Δεν έχει ακόμη ληφθεί απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο Φιλιατρών, προς τα πού θα γίνει η παράκαμψη της πόλης, σύμφωνα με τα όσα είπε στο «Θάρρος» ο δήμαρχος Άλκης Ξύγκας. Ο κ. Ξύγκας πρόσθεσε πως η ΔΕΣΕ Τρίπολης εκπονεί μελέτη που έχει ήδη περιβαλλοντικές απαλλαγές. Με αυτή προτείνονται δύο λύσεις: η ανατολική παράκαμψη και η δυτική.
Ο δρόμος, συνέχισε, δεν είναι κλειστός όπως η Ιόνια Οδός και έχει τέσσερις ανισόπεδες διαβάσεις, ενώ διευκρίνισε πως όλα βρίσκονται στο στάδιο της προμελέτης και, κατά συνέπεια, δεν έχει ληφθεί απόφαση.
Η έκθεση
Όπως αναφέρεται στα συμπεράσματα και τις προτάσεις της σχετικής τεχνικής έκθεσης, που βρίσκεται στο Δήμο Φιλιατρών, «η διέλευση της εθνικής οδού Κυπαρισσίας – Μεθώνης δια μέσου του πολεοδομικού ιστού της πόλης και μάλιστα με περιπορεία χωρίς ξεκάθαρη όδευση, δημιουργεί ιδιαίτερα προβλήματα στην πόλη επιβαρύνοντάς την κυκλοφοριακά, περιβαλλοντικά, ενώ εμπλοκή της τοπικής με την υπερτοπική κυκλοφορία, πέραν των χρονικών καθυστερήσεων, εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους στην ασφάλεια οχημάτων και πεζών.
Με τη δυτική παράκαμψη παρακάμπτεται η πόλη των Φιλιατρών από δυσμάς, απαλλάσσοντας έτσι τον πολεοδομικό ιστό από τη διερχόμενη κυκλοφορία, εξασφαλίζοντας ασφαλέστερες και ταχύτερες μετακινήσεις επί της εθνικής οδού, καθώς και στην τοπική κυκλοφορία και εξυπηρέτηση του οικισμού.
Ταυτόχρονα, απομακρυνόμενη αυτή αρκετά από τον αστικό ιστό, δεν παρεμποδίζει την επέκταση της πόλης προς όλες τις κατευθύνσεις, η τάση της οποίας βέβαια φαίνεται να είναι προς ανατολάς, ενώ δίνει τη δυνατότητα και για αξιοποίηση της παραλιακής ζώνης, η οποία λόγω της μορφολογίας των ακτών, είναι σήμερα εντελώς αναξιοποίητη, καθώς και τη δυνατότητα για μεταφορά στη ζώνη διέλευσης επαγγελματικών και λοιπών χρήσεων, απαλλάσσοντας τον οικιστικό ιστό από αυτές.
Σε αντίθεση, η ανατολική παράκαμψη, αν και εκτρέπει και αυτή τη διερχόμενη κυκλοφορία έξω από το συνεκτικό πολεοδομικό ιστό, διέρχεται σε πολύ κοντινή απόσταση από αυτόν στα όρια του υπάρχοντος ιδρύματος (ΚΑΦΚΑ) και σε περιοχή οικιστικής ανάπτυξης προς Ανατολάς, λόγοι μάλλον για τους οποίους κρίνεται και αρνητικά από την τοπική κοινωνία.
Επίσης, διασταυρώνει τρεις κύριες κάθετες οδούς και μια δευτερεύουσα, όπου τα έργα ανισοπεδοποίησης στις δύο από αυτές και εκτροπής της κυκλοφορίας στην περιοχή του προβλεπόμενου ισόπεδου κόμβου, θα δημιουργήσουν πρόσθετη επιβάρυνση και όχληση στην υπάρχουσα αστική περιοχή.
Για το τμήμα της δυτικής παράκαμψης Φιλιατρών έχουν εκπονηθεί όλες οι απαιτούμενες μελέτες του πρώτου σταδίου, που βρίσκονται υπό έγκριση, ενώ για το επόμενο τμήμα από το πέρας της παράκαμψης Φιλιατρών έως Γαργαλιάνους, έχει ήδη ολοκληρωθεί και εγκριθεί στο πλαίσιο της παρούσας σύμβασης το σύνολο των απαιτούμενων μελετών και το έργο είναι ώριμο προς δημοπράτηση.
Το υπό μελέτη οδικό έργο εντάσσεται στη μελέτη του τμήματος “Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι”, που αποτελεί τμήμα της εθνικής οδού Κυπαρισσία – Φιλιατρά – Πύλος – Μεθώνη, το οποίο με το σειρά του αποτελεί μέρος του κύριου οδικού άξονα από Πάτρα έως Μεθώνη.
Η βελτίωση και αναβάθμιση του τμήματος Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι εντάσσεται στο πλαίσιο βελτίωσης και αναβάθμισης του κύριου οδικού άξονα από Κυπαρισσία έως Μεθώνη, που, σε συνδυασμό με τον προωθούμενο στα έργα παραχώρησης οδικό άξονα Πάτρα – Τσακώνα, θα συμβάλει τα μέγιστα στην ανάπτυξη της δυτικής Πελοποννήσου.
Μετά την ολοκλήρωση του έργου Κυπαρισσία – Μεθώνη για το οποίο το τμήμα Κυπαρισσία – Φιλιατρά έχει ήδη βελτιωθεί, το επόμενο τμήμα Γαργαλιάνοι – Ρωμανός βρίσκεται σε στάδιο κατασκευής, θα αυξηθεί κατά πολύ η κυκλοφοριακή ικανότητα της οδού και θα μειωθούν σε μεγάλο βαθμό οι κίνδυνοι των τροχαίων ατυχημάτων.
Επίσης, λόγω της ευκολότερης, συντομότερης, ταχύτερης και ασφαλέστερης πρόσβασης που θα προκύψει από την υλοποίηση του συνολικού έργου, αναμένεται ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής διέλευσης της δυτικής Μεσσηνίας».
“ΘΑΡΡΟΣ” 18/06/2009
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου