"Στον αέρα" παραμένει ο νέος δρόμος Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, και μόνο με ένα θαύμα θα κατασκευαστούν τμήματά του με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Παρά το προσωπικό ενδιαφέρον που επιδεικνύει ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, οι μελέτες προχωρούν με ρυθμό… Δημοσίου και πλέον είναι ορατός ο κίνδυνος η κατασκευή του έργου να γίνει με πόρους του επόμενου ΕΣΠΑ, αν και εφόσον ο δρόμος αυτός παραμείνει κυβερνητική προτεραιότητα.
Πρέπει εδώ να σημειωθεί ότι οι μελέτες για το δρόμο ανακοινώθηκαν το... 2005 από τον τότε υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά, ανατέθηκαν το 2007, αλλά 6 χρόνια μετά δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα και απαιτούνται τουλάχιστον 1.840.000 ευρώ για να οριστικοποιηθούν. Υπενθυμίζουμε επίσης ότι ο αείμνηστος καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος χρηματοδότησε τις μελέτες για το Ριζόμυλος - Καλαμάτα και ολοκληρώθηκαν, αλλά η δημοπράτηση του έργου αυτού καθυστερεί εξαιτίας των εμποδίων που θέτουν οικοπεδούχοι της Μεσσήνης, με συνέπεια κανένας να μη γνωρίζει ακόμα τη μορφή και τη χάραξη του νέου τμήματος.
Χθες ο αντιπεριφερειάρχης Παναγιώτης Αλευράς είπε ότι στο δρόμο Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη μόνο τα τμήματα Ριζόμυλος - Σουληνάρι και Πύλος - Μεθώνη έχουν σχετική μελετητική ωριμότητα. Τα τμήματα αυτά μπορούν να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ, μόνο βέβαια εάν επιταχυνθούν οι διαδικασίες και ξεπεραστεί ο αργός ρυθμός του Δημοσίου. Τα υπόλοιπα κομμάτια (αν όχι όλα) θα πάνε στο επόμενο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης 2014-2020. Μάλιστα απαιτείται οριστική μελέτη κόστους 1.840.000 ευρώ, που το υπουργείο Υποδομών θα τη δημοπρατήσει Μάιο - Ιούνιο του 2014. Σύμφωνα δε με τον κ. Αλευρά, και το Καλαμάτα - Ριζόμυλος πάει για το επόμενο ΕΣΠΑ.
Η χθεσινή αυτή ενημέρωση από τον κ. Αλευρά έγινε με αφορμή τη θετική γνωμοδότηση του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου βελτίωσης όλου του δρόμου από το Ριζόμυλο έως τη Μεθώνη, και με την παράκαμψη της Πύλου. Ο αντιπεριφερειάρχης παρατήρησε ότι ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 65 εκ. ευρώ, χωρίς όμως τις απαλλοτριώσεις.
Βλέποντας... μακριά στο μέλλον ο κ. Αλευράς είπε ότι, με το δρόμο αυτό και με την ολοκλήρωση των νέων τμημάτων Καλαμάτα - Ριζόμυλος και Ριζόμυλος - Κορώνη, "σε λίγο χρόνο η Πυλία θα αποκτήσει θα αποκτήσει άξονα ευρωπαϊκών προδιαγραφών". Απέφυγε ωστόσο να προσδιορίσει τον «λίγο χρόνο» - αν δηλαδή θα είναι 10, 15 ή 20 και βάλε χρόνια.
Κατά τα άλλα ενημέρωσε ότι, σύμφωνα με την περιβαλλοντική μελέτη, ο δρόμος Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη θα είναι πλάτους 11 μέτρων, με νέα χάραξη κυρίως στο τμήμα Ριζόμυλος - Πύλος, όπου προβλέπονται παρακάμψεις όλων των χωριών: από βόρεια σε Χανδρινού και Σουληνάρι και από νότια σε Νερόμυλο και Καρποφόρα. Στο δε αρχικό του τμήμα στο Ριζόμυλο προς το Τζάνε, όπου ο δρόμος αυτός θα συναντηθεί με τον νέο δρόμο Καλαμάτα - Ριζόμυλος και το Ριζόμυλος - Κορώνη, θα έχει πλάτος 17 μέτρα. Οσο για το τμήμα Πύλος - Μεθώνη, προβλέπεται βελτίωση - διαπλάτυνση του υπάρχοντος δρόμου.
Γ.Σ. "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 26/09/2013
Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/ypodomes/item/29135-dromos-kalamata-pylos-methwni
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου