Εμπλοκή στη διαγωνιστική διαδικασία για την ανάδειξη αναδόχου, στο έργο κατασκευής
του δρόμου Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, αναμένεται να προκαλέσει η
απόφαση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, με την οποία γίνεται δεκτή
προσφυγή της "Ιντρακάτ" και αποκλείονται από το διαγωνισμό η "Ακτωρ Παραχωρήσεις
Α.Ε" και η κοινοπραξία "Acciona Concesiones – Μυτιληναίος".
Οι δυο αποκλεισμένες εταιρείες, σύμφωνα
με πληροφορίες, θα προσφύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας και το ανώτατο δικαστήριο θα αποφασίσει αν θα συνεχίσουν
στη διαγωνιστική διαδικασία του "ανταγωνιστικού διαλόγου". Αν αποκλειστούν οριστικά
η "Ακτωρ Παραχωρήσεις ΑΕ" και η "Acciona
Concesiones - Μυτιληναίος", θα συνεχίσουν
μόνο η "Ιντρακάτ", η "ΓΕΚ Τέρνα ΑΕ" και η
"Avax AE".
Υπενθυμίζουμε ότι τα 5 παραπάνω επιχειρηματικά σχήματα προκρίθηκαν στη β’ φάση
του διαγωνισμού με απόφαση του υπουργού
Υποδομών Κώστα Καραμανλή που δημοσιεύτηκε στη "Διαύγεια" στις 23 Ιανουαρίου
2020. Με την απόφαση αυτή ο κ. Καραμανλής τυπικά ενέκρινε το πρακτικό της Επιτροπής
Διαγωνισμού και ουσιαστικά αποφάσισε να
συνεχιστεί η διαδικασία του "ανταγωνιστικού
διαλόγου" που είχε ξεκινήσει επί κυβερνήσεως
ΣΥΡΙΖΑ.
Ο κ. Καραμανλής αποφάσισε να συνεχίσει
τον "ανταγωνιστικό διάλογο" αγνοώντας
όσους τον προειδοποιούσαν για τον κίνδυνο
να εξελιχθεί η διαδικασία σε μακροχρόνια
περιπέτεια, όπως αυτή της ζεύξης Σαλαμίνας
- Περάματος, που διήρκεσε 4 χρόνια.
Η προσφυγή της "Ιντρακάτ" απλώς επιβεβαίωσε όσους υποστηρίζουν ότι η διαδικασία
του ανταγωνιστικού διαλόγου "ευνοεί" τις
προσφυγές - και πλέον κανένας δεν γνωρίζει
πότε θα τελειώσουν οι δικαστικές διαμάχες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ισχυρός άνδρας
στην "Ιντρακάτ" είναι πλέον ένας εκ των
ιδρυτών της "Ακτωρ", ο Δημήτρης Κούτρας
που αποχώρησε το 2019 από την “Ελλάκτωρ”
(η οποία είναι μητρική της "Ακτωρ"). Θυμίζουμε
επίσης ότι με απόφαση του κ. Καραμανλή
για το έργο Πάτρα - Πύργος, διαλύθηκε πριν
από λίγες μέρες η εργολαβία Αμαλιάδα -
Δουνέικα στην οποία ήταν ανάδοχος η "Ιντρακάτ". Αν στο παζλ της σύγκρουσης συμφερόντων προστεθεί και η έντονη φημολογία
για συνεργασία της "Ιντρακάτ" με τον όμιλο
Καλογρίτσα στο Πάτρα - Πύργος προκειμένου
να αναλάβει η πρώτη τις εργολαβίες που
δεν μπορούσε ο δεύτερος να αναλάβει λόγω
χρηματοοικονομικών δυσκολιών, γίνεται κατανοητό ότι και το Καλαμάτα - Ριζόμυλος -
Πύλος - Μεθώνη ενδέχεται να μετατραπεί
σε πεδίο μάχης κατασκευαστικών ομίλων.
Ειδικά αν επιβεβαιωθούν οι αρχικές πληροφορίες, που αναφέρουν ότι η "Ιντρακάτ"
συνεργάζεται στο διαγωνισμό του Καλαμάτα
- Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη με τη μελετητική εταιρεία που είχε μελετήσει... παραλιακή
χάραξη του δρόμου.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι, σύμφωνα
με το ypodomes.com, η "Ακτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε" και η "Acciona Concesiones -
Μυτιληναίος" «μένουν εκτός διαγωνισμού
λόγω έλλειψης εμπειρίας του μελετητή στα
ηλεκτρομηχανολογικά».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου