Για το Σεπτέμβριο, με τη νέα δημοτική αρχή Μεσσήνης, πηγαίνει το θέμα της ενημέρωσης και της διαβούλευσης στο Δημοτικό Συμβούλιο, για τη μελέτη του τμήματος Καλαμάτα - Ριζόμυλος, στον οδικό άξονα έως την Πύλο και τη Μεθώνη.
Την ίδια περίοδο μπορεί η συγκεκριμένη μελέτη να συζητηθεί και στο νέο Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας, καθώς και στο νέο Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου που έχει και την καθοριστική αρμοδιότητα της γνωμοδότησης επί της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Το κρίσιμο ζήτημα είναι αν η νέα κυβέρνηση της Ν.Δ. θα προχωρήσει το σχεδιασμό της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, να επιλέξει τη βελτίωση - ανακατασκευή του υφιστάμενου δρόμου, με 4ιχνο άξονα στο μεγαλύτερο τμήμα του, με νέα γέφυρα στον Πάμισο και παρακάμψεις της Μεσσήνης και της Βελίκας και σύνδεση με το υπόλοιπο τμήμα Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη κοντά στο Τζάνε.
Στην πρόσφατη συνάντηση του απερχόμενου δημάρχου Πύλου - Νέστορος Δημήτρη Καφαντάρη και του προέδρου της Ενωσης Ξενοδόχων Μεσσηνίας Δημήτρη Καραλή με τον υπουργό Υποδομών Κώστα Αχ. Καραμανλή, καθώς και σ’ αυτήν του βουλευτή Μεσσηνίας Γιάννη Λαμπρόπουλου με τον υπουργό, διαφάνηκε ότι το υπουργείο με τη νέα του πολιτική ηγεσία προχωράει τις διαδικασίες για την υλοποίηση του σημαντικού έργου του οδικού άξονα Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, συνεχίζοντας αυτές που ξεκίνησε η προηγούμενη κυβέρνηση.
Σύμφωνα με την ενημέρωσή μας για τις συναντήσεις αυτές, ο κ. Καραμανλής φέρεται να συμφώνησε στην επίσπευση των διαδικασιών, για να ολοκληρωθεί γρήγορα η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων τού Καλαμάτα -
Ριζόμυλος, με τη γνωμοδότηση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων από το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου, με ενημέρωση και διαβούλευση στα Δημοτικά Συμβούλια Καλαμάτας και Μεσσήνης.
Για το σημαντικό αυτό θέμα, όμως, ο νέος περιφερειάρχης Πελοποννήσου και απερχόμενος δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας εξέφρασε τις επιφυλάξεις και τις ενστάσεις του, όσον αφορά την ανακατασκευή του υφιστάμενου, επιμένοντας στην παραλιακή χάραξη. Και δήλωσε πως για το έργο αυτό θα επιδιώξει συνάντηση και με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη μετά απ’ αυτή που θα έχει με τον υπουργό Υποδομών Κώστα Αχ. Καραμανλή.
Ο κ. Νίκας αντιδρά στον αποκλεισμό της Δυτικής Παραλίας της Καλαμάτας από το έργο που προτείνεται, αντίθετα με την παραλιακή χάραξη. Μάλιστα, ο νέος περιφερειάρχης ζητεί “να περιμένουμε λίγο καιρό, ώστε να ενημερωθούν οι υπουργοί. Να μην βιαζόμαστε, να αφήσουμε τους υπουργούς να ενημερωθούν για να κατασταλάξουν στην άποψή τους” και ζήτησε περιθώριο 2 - 3 μηνών, “το φθινόπωρο για να τα ξαναπούμε”. Και παρατηρεί πως “έχει ισχυρό λόγο, ισχυρότατο η Περιφέρεια στο συγκεκριμένο ζήτημα”.
Να υπενθυμίσουμε ότι στις 2 Ιουλίου, λίγες ημέρες πριν τις εκλογές, πραγματοποιήθηκε διεθνής διαγωνισμός του υπουργείου Υποδομών για το έργο "Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, με ΣΔΙΤ", με εκτιμώμενη αξία 312,23 εκ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ). Για το σπουδαίο αυτό έργο της Μεσσηνίας εκδήλωσαν ενδιαφέρον για να αναλάβουν την κατασκευή και τη συντήρησή του για 30 χρόνια, οι 4 κορυφαίες τεχνικές εταιρείες παραχωρήσεων της χώρας μας και μια 5η σε συνεργασία με μεγάλη ισπανική εταιρεία.
Συγκεκριμένα, στο διαγωνισμό με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου για την ανάθεση σύμβασης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) προσφορές κατέθεσαν: 1) ΑΒΑΞ Ανώνυμη Εταιρεία - Εργοληπτική - Τουριστική - Εμπορική - Βιομηχανική - Οικοδομικών Υλικών και
Μηχανημάτων (διακριτικός τίτλος ΑΒΑΞ Α.Ε.). 2) ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις Α.Ε. 3) ΙΝΤΡΑΚΟΜ Κατασκευές Ανώνυμη Εταιρεία Τεχνικών Εργων και Μεταλλικών Κατασκευών. 4) ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών, Ακινήτων και Κατασκευών (και διακριτικό τίτλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.). 5) Ενωση Προσώπων ACCIONA Concesiones - Μυτιληναίος.
Η σύμβαση με τον ανάδοχο, σύμφωνα με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής στις 29 Μαρτίου, αναμένεται να έχει διάρκεια 30 χρόνια: 4 χρόνια η κατασκευή για όλο το δρόμο μέχρι τη Μεθώνη και 26 χρόνια η συντήρηση.
Η Διυπουργική αποφάσισε, επίσης, ότι το Ελληνικό Δημόσιο θα χρηματοδοτήσει την υλοποίηση του έργου με 50 εκ. ευρώ. Το έργο θα κατασκευαστεί κυρίως με ιδιωτικά κεφάλαια, με δάνεια που θα πάρει ο κατασκευαστής, και το Ελληνικό Δημόσιο, αφού θα έχει σημαντική οικονομική συμβολή, θα του πληρώνει μικρότερες ετήσιες δόσεις για την απόσβεση των χρημάτων του και για τη συντήρηση του έργου.
Να επαναλάβουμε ότι όσον αφορά το τμήμα Καλαμάτα - Ριζόμυλος, πρόκειται για την ανακατασκευή του υφιστάμενου δρόμου, που θα είναι τετράιχνος (σαν
το Παραδείσια - Τσακώνα) με κυκλικούς κόμβους, με παρακάμψεις της Μεσσήνης και της Βελίκας και νέα γέφυρα στον Πάμισο. Το υπόλοιπο τμήμα από τον Ριζόμυλο έως και τη Μεθώνη θα είναι όπως ο βελτιωμένος δρόμος Σουληνάρι - Κορυφάσιο.
ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η ΜΕΛΕΤΗ
Στη μελέτη που έφθασε στο Δήμο Μεσσήνης για ενημέρωση της διαπαραταξιακής επιτροπής του δήμου για το συγκεκριμένο έργο, επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες και τα στοιχεία που είχαμε παρουσιάσει όλο το προηγούμενο διάστημα.
Χαρακτηριστικά σημειώνεται ότι: “Το έργο αφορά στη βελτίωση του υφιστάμενου οδικού δικτύου της εθνικής οδού στο τμήμα Καλαμάτα - Ριζόμυλος, συνολικού μήκους περίπου 16,4 km. Η αρχή του έργου (ΧΘ 0+000) βρίσκεται σε υφιστάμενο ισόπεδο κόμβο, στην περιοχή της εξόδου από την πόλη της Καλαμάτας και το τέλος του στη ΧΘ 16+411 στην οποία συνδέεται με το οδικό τμήμα Ριζόμυλος - Πύλος. Το έργο σύμφωνα με τον φάκελο ΠΠΠΑ περιλαμβάνει τα εξής: Βελτίωση των γεωμετρικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών της υφιστάμενης εθνικής οδού. Παράκαμψη της πόλης της Μεσσήνης με νέα χάραξη. Αρτηρία με πλάτος οδού από 7,0 m στο τμήμα του κλάδου που διέρχεται εντός του σχεδίου πόλεως της Καλαμάτας με δύο λωρίδες και στη συνέχεια χωρίζεται σε δύο κλάδους μονής κατεύθυνσης δύο λωρίδων ο καθένας και πλάτος 8,0 m. Το τμήμα από την παράκαμψη Μεσσήνης έως το τέλος του έργου αποτελείται από διαχωριζόμενη κυκλοφορία με νησίδα και δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, με πλάτος οδού 17,0 m. Αποκατάσταση του τοπικού οδικού δικτύου. Ανάπτυξη ισόπεδων κόμβων: Κυκλικός κόμβος Καλαμάτας στη ΧΘ 0+000. Κυκλικός κόμβος Αρι ποταμού στη ΧΘ 0+881. Κυκλικός κόμβος Ασπροχώματος στη ΧΘ 2+546. Κυκλικός κόμβος «Μορέα» στη ΧΘ 4+050. Κυκλικός κόμβος αεροδρομίου στη ΧΘ 4+370. Κυκλικός κόμβος Μεσσήνης στη ΧΘ 5+305. Κυκλικός κόμβος Μεσσήνης 2 στη ΧΘ 7+835. Κυκλικός κόμβος Μεσσήνης 3 στη ΧΘ 9+463. Κυκλικός κόμβος Ανάληψης στη ΧΘ 11+783. Οδός προς Μάδαινα (ισόπεδη σύνδεση) στη ΧΘ 12+672. Κυκλικός κόμβος Δρακονερίου στη ΧΘ 12+917. Κυκλικός κόμβος Αγίου Αυγουστίνου στη ΧΘ 14+390. Ανάπτυξη τεσσάρων γεφυρώσεων ρεμάτων, τα οποία διασταυρώνονται με την αρτηρία. Ανάπτυξη κάτω διαβάσεων. Κατασκευή κιβωτοειδών οχετών. Ανάπτυξη έργων αποχέτευσης - αποστράγγισης”.
Ο νέος δρόμος ξεκινάει ως δίιχνος από τον κόμβο Ζαφείρη και κινείται δυτικά προς τον ποταμό Αρι. Συνεχίζει μετά τον ποταμό Αρι, στο δρόμο που υπάρχει σήμερα δυτικά του ποταμού και θα βγει στην ευθεία του δρόμου Ασπρόχωμα - Μεσσήνη, στο ύψος της πρώην κεραμοποιίας Αναγνωσταρά. Από κει και ως την είσοδο του αεροδρομίου 120 ΠΕΑ, ο σημερινός δρόμος θα είναι με κατεύθυνση προς Μεσσήνη και κάτω από τη γραμμή θα δημιουργηθεί
ο δρόμος προς Καλαμάτα (δίιχνος). Από την είσοδο του αεροδρομίου της 120 ΠΕΑ, ο δρόμος κινείται νότια και δυτικά όπου θα φτιαχθεί νέα γέφυρα στον Πάμισο. Ακολουθεί η παράκαμψη της Μεσσήνης που ολοκληρώνεται μετά το Νεφρολογικό Κέντρο “Μεσόγειος”.
Μετά τον Αγιο Αυγουστίνο προβλέπεται παραλλαγή του δρόμου προς τη νότια πλευρά, για ελαχιστοποίηση των οχλήσεων σε κατοικίες και λοιπές εγκαταστάσεις.
Το έργο στο τμήμα αυτό σταματάει στην παράκαμψη Βελίκας, η οποία ενώνεται με το τμήμα του έργου που ακολουθεί, Ριζόμυλος - Πύλος – Μεθώνη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου