΖΕΙ ΓΙΑ ΓΡΗΓΟΡΟΤΕΡΟΥΣ ΡΥΘΜΟΥΣ

Το φθινόπωρο, θα παραδοθεί στην κυκλοφορία η σήραγγα Ραψομμάτη και όλο το τμήμα από το Αθήναιο έως το Λεύκτρο, στον εθνικό δρόμο Τρίπολης - Καλαμάτας. Η ανακατασκευή του τμήματος Παραδείσια - Τσακώνα είναι από τα πιο δύσκολα έργα που γίνονται στην Ελλάδα και η κατασκευή της τοξωτής γέφυρας, στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης, μόνο με τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου μπορεί να συγκριθεί. Ο χώρος του αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Τσακώνα - Καλαμάτα αναμένεται να έχει καταληφθεί έως το καλοκαίρι.
Τα σημεία αυτά τόνισε χθες στην Καλαμάτα, μετά τη συνάντηση με το νομάρχη Μεσσηνίας Δημήτρη Δράκο, ο προϊστάμενος της Υπηρεσίας Εργων Παραχώρησης Πελοποννήσου του ΥΠΕΧΩΔΕ Γιάννης Καρνέσης.
«Εχουν παρακατατεθεί οι αποζημιώσεις για τα πρώτα 5 χιλιόμετρα στην Τσακώνα και για τον κόμβο της Κυπαρισσίας και έχουν ξεκινήσει οι προεργασίες», είπε ο κ. Καρνέσης και παρατήρησε: «Θα προχωρήσουμε με επιτάξεις μέχρι τ’ Αρφαρά και από τ’ Αρφαρά έως την Καλαμάτα. Στόχος είναι να καταληφθεί όλος ο χώρος του δρόμου μέχρι την Καλαμάτα έως το καλοκαίρι».
Για τον περιφερειακό της Καλαμάτας απάντησε ότι «δεν είμαστε έτοιμοι για πληροφόρηση. Ο,τι γίνει, θα γίνει με δημοσιοποίηση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, όπως γινόταν μέχρι τώρα».
Για το Παραδείσια - Τσακώνα σημείωσε ότι «είναι από τα πιο δύσκολα έργα, που κατασκευάζονται στην Ελλάδα. Η Τ4 γέφυρα, η τοξωτή είναι από τις πιο σύνθετες κατασκευές. Μόνο με το Ρίο - Αντίρριο θα μπορούσα να τη συγκρίνω. Η κατασκευή του μεσόβαθρου δεν έχει ξαναγίνει στην Ελλάδα. Εργο δύσκολο σε μια πολύ δύσκολη περιοχή. Καταβάλλουμε προσπάθεια να είμαστε στα χρονοδιαγράμματα».
Για αλλαγή χάραξης ή βελτιώσεις στον Αντικάλαμο, στο ύψος του Νοσοκομείου είπε: «Δεν μπορούμε να πούμε τώρα για αλλαγές. Δεν υπάρχει θέμα αλλαγής χάραξης, παρά μόνο βελτιώσεις».
Για τη σήραγγα Ραψομμάτη και το Αθήναιο - Λεύκτρο, σημείωσε: «Το είπα δυνατά, θα είναι έτοιμα το 2009. Το κύριο μέτωπο της μάχης της ΕΥΔΕ Πελοποννήσου είναι στο Αθήναιο - Λεύκτρο. Προχωρούν τα δύο ημιστέγαστρα και η θεμελίωση της γέφυρας στην έξοδο της σήραγγας και η κατολίσθηση στα Μαλλωτά. Προχωράμε για να παραδώσουμε και τον κόμβο στην Ασέα».
Για την τιμή των διοδίων ανέφερε ότι «καθορίζονται στο νόμο 3559 του 2007 για την κύρωση της σύμβασης. Οχι 12 λεπτά το χιλιόμετρο. Δε θα φθάσουν σε τέτοια τιμή».
Ο νομάρχης Δ. Δράκος είπε ότι «ο κ. Καρνέσης παρακολουθεί το θέμα του εθνικού δρόμου και λέει ότι πάμε καλά» και πρόσθεσε: «Εγώ φέρνω συνεχώς αντιρρήσεις και ως προς τις ταχύτητες, οι οποίες έχουν βελτιωθεί για να πούμε την αλήθεια. Κρατάω την ελπίδα ότι θα είμαστε μέσα στο χρονοδιάγραμμα. Στο κομμάτι της Τσακώνας έχουμε κάποια μικρά προβλήματα, τα οποία πρέπει να τα λύσουμε. Ασφαλώς, θέλουμε να δούμε τα μεγαλύτερα προβλήματα, τα οποία θα προκύψουν ενδεχομένως από την Τσακώνα και κάτω και θα τα κουβεντιάσουμε κι αυτά. Εν πάσει περιπτώσει, θέλω να υπογραμμίσω τη γενικότερη προσπάθεια που γίνεται, να γίνει ο δρόμος μέσα στις τεχνικές και στις ποιοτικές προδιαγραφές που απαιτούνται από τις σύγχρονες αντιλήψεις και να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα. Δεν αντέχουμε άλλο σε οποιαδήποτε παράταση χρόνου στην ημερομηνία περαίωσης του άξονα. Εχουν δεσμευτεί άλλωστε και ο πρωθυπουργός και ο υπουργός. Είμαστε βέβαιοι ότι οι τεχνικοί παράγοντες, η ομάδα της επίβλεψης κυρίως και οι ανάδοχοι φυσικά θα τηρήσουν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις».

"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 28/03/2009

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου