Πέμπτη 18 Απριλίου 2019

50 εκατ. η συμμετοχή του Δημοσίου για το δρόμο Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Μεθώνη

Εντάχθηκε και επίσημα σε Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, με χθεσινή απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής ΣΔΙΤ, το έργο του δρόμου Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος – Μεθώνη, προϋπολογισμού 200 εκ. ευρώ. 
Με την απόφαση αυτή ξεκαθαρίζεται ότι το Ελληνικό Δημόσιο θα χρηματοδοτήσει την υλοποίηση του έργου με 50 εκ. ευρώ, ενώ εξουσιοδοτείται η Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ να προχωρήσει τις ενέργειες για τη δημοπράτηση του έργου. 
Σύμφωνα με την ενημέρωσή μας, αυτή την εβδομάδα ή την ερχόμενη (Μεγάλη Εβδομάδα) θα σταλεί στην Ευρωπαϊκή Ενωση η προκήρυξη για τη δημοπράτηση, για την πρώτη φάση της προεπιλογής, που σε εθνικό επίπεδο θα ανακοινωθεί το Μάιο. Εκτιμάται ότι το φθινόπωρο θα ολοκληρωθεί η προεπιλογή των ενδιαφερόμενων εταιρειών για την κατασκευή του έργου, για να ξεκινήσει η δεύτερη φάση των προσφορών, που είναι η πιο χρονοβόρα και πιο σημαντική.
 
Στη χθεσινή Διυπουργική Επιτροπή Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα προήδρευσε ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Γιάννης Δραγασάκης και συμμετείχαν οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης και Περιβάλλοντος - Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης, ενώ παρέστη και ο ειδικός γραμματέας ΣΔΙΤ Νικόλαος Μαντζούφας. 
Η Διυπουργική αποφάσισε ομόφωνα: 
1) Την έγκριση της αίτησης υπαγωγής του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη με ΣΔΙΤ, όπως αυτό παρουσιάζεται στην αιτιολογική έκθεση της Ειδικής Γραμματείας Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα. 
2) Τη συμμετοχή του Δημοσίου στη χρηματοδότηση της κατασκευής του έργου έως του ποσού των 50 εκ. ευρώ κατά μέγιστο και την ένταξή του στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στην από 29 Μαρτίου 2019 αιτιολογική έκθεση της Ε.Γ.Σ.Δ.Ι.Τ και με τους όρους που αναλύονται σε αυτήν. 
3) Την ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών του καταβλητέου στους ιδιωτικούς φορείς συμβατικού ανταλλάγματος, σύμφωνα με τον ενδεικτικό προϋπολογισμό σε σημερινές τιμές, όπως αυτός προσδιορίζεται στην αιτιολογική έκθεση. 
4) Την εξουσιοδότηση της Ειδικής Γραμματείας Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα για το συντονισμό όλων των απαραιτήτων ενεργειών για την ολοκλήρωση της διαδικασίας ανάθεσης της σύμβασης σύμπραξης. 
Να υπενθυμίσουμε ότι σε προηγούμενη συνεδρίασή της στις 29 Μαρτίου η Διυπουργική αποφάσισε η σύμβαση με τον ανάδοχο να έχει διάρκεια 30 χρόνια: 4 χρόνια η κατασκευή για όλο το δρόμο μέχρι τη Μεθώνη και 26 χρόνια η συντήρηση.Να αναφέρουμε, όμως, ότι δεν έχει φτάσει ακόμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου και στα Δημοτικά Συμβούλια Καλαμάτας και Μεσσήνης η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το τμήμα Καλαμάτα - Ριζόμυλος, την ανακατασκευή του υφιστάμενου δρόμου, που θα είναι τετράιχνος (σαν το Παραδείσια - Τσακώνα) με παρακάμψεις της Μεσσήνης και της Βελίκας και νέα γέφυρα στον Πάμισο. 
Να επισημάνουμε επίσης ότι η έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων είναι απαραίτητη για τη δρομολόγηση και υλοποίηση της δεύτερης φάσης της δημοπράτησης, αυτής των προσφορών. 
Γ.Σ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου