Την Τρίτη 2 Ιουλίου πραγματοποιείται η δημοπρασία για
τον οδικό άξονα Καλαμάτα
- Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη,
με εκτιμώμενη αξία 312,23 εκ.
ευρώ συμπεριλαμβανομένου του
ΦΠΑ.
Τρεις μέρες αργότερα, στις 5
Ιουλίου, θα γνωρίζουμε ποιες από
τις μεγάλες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες θα δείξουν ενδιαφέρον, για να αναλάβουν την
κατασκευή και τη συντήρηση του
σημαντικού αυτού δρόμου της
Μεσσηνίας για 30 χρόνια.
Αναθέτουσα αρχή είναι το
υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Εργων Κατασκευής Συγκοινωνιακών Εργων με Σύμβαση
Παραχώρησης, και ο πλήρης τίτλος είναι: "Μελέτη, κατασκευή,
χρηματοδότηση, λειτουργία και
συντήρηση του οδικού άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα
Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος -
Μεθώνη, με ΣΔΙΤ".
Ο διαγωνισμός θα διενεργηθεί σύμφωνα τα οριζόμενα στους ν.
4412/2016-ΦΕΚ Α’ 148/8.8.2016
και ν. 3389/2005 ("Συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα" - ΦΕΚ
Α’ 232/22.9.2005)
Η διαδικασία ανάθεσης, για την
παρούσα σύμπραξη, περιλαμβάνει
2 φάσεις. Α' φάση: Εκδήλωση
ενδιαφέροντος. Β' φάση, 2 στάδια: α) ανταγωνιστικός διάλογος
και β) υποβολή δεσμευτικών προσφορών.
Στην προκήρυξη του διαγωνισμού επιβεβαιώνεται ότι “η διάρκεια της σύμβασης της ΣΔΙΤ θα
είναι 360 μήνες (30 χρόνια)” και
διευκρινίζεται πως η σύμβαση δε
σχετίζεται με έργο ή και πρόγραμμα
χρηματοδοτούμενο από τα Ταμεία
της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Αναφέρεται επίσης ότι “στο
πλαίσιο της σύμβασης σύμπραξης,
ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης
(ΙΦΣ) καλείται να αναλάβει τα ακόλουθα: α) εκπόνηση του συνόλου
των απαιτούμενων μελετών, για
την κατασκευή του έργου, με βάση
τις διατιθέμενες από την αναθέτουσα αρχή μελέτες, τον οριστικό
σχεδιασμό του έργου που θα προκύψει, κατά τη διαδικασία ανάθεσης και την περιβαλλοντική αδειοδότησή του, β) κατασκευή του
συνόλου των εργασιών, οι οποίες
προβλέπονται στις μελέτες του
κατασκευαστικού σχεδιασμού του
έργου, με στόχο την πλήρη λειτουργική απόδοση και ετοιμότητα
του έργου, γ) χρηματοδότηση του
έργου, όπως θα προκύψει, βάσει
του οριστικού σχεδιασμού, δ) συντήρηση, λειτουργία του οδικού
τμήματος "Καλαμάτα - Ριζόμυλος
- Πύλος - Μεθώνη", όπως αυτό
θα προβλέπεται στον οριστικό
σχεδιασμό, για όλη τη διάρκεια
της σύμπραξης ε) επιστροφή του
έργου στο ελληνικό Δημόσιο,
σύμφωνα με τα προβλεπόμενα
στη σύμβαση, στο τέλος τής συμβατικής περιόδου”.
Η σύμβαση με τον ανάδοχο,
σύμφωνα με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής στις 29
Μαρτίου, αναμένεται να έχει διάρκεια 30 χρόνια: 4 χρόνια η κατασκευή για όλο το δρόμο μέχρι τη
Μεθώνη και 26 χρόνια η συντήρηση.
Η Διυπουργική αποφάσισε, επίσης, ότι το Ελληνικό Δημόσιο θα
χρηματοδοτήσει την υλοποίηση
του έργου με 50 εκ. ευρώ. Το
έργο θα κατασκευαστεί κυρίως
με ιδιωτικά κεφάλαια, με δάνεια
που θα πάρει ο κατασκευαστής,
και το Ελληνικό Δημόσιο, αφού
θα έχει σημαντική οικονομική συμβολή, θα του πληρώνει μικρότερες
ετήσιες δόσεις για την απόσβεση
των χρημάτων του και για τη συντήρηση του έργου.
Οσον αφορά το τμήμα Καλαμάτα - Ριζόμυλος, πρόκειται για
την ανακατασκευή του υφιστάμενου δρόμου, που θα είναι τετράιχνος (σαν το Παραδείσια - Τσακώνα) με κυκλικούς κόμβους, με
παρακάμψεις της Μεσσήνης και
της Βελίκας και νέα γέφυρα στον
Πάμισο.
Το υπόλοιπο τμήμα από το Ριζόμυλο έως και τη Μεθώνη θα
είναι όπως ο βελτιωμένος δρόμος
Σουληνάρι - Κορυφάσιο.
Γ.Σ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου