-Μέριμνα για την επαναλειτουργία του σιδηρόδρομου μέχρι την Καλαμάτα
-Προς ιδιωτικοποίηση το αεροδρόμιο Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος»
Την Τρίπολη επισκέφθηκε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, όπου συναντήθηκε με τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Παναγιώτη Νίκα.
Στο επίκεντρο της συνάντησης βρέθηκε, μεταξύ άλλων, η επανενεργοποίηση του σιδηρόδρομου στο δίκτυο της Περιφέρειας, καθώς και τα μεγάλα οδικά έργα της περιοχής.
Στη συνάντηση συμμετείχαν ο υφυπουργός Απόδημου Ελληνισμού και βουλευτής Αρκαδίας Κώστας Βλάσης, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος, ο εκτελών χρέη διευθύνοντος συμβούλου στον ΟΣ Αθανάσιος Κοτταράς, ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ. Περικλής Νικολάου, καθώς και οι αντιπεριφερειάρχες Ιωάννης Μαλτέζος, Χρήστος Λαμπρόπουλος, Αναστάσιος Γκιολής, Θεόδωρος Βερούτης, Ευστάθιος Αναστασόπουλος, Αθηνά Κόρκα – Κώνστα και Χαρίλαος Βυτινιώτης.
Μετά τη συνάντηση ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε: “Η Πελοπόννησος είναι στο επίκεντρο της πολιτικής μας και η αποκέντρωση αποτελεί στόχο της κυβέρνησής μας. Συναντηθήκαμε, όπως είπε και ο περιφερειάρχης κ. Νίκας, για να υπογράψουμε τη σύμβαση για την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου.
Κάνουμε για πρώτη φορά κάτι που γίνεται σε όλες τις χώρες της Ευρώπης: όπου η κεντρική διοίκηση δεν μπορεί να κάνει κάτι, βοηθά η Περιφέρεια. Αυτή τη λογική θέλουμε και εμείς κάποτε να ακολουθήσουμε, για αυτό και η συνεργασία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την Περιφέρεια πρέπει να είναι πολύ στενή -και είναι.
Πλέον μπαίνουμε σε μία εποχή που δεν μπορούμε να έχουμε ανάπτυξη χωρίς ένα σύγχρονο σιδηρόδρομο. Η αλήθεια, όμως, είναι ότι στα σιδηροδρομικά έργα η χώρα μας έχει μείνει πίσω τα τελευταία χρόνια. Κάνουμε, λοιπόν, μία πολύ μεγάλη προσπάθεια να αναπτύξουμε ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο, φιλικό προς το περιβάλλον. Προσπάθεια που σε μια δύσκολη εποχή, συμβάλλει και στην ανάπτυξη και δημιουργεί θέσεις εργασίας.
Δεν αφήνουμε όμως πίσω τα οδικά έργα που βρίσκονται σε εκκρεμότητα. Όλα τα έργα, τα βάζουμε σε μία σειρά. Αυτό για το οποίο εγώ μπορώ να δεσμευτώ είναι ένα και πολύ απλό: Δεν πρόκειται να ανακοινώνουμε έργα, αν δεν έχουμε εξασφαλίσει χρηματοδότηση. Η εποχή που ερχόντουσαν οι υπουργοί και οι πολιτικοί και υπόσχονταν τα πάντα χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, πρέπει να τελειώσει.
Εμείς θέλουμε να λέμε λίγα, σοβαρά και τα έργα να προχωρούν ανάλογα με τα δεδομένα που έχουμε και, εφόσον έχουν ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, πάντα με την έγκριση των ευρωπαϊκών θεσμών».
Έργα της Μεσσηνίας
Εξειδικεύοντας τις παραπάνω δηλώσεις και έπειτα από ερωτήσεις, σε ό,τι αφορά τη Μεσσηνία ο υπουργός πρόσθεσε τα εξής: «Τους επόμενους μήνες ξεκινά η μελέτη αποτύπωσης και αποκατάστασης των προβλημάτων της σιδηροδρομικής γραμμής που θα φτάνει μέχρι και την Καλαμάτα».
Το αεροδρόμιο “Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος” δεν πρόκειται να τεθεί σε κανένα πακέτο πώλησης με άλλα αεροδρόμια της χώρας, αλλά η παραχώρησή του θα είναι αυτόνομη και έπειτα από διαγωνιστική διαδικασία. Βέβαια, επειδή αυτό χρησιμοποιείται και για τις ανάγκες της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, για ορισμένους απαγορεύει την παραχώρησή του για λόγους εθνικής ασφαλείας.
Από την άλλη πλευρά, σε 17 μήνες περίπου θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες και θα ξεκινήσει η υλοποίηση του οδικού άξονα Καλαμάτα- Ριζόμυλος- Πύλος – Μεθώνη, σύμφωνα με τη χάραξη που προτείνει ο “Μορέας” και τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που εγκρίθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο.
Τέλος, για την τύχη του οδικού έργου Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, ο υπουργός τόνισε ότι δεν υπάρχει καμία απτή εξέλιξη, από τη στιγμή που δεν έχουν ξεκινήσει τα έργα στο τμήμα Πάτρα- Πύργος. Υπογράμμισε, πάντως, ότι πλέον η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δε χρηματοδοτεί έργα οδικών αξόνων, αν δεν υπάρχει συνοδευτική μελέτη κόστους- οφέλους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου