Συνέντευξη Τύπου, με την ευκαιρία της έγκρισης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και της έναρξης της διαδικασίας δημοπράτησης του δρόμου Καλαμάτας - Ριζόμυλου – Μεθώνης, συνολικού μήκους 15 χιλιομέτρων και πλάτους 17 μ., έδωσε χθες το μεσημέρι, στην Καλαμάτα, ο γενικός γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, Μανώλης Αγγελάκας, παρουσία των δημάρχων Καλαμάτας Παναγιώτη Νίκα, Μεσσήνης Στάθη Αναστασόπουλου και Πύλου – Νέστορος Δημήτρη Καφαντάρη. Όπως ανέφερε ο κ. Αγγελάκας, στην οριστική μελέτη περιλήφθη σχεδόν το σύνολο των παρατηρήσεων - προτάσεων που είχαν ζητήσει οι Δήμοι, προσαρμοσμένες στο αναπτυξιακό μοντέλο του ΓΠΣ Μεσσήνης. Συγκεκριμένα, το σημαντικό για την περιοχή έργο, που θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά ρεύμα, με διαχωριστική νησίδα 2,80 μέτρων, θα περιλαμβάνει: Δίκτυο παράπλευρων οδών μήκους 11.295,65 μέτρων, δίκτυο κάθετων οδών μήκους 4.860,07 μέτρων, 6 γέφυρες με 65 τεχνικά έργα οχετών όμβριων υδάτων, 8 ισόπεδους κόμβους, 3 ισόπεδες πλατείες, 1 ανισόπεδη κάτω διάβαση. Στην οριστική μελέτη προβλέπονται, επίσης: Να γίνουν κυκλικοί όλοι οι ισόπεδοι κόμβοι. Η ανισόπεδη κάτω διάβαση Βελίκα – Παραλία γίνεται ισόπεδη. Υποβίβαση ερυθράς γραμμής αρτηρίας, όπου είναι δυνατόν.
Πεζοδρόμια και χώροι προσωρινής στάσης. Φωτισμός σε κόμβους και δίκτυο. Αποσπώμενα στηθαία, όπου κριθεί απαραίτητο. Πρόβλεψη για δημιουργία παράπλευρων οδών, προς αποκατάσταση του τοπικού δικτύου, σε περιοχές που θα πολεοδομηθούν. Σύνδεση στον κόμβο ΙΚ6 με την εθνική οδό Ασπρόχωμα - Πύλος. Αναγκαίες επεμβάσεις για σύνδεση με τις οδούς Ριζόμυλος – Πύλος και Ριζόμυλος – Κορώνη. Δημιουργία ελεύθερης ζώνης κατάλληλου πλάτους και τοποθέτηση πετασμάτων και δεντροφυτεύσεις για την αποφυγή ηχορύπανσης και φωτορύπανσης. Κλείνοντας τη συνέντευξη ο γενικός γραμματέας, αφού ευχαρίστησε το γενικό γραμματέα Δημοσίων Έργων, Στράτο Σιμόπουλο, τους μελετητές, τους δημάρχους Καλαμάτας, Πύλου-Νέστορος και Μεσσήνης και τις υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης για την ταχεία διεκπεραίωση των διαδικασιών, αλλά και ξεχωριστά τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά για την αμέριστη στήριξη και το ιδιαίτερο ενδιαφέρον που έδειξε στην προώθηση του συγκεκριμένου έργου, τόνισε ότι η ολοκλήρωση της μελέτης αποτελεί παράδειγμα συνεργασίας της Πολιτείας με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και αξιοποίησης, με τον καλύτερο τρόπο, των κονδυλίων που αντλούνται από Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ). Ο κ. Αγγελάκας αναφέρθηκε σε πολύ «σφικτό» χρονοδιάγραμμα για τη δημοπράτηση και κατασκευή του δρόμου, καθώς πρόκειται για έργο του ΕΣΠΑ που θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και πληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015. Θα ακολουθήσουν άλλες αδειοδοτήσεις και ο σχεδιασμός είναι να δημοπρατηθεί το έργο το φθινόπωρο και οι εργασίες να αρχίσουν, στην καλύτερη περίπτωση, μέχρι τέλους του έτους ή στην αρχή του επόμενου. Ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας χαρακτήρισε «πολύ σπουδαία ημέρα» τη σημερινή (σ.σ. χθεσινή) εξαιτίας της υπογραφής της τροποποιημένης ΜΠΕ, που οδηγεί στην υλοποίηση του έργου. Επεσήμανε, δε, τη συμβολή του αειμνήστου καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου, ο οποίος χρηματοδότησε τη μελέτη, του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, τονίζοντας πως «χωρίς τον πρωθυπουργό το έργο αυτό δε θα είχε μπει σε τροχιά υλοποίησης», καθώς και του κ. Αγγελάκα, για τον οποίο επισήμανε: «Χωρίς τον ιδρώτα του κ. Αγγελάκα και την εγνωσμένη ικανότητά του να λύνει προβλήματα, δε θα είχαμε προχωρήσει». Ο Π. Νίκας υπογράμμισε το γεγονός πως ο δρόμος αυτός αποτελεί συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας και χάρη σ’ αυτόν η δυτική περιοχή του Δήμου Καλαμάτας, μέχρι τον Πάμισο, θα γνωρίσει χωρίς προηγούμενο ανάπτυξη. Είναι μια περιοχή που «έχει προοπτική για τουριστική ανάπτυξη μαζί με την Μπούκα», σχολίασε. Την ικανοποίησή τους για την εξέλιξη, που θέτει σε τροχιά κατασκευής αυτό το δρόμο, εξέφρασαν οι δήμαρχοι Μεσσήνης Στάθης Αναστασόπουλος και Πύλου – Νέστορος, Δημήτρης Καφαντάρης, εξαίροντας τη μέριμνα του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά. Ο κ. Αναστασόπουλος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην καίρια παρέμβαση του κ. Αγγελάκα ως προς τη διευθέτηση ζητημάτων που αφορούν στη διέλευση του δρόμου από την περιοχή του Δήμου Μεσσήνης. Ο δε κ. Καφαντάρης, αφού τόνισε ότι «ο δρόμος αυτός είναι όλης της Μεσσηνίας», είπε πως η συνέχειά του είναι ο δρόμος Ριζομύλου – Πύλου – Μεθώνης, για τον οποίο αναμένεται η έγκριση της ΜΠΕ τις προσεχείς ημέρες από το Περιφερειακό Συμβούλιο, η δε υλοποίησή του σχεδιάζεται να γίνει από την Ε΄ Προγραμματική Περίοδο.
"ΘΑΡΡΟΣ" 20/07/2013
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου