Υπόθεση τεσσάρων ελληνικών εταιρειών γίνεται η κατασκευή των αυτοκινητόδρoμων μετά την άτακτη φυγή των ευρωπαϊκών μεγαθηρίων από τα παγωμένα οδικά έργα. O όμιλος Ελλάκτωρ, συμφερόντων του κ. Γιώργου Μπόμπολα, η J&P Αβαξ των κυρίων Παρασκευαΐδη - Ιωάννου, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ του κ. Γιώργου Περιστέρη και η ΙΝΤRΑΚΑΤ του κ. Σωκράτη Κόκκαλη καλούνται να οργανώσουν και να συντονίσουν εν μέσω συμπληγάδων τις εργασίες που απομένουν για να ολοκληρωθούν οι αυτοκινητόδρομοι μετά την απόφαση των ξένων να κόψουν δραστικά τα έξοδα προσωπικού, να περιορίσουν την έκθεσή τους στα έργα στην Ελλάδα και να μείνουν στις παραχωρήσεις. Πρόσθετο βάρος για τις ελληνικές τεχνικές εταιρείες αποτελεί το να πείσουν τις ελληνικές τράπεζες να αναλάβουν το κόστος χρηματοδότησης των έργων, εκεί που οι ξένες στυλώνουν τα πόδια και επιλέγουν την έξοδο από τα έργα. Τις μεγάλες αλλαγές που κυοφορούνταν από καιρό στους αυτοκινητόδρομους επισφραγίζει το οριστικό διαζύγιο που παίρνουν από την κατασκευή της Ιόνιας Οδού και του Ε65 οι ισπανικοί όμιλοι Dragados-Ferrovial, τους οποίους ακολουθούν κατά πληροφορίες και οι ισπανικές τράπεζες.
Με μια απόφαση που θεωρείται άμεσα συνδεδεμένη με τα προβλήματα των δύο συμβάσεων παραχώρησης, αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν διεθνώς οι εκπρόσωποι της Ιβηρικής χερσονήσου στα μεγάλα έργα, οι δύο κατασκευαστικοί όμιλοι προχωρούν σε αλλαγή πορείας στα οδικά έργα στην Ελλάδα. Την κατασκευή των δύο αυτοκινητόδρομων αναλαμβάνει πλέον εξολοκλήρου η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία είναι απολύτως βέβαιο ότι θα αναζητήσει τη συνδρομή και άλλων τεχνικών εταιρειών ή υπεργολάβων για να αντιμετωπίσει τον όγκο εργασιών. Ανάλογο δρόμο φημολογείται από καιρό ότι θα ακολουθήσουν οι Γάλλοι της Vinci στην Ολυμπία Οδό που κατασκευάζει την Κορίνθου-Πατρών, δίνοντας πιθανότατα την κατασκευή υπεργολαβία στον Ακτωρα. Η εγκατάλειψη της κατασκευής και η παραμονή των ξένων στις εταιρείες παραχώρησης που έχουν αναλάβει τη λειτουργία, τη συντήρηση και την είσπραξη διοδίων συνδέονται με τις μεγάλες καθυστερήσεις που σημειώθηκαν στα οδικά έργα την τελευταία τριετία, τη διεθνή κρίση, αλλά και την πολιτική διαχείριση του θέματος που δημιούργησε τριγμούς στις ελληνικές αλλά και τις ευρωπαϊκές κατασκευαστικές εταιρείες. Πληροφορίες αναφέρουν ότι στην εταιρεία παραχώρησης οι Ισπανοί θα κρατήσουν ένα ποσοστό που θα τους επιτρέπει να έχουν δικαίωμα βέτο και το οποίο θα είναι χαμηλότερο σε σχέση με το αρχικό λόγω της μείωσης της χρηματικής συμβολής τους στα έργα.
Επιμέλεια Γ. ΑΣ. "BEST TV" 20/08/2013
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου