ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ, ΤΜΗΜΑ ΠΑΤΡΑ - ΠΥΡΓΟΣ
Φήμες για δημοπράτηση
μέσα στο 2014 από το νέο ΕΣΠΑ
Ο πρωθυπουργός παρακολουθεί το όλο θέμα, επιδιώκοντας την ολοκλήρωση του έργου
Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης
Τη διαβεβαίωση ότι η Ολυμπία Οδός θα κατασκευαστεί έως και τον Πύργο, με πιθανή παράλληλη βελτίωση της παράκαμψης για την Αρχαία Ολυμπία, έδωσε πριν από λίγες ημέρες στη βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, δρα Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων, Ευστράτιος Σιμόπουλος, κατά τη διάρκεια συνάντησης εργασίας με επιτελείο στελεχών του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.
Η συνάντηση αποτελούσε συνέχεια εκείνης που είχε η βουλευτής με τον υπουργό Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, με στόχο την ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού στο τμήμα Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα. Όπως είχε δηλώσει ο κ. Χρυσοχοΐδης, το θέμα της Ολυμπίας Οδού το έχει αναλάβει προσωπικά, σε συνεχή επικοινωνία με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά.
Στη συνάντηση με το γενικό γραμματέα Δημοσίων Έργων, ο διευθυντής Δημοσίων Έργων Πελοποννήσου και των Έργων Παραχώρησης, Ιωάννης Καρνέσης, ενημέρωσε την κα Αυγερινοπούλου ότι το τμήμα Πάτρα-Πύργος αναμένεται να δημοπρατηθεί εντός του 2014, ως έργο πρώτης προτεραιότητας από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020, όπως έχει προτείνει και η βουλευτής Ηλείας εδώ και τουλάχιστον ένα χρόνο.
Από την άλλη πλευρά, οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει το υπουργείο Υποδομών στην προσπάθεια «ανάστασης» των τεσσάρων βαλτωμένων οδικών αξόνων- μεταξύ αυτών και η Ολυμπία Οδός-, αποτυπώνονται σε όσα υποστήριξε, στο συνέδριο για τις ιδιωτικοποιήσεις και τις επενδύσεις του Euromoney, το υψηλόβαθμο στέλεχος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ), Μανώλης Μαρουλάκης.
«Για έναν ακόμα μήνα λέμε πως όλα θα τελειώσουν μέχρι τα τέλη του μήνα!», είπε ο κ. Μαρουλάκης, ο οποίος είχε επισημάνει λίγο νωρίτερα πως τα χρονοδιαγράμματα γίνονται λάστιχο στην Ελλάδα, με τη χώρα να πληρώνει ακριβά το χρόνο που χάνεται.
Απαντώντας σε ερώτηση, τα στελέχη των κατασκευαστικών ομίλων ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εμφανίστηκαν περισσότερο αισιόδοξα. «Ας πούμε μέχρι το τέλος του χρόνου, χωρίς να αναφέρουμε το χρόνο», είπε αστειευόμενος ο εκπρόσωπος της ΕΤΕπ, αλλά τόσο ο Γεράσιμος Δρακάτος από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, όσο και ο Θεόδωρος Μόσχος από την ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ανώτερα στελέχη που ασχολούνται με τα συγχρηματοδοτούμενα έργα, είπαν πως, σύμφωνα με το τελευταίο χρονοδιάγραμμα, μέχρι το τέλος του 2013 θα έχει επέλθει συμφωνία για το νέο μοντέλο χρηματοδότησης και υλοποίησης των οδικών αξόνων.
«Πρόκειται για ιδιαίτερα πολύπλοκη διαδικασία», υποστήριξε ο Κώστας Βασιλείου, γενικός διευθυντής Global Corporate Clients & Debt Capital Markets της Eurobank, και αναφέρθηκε στην εμπλοκή δεκάδων εταιρειών και τραπεζών, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της ΕΤΕπ κ.ά.
Για να ολοκληρωθεί το πολύμηνο παζάρι, οι ελληνικές αρχές θα πρέπει να διασφαλίσουν εγκρίσεις από τρεις διευθύνσεις των Βρυξελλών (Ανταγωνισμού, Εσωτερικής Αγοράς και Περιφερειακής Πολιτικής) και συγχρόνως να πείσουν ότι δε συντρέχουν θέματα παράνομων κρατικών ενισχύσεων, για τα οποία ήδη ερευνά η Κομισιόν.
"ΘΑΡΡΟΣ" 24/09/2013
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου