Επτασφράγιστο μυστικό παραμένει -και θα παραμείνει ως φαίνεται μέχρι να κατατεθεί στα αρμόδια όργανα για
έγκριση- η νέα χάραξη του δρόμου Καλαμάτα - Ριζόμυλος που μελετά ο “Μορέας”, ενώ αρχικά είχε ανακοινωθεί ότι θα δινόταν στη δημοσιότητα πριν από το τέλος του 2016. Η μυστικότητα αυτή δίνει τροφή σε διάφορες
φήμες που κάνουν το γύρο της Μεσσηνίας, ανατροφοδοτώντας στη συνέχεια ποικίλα σενάρια συνωμοσίας, που
δεν πρόκειται να σταματήσουν αν δεν παρουσιαστεί η μελέτη. Την ίδια ώρα ξέσπασε “πόλεμος” για τα οδικά έργα
της Μεσσηνίας ανάμεσα στον αναπληρωτή υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Αλέξη Χαρίτση και τον πρώην
υπουργό Γιάννη Λαμπρόπουλο αναφορικά με τις ευθύνες για την καθυστέρηση της κατασκευής του έργου.
Σύμφωνα με ένα από τα σενάρια που ακούγονται (και το οποίο δείχνει να έχει βάση), η παραλιακή χάραξη εγκαταλείπεται επειδή περνούσε
μέσα από οικόπεδα στα οποία θα γίνουν μεγάλες
επενδύσεις. Σε αυτή την περίπτωση, η εγκατάλειψη της παραλιακής χάραξης στο τμήμα Μεσσήνη - Ριζόμυλος μάλλον μοιάζει αναγκαία
αφού κανένας πολιτικός παράγοντας σε περίοδο
βαθιάς ύφεσης δεν θα ήθελε να χρεωθεί τη
ματαίωση μεγάλων επενδύσεων.
Σύμφωνα με ένα άλλο, πιο ακραίο σενάριο -
το οποίο ακούγεται κυρίως στο Νησί- η νέα χάραξη εξυπηρετεί μικροσυμφέροντα δημοτικών
παραγόντων της Μεσσήνης που έχουν περιουσία
στην περιοχή. Η φήμη αυτή είναι μάλλον αβάσιμη
καθώς οι δημοτικοί παράγοντες δεν μπορούν
να επηρεάσουν τα κυβερνητικά κέντρα λήψης
αποφάσεων, αλλά παρ' όλα αυτά θα λάβει διαστάσεις χιονοστιβάδας αν ο νέος δρόμος περνάει
έστω και 100 μέτρα δίπλα από περιουσία
αιρετού.
Στο κάδρο των σεναρίων μπορεί να προστεθεί
και η επιμονή του δημάρχου Καλαμάτας Παναγιώτη Νίκα για την παραλιακή χάραξη επειδή,
σύμφωνα με τις φήμες που διακινούνται, θέλει
να αποφύγει το πολιτικό κόστος που θα είχε η
διάνοιξη ενός δρόμου με βάση το ΓΠΣ, καθώς
οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να πληρώσουν εισφορά
σε χρήμα.
Το μόνο σίγουρο αυτή τη χρονική στιγμή είναι
ότι οι φήμες θα φουντώνουν όσο καθυστερεί η
παρουσίαση της μελέτης του “Μορέα”. Μόνο η
παρουσίαση της μελέτης και η σύγκρισή της με
την παραλιακή χάραξη θα δώσουν ένα τέλος
στην παραγωγή σεναρίων και θ' ανοίξουν το
δρόμο για την υλοποίηση του έργου.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ
ΤΟΥ "ΜΟΡΕΑ"
Εν τω μεταξύ πηγές του υπουργείου Υποδομών
επιβεβαιώνουν στην "Ε" ότι εξετάζεται η χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για τους σημαντικούς οδικούς
άξονες της Μεσσηνίας. Και σημειώνουν ότι ως
εναλλακτική λύση εξετάζεται και η επέκταση
της σύμβασης παραχώρησης του "Μορέα".
Η προοπτική αυτή αφορά τους δρόμους Καλαμάτα - Ριζόμυλος και Καλό Νερό - Τσακώνα,
καθώς στην κυβέρνηση έχουν αποδεχθεί πλέον
ότι τα χρήματα του νέου ΕΣΠΑ είναι λίγα και
δεν επαρκούν για τη χρηματοδότηση των συγκεκριμένων έργων.
Σύμφωνα με τις συζητήσεις που έχουν γίνει
σε κυβερνητικό επίπεδο και τις πρώτες επαφές
με Ευρωπαίους αξιωματούχους, το πλεονέκτημα
του δρόμου Καλό Νερό - Τσακώνα είναι ότι
ανήκει στο διευρωπαϊκό δίκτυο, κάτι που δεν
έχει το Καλαμάτα - Ριζόμυλος. Εργα που ανήκουν
στο διευρωπαϊκό δίκτυο φέρονται να εξασφαλίζουν πιο εύκολα την έγκριση των Ευρωπαίων.
Σύμφωνα με ανεπίσημες πληροφορίες, ο
"Μορέας" συνεχίζει την εκπόνηση των μελετών
που έχει αναλάβει από την τροποποίηση της
σύμβασης παραχώρησης:
α) Του υφιστάμενου δρόμου Καλαμάτα - Ριζόμυλος, στην προοπτική του 4ιχνου, με παρακάμψεις της Μεσσήνης και της Βελίκας και με
νέα γέφυρα στον Πάμισο, νότια της υφιστάμενης
στην είσοδο της Μεσσήνης. Οι μελέτες βρίσκονται
στη διαδικασία της σύνταξης των περιβαλλοντικών όρων, για την έγκριση των οποίων θα
υπάρξει γνωμοδότηση και του Περιφερειακού
Συμβούλιο Πελοποννήσου.
Υπενθυμίζουμε ότι προσχέδιο της μελέτης
είχε παραλάβει ο δήμαρχος Μεσσήνης Γιώργος
Τσώνης, αλλά όταν το παρουσίασε προκάλεσε
αντιδράσεις ιδιοκτητών οικοπέδων και αναγκάστηκε να παραδεχτεί ότι δεν είναι το οριστικό
σχέδιο.
β) Του δρόμου Καλό Νερό - Τσακώνα, για
το οποίο εκπονούνται όλες οι υποστηρικτικές
μελέτες και αναμένεται να ολοκληρωθούν σε
σύντομο διάστημα.
γ) Του δρόμου Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη,
όπου προβλέπονται βελτιώσεις του υφιστάμενου
δρόμου και παρακάμψεις σε Ριζόμυλο, Σουληνάρι, Χανδρινού και Πύλο. Οσον αφορά πιο
προχωρημένα τμήματα, στο Πύλος - Μεθώνη
εκπονούνται οι μελέτες των τεχνικών και στο
Ριζόμυλος - Σουληνάρι οι γεωτεχνικές μελέτες.
Θ.Λ. - Γ.Σ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου