Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2022

ΠΡΟΩΘΕΙΤΑΙ ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ ΑΚΙΝΗΤΩΝ Ενα ακόμη βήμα για το Καλαμάτα - Μεθώνη

 


Την κήρυξη κατεπείγουσας αναγκαστικής απαλλοτρίωσης ακινήτων για το σημαντικό έργο του οδικού άξονα Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, προωθεί το υπουργείο Υποδομών. Οι απαλλοτριώσεις του έργου προωθούνται με την πιο σύντομη διαδικασία, αυτή του νόμου των ολυμπιακών έργων, ώστε το έργο να ξεκινήσει το συντομότερο δυνατό, χωρίς καθυστερήσεις και απρόοπτα, μέσα στους πρώτους μήνες του 2023.

Ειδικότερα, τις δύο προηγούμενες ημέρες η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου κήρυξε ως κατεπείγουσα, την αναγκαστική απαλλοτρίωση ακινήτων σε 4 από τα 6 υποτμήματα του έργου: Καλαμάτα Μεσσήνη, Καρποφόρα - Χαραυγή, Χαραυγή - Χανδρινού και Πύλος - Μεθώνη.

 

Στις αποφάσεις αυτές σημειώνεται: “Υπάγουμε την παρούσα αναγκαστική απαλλοτρίωση στις προβλεπόμενες διατάξεις του άρθρου 7Α του ν. 2882/01 (Α’ 17) και κατ΄ εξουσιοδότηση του τρίτου άρθρου της υπ’ αρ. 3/2019 (Α΄ 26) Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου, ώστε, με ειδική απόφαση του αρμόδιου δικαστηρίου, να επιτραπεί η άμεση παράδοση των ακινήτων και η πραγματοποίηση εργασιών πριν από τον προσδιορισμό και την καταβολή της οικείας αποζημίωσης”. 

Αναλυτικά, για κάθε υποτμήμα: α) Καλαμάτα - Μεσσήνη, υποτμήμα 1, μήκους 10,5 χιλιομέτρων περίπου, προϋπολογιζόμενη δαπάνη 1,5 εκ. ευρώ. β) Καρποφόρα - Χαραυγή, υποτμήμα 3, μήκους 8,4 χιλιομέτρων, προϋπολογιζόμενη δαπάνη 1,5 εκ. ευρώ. γ) Χαραυγή - Χανδρινού, υποτμήμα 4, μήκους 9,8 χιλιομέτρων, προϋπολογιζόμενη δαπάνη 1,5 εκ. ευρώ. δ) Πύλος - Μεθώνη, υποτμήμα 6, μήκους 7,9 χιλιομέτρων, προϋπολογιζόμενη δαπάνη 2,5 εκ. ευρώ. Στις αποφάσεις αναφέρεται ότι οι εκτάσεις εικονίζονται “σε κλίμακα 1:1000 στα από Αύγουστο του 2022 διαγράμματα οριζοντιογραφίας επί ορθοφωτοχάρτη, τα οποία συντάχθηκαν από τον τεχνικό σύμβουλο Αντώνη Κουτρουμπή, θεωρήθηκαν από την Ε.Υ.Δ.Ε.-Κ.Σ.Ε.Σ.Π. και θεωρήθηκαν ως προς το νομότυπο στις 29.09.2022 από τη Διεύθυνση Απαλλοτριώσεων Τοπογραφήσεων και Γεωπληροφορικής, του υπουργείου Yποδομών και Μεταφορών. Η απαλλοτρίωση κηρύσσεται υπέρ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και με δαπάνες αυτού και των παρόδιων ωφελουμένων ιδιοκτητών”. 

Σύμφωνα με την ενημέρωσή μας από πηγές του υπουργείου, τις μέρες αυτές αναμένεται να ανακοινωθεί η κήρυξη κατεπείγουσας αναγκαστικής απαλλοτρίωσης ακινήτων και στα άλλα δύο υποτμήματα του οδικού άξονα, το 2ο Μεσσήνη - Καρποφόρα και το 5ο Χανδρινού - Πύλος. 

Με βάση την ίδια ενημέρωση, τις πρώτες μέρες του 2023, η σύμβαση για την υλοποίηση του έργου θα πάει για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο και η εκτίμηση είναι πως θα ολοκληρωθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα, μέσα στον Ιανουάριο, ώστε το αμέσως επόμενο διάστημα να υπογραφεί η σύμβαση του υπουργείου με τον ανάδοχο (σχήμα ΑΚΤΩΡ - ΙΝΤΡΑΚΑΤ). 

Να υπενθυμίσουμε ότι η διάρκεια της σύμβασης της ΣΔΙΤ θα είναι 360 μήνες (30 χρόνια), από τα οποία τα 4 είναι για την κατασκευή και τα άλλα 26 για τη συντήρηση. Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί στα 312,23 εκ. ευρώ και η αποπληρωμή του θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας ή άλλες τμηματικές καταβολές, κατά την περίοδο λειτουργίας. 

Ο οδικός άξονας Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη έχει μήκος 49 χιλιομέτρων και έχει χαρακτηριστεί από το υπουργείο Υποδομών ως τμήμα του δευτερεύοντος εθνικού δικτύου της χώρας. 

Γ.Σ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου