Τετάρτη 8 Απριλίου 2020

ΑΡΧΙΣΑΝ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΓΙΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑ - ΡΙΖΟΜΥΛΟΣ - ΠΥΛΟΣ - ΜΕΘΩΝΗ Πόλεμος εταιρειών οδηγεί σε εμπλοκή

Εμπλοκή στη διαγωνιστική διαδικασία για την ανάδειξη αναδόχου, στο έργο κατασκευής του δρόμου Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, αναμένεται να προκαλέσει η απόφαση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, με την οποία γίνεται δεκτή προσφυγή της "Ιντρακάτ" και αποκλείονται από το διαγωνισμό η "Ακτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε" και η κοινοπραξία "Acciona Concesiones – Μυτιληναίος".
 Οι δυο αποκλεισμένες εταιρείες, σύμφωνα με πληροφορίες, θα προσφύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας και το ανώτατο δικαστήριο θα αποφασίσει αν θα συνεχίσουν στη διαγωνιστική διαδικασία του "ανταγωνιστικού διαλόγου". Αν αποκλειστούν οριστικά η "Ακτωρ Παραχωρήσεις ΑΕ" και η "Acciona Concesiones - Μυτιληναίος", θα συνεχίσουν μόνο η "Ιντρακάτ", η "ΓΕΚ Τέρνα ΑΕ" και η "Avax AE".
 
Υπενθυμίζουμε ότι τα 5 παραπάνω επιχειρηματικά σχήματα προκρίθηκαν στη β’ φάση του διαγωνισμού με απόφαση του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή που δημοσιεύτηκε στη "Διαύγεια" στις 23 Ιανουαρίου 2020. Με την απόφαση αυτή ο κ. Καραμανλής τυπικά ενέκρινε το πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού και ουσιαστικά αποφάσισε να συνεχιστεί η διαδικασία του "ανταγωνιστικού διαλόγου" που είχε ξεκινήσει επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ. Ο κ. Καραμανλής αποφάσισε να συνεχίσει τον "ανταγωνιστικό διάλογο" αγνοώντας όσους τον προειδοποιούσαν για τον κίνδυνο να εξελιχθεί η διαδικασία σε μακροχρόνια περιπέτεια, όπως αυτή της ζεύξης Σαλαμίνας - Περάματος, που διήρκεσε 4 χρόνια. 
Η προσφυγή της "Ιντρακάτ" απλώς επιβεβαίωσε όσους υποστηρίζουν ότι η διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου "ευνοεί" τις προσφυγές - και πλέον κανένας δεν γνωρίζει πότε θα τελειώσουν οι δικαστικές διαμάχες. 
Αξίζει να σημειωθεί ότι ισχυρός άνδρας στην "Ιντρακάτ" είναι πλέον ένας εκ των ιδρυτών της "Ακτωρ", ο Δημήτρης Κούτρας που αποχώρησε το 2019 από την “Ελλάκτωρ” (η οποία είναι μητρική της "Ακτωρ"). Θυμίζουμε επίσης ότι με απόφαση του κ. Καραμανλή για το έργο Πάτρα - Πύργος, διαλύθηκε πριν από λίγες μέρες η εργολαβία Αμαλιάδα - Δουνέικα στην οποία ήταν ανάδοχος η "Ιντρακάτ". Αν στο παζλ της σύγκρουσης συμφερόντων προστεθεί και η έντονη φημολογία για συνεργασία της "Ιντρακάτ" με τον όμιλο Καλογρίτσα στο Πάτρα - Πύργος προκειμένου να αναλάβει η πρώτη τις εργολαβίες που δεν μπορούσε ο δεύτερος να αναλάβει λόγω χρηματοοικονομικών δυσκολιών, γίνεται κατανοητό ότι και το Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη ενδέχεται να μετατραπεί σε πεδίο μάχης κατασκευαστικών ομίλων. 
Ειδικά αν επιβεβαιωθούν οι αρχικές πληροφορίες, που αναφέρουν ότι η "Ιντρακάτ" συνεργάζεται στο διαγωνισμό του Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη με τη μελετητική εταιρεία που είχε μελετήσει... παραλιακή χάραξη του δρόμου. 
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με το ypodomes.com, η "Ακτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε" και η "Acciona Concesiones - Μυτιληναίος" «μένουν εκτός διαγωνισμού λόγω έλλειψης εμπειρίας του μελετητή στα ηλεκτρομηχανολογικά».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου